ورود به حساب کاربری
بهترین سواحل دبی کدام اند؟ هرکدام چه امکاناتی دارند؟

از مهم‌ترین مراکز تفریحی و گردشگری کشور امارات سواحل دبی است که در این صفحه سعی کردیم به معرفی 8 نمونه از بهترین این سواحل را به شما معرفی کرده‌ایم. اگر قصد دارید در سواحل مشهور شهر دبی متنوع‌ترین تفریحات را تجربه کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

در این سواحل تفریحات متنوعی مثل کمپینگ‌های شبانه، رستوران‌های ساحلی بی‌نظیر، پیاده‌روهای غذایی ساحلی، کایت‌سواری و قایق‌های تفریحی اجاره‌ای، زمین‌های فوتبال و والیبال ساحلی، اسکیت سواری، چتربازی و آفتاب‌گرفتن را می‌توانید تجربه کنید.

این تفریحات عموماً در 8 ساحل الممزار، الفصوح، ام السقیم، جمیرا، کایت، فیرمونت د پالم، ماریانا و نخل جمیرا ساحل قرار گرفته‌اند.

ساحل ماریانا دبی یا ماریانا بیچ (Mariana Beach)

شاید مشهورترین ساحل در میان سواحل دبی، ماریانا بیچ باشد از جمله امکانات آن می‌توان به مکان‌های ورزشی و اقامتگاه‌های لوکس این ساحل اشاره کرد. این ساحل 1.7 کیلومتر امتداد داشته و در ادامه ساحل جمیرا قرار دارد.

ساحل ماریانا دبی جز سواحل رایگان دبی بوده و در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانید از آن بازدید کنید. از جمله تفریحات این ساحل سفر دریایی با قایق، شناکردن در آب کریستالی آن و لذت‌بردن از رستوران‌ها و کافه‌های آن است.

پارک ساحلی الممزار (Al Mamzar Beach Park)

پارک ساحلی الممزار به دلیل رعایت استانداردهای جهانی پارک ساحلی، موفق به کسب پرچم آبی شده است علاوه‌برآن امکانات این ساحل از جمله زمین ساحلی مناسب، انواع باربیکیو، سالن تئاتر، زمین ورزش و محوطه بازی کودکان آن را به یکی از پربازدیدترین سواحل دبی تبدیل کرده است.

از جمله تفریحات ساحل الممزار که آن را به محبوبیت زیادی رسانده است وجود چادرهایی با کولرگازی برای آفتاب‌گرفتن است. همچنین پیاده‌رو طولانی و خوش‌منظره این ساحل شرایطی را فراهم می‌آورد که بتوانید ساعات طولانی در آن قدم زده و در آرامش کامل و دور از هیاهوی شهر ریلکس کنید.

ساحل الصفوح (Al sofouh Beach)؛ بلک بیچ دبی

یکی دیگر از سواحل دبی ساحل الصفوح نام دارد که به دلیل قرارگرفتن میان برج العرب و ساحل نخل جمیرا ناشناخته مانده و لقب سکرت بیچ (ساحل مخفی) را گرفته است. اگر قصد دوری از شلوغی را دارید این ساحل به دلیل خلوتی‌اش انتخاب مناسبی برای شماست.

بلک بیچ دبی هم جز سواحل رایگان و شبانه‌روزی در دبی است. از جذابیت‌های این ساحل می‌توان به ویو هم‌زمان جمیرا پالم و برج العرب اشاره کرد که نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد.

ساحل ام سقیم یا سان‌ست بیچ (Sunset Beach) 

ساحل ام سقیم یا سان‌ست بیچ به‌خاطر منظره زیبایی که هنگام طلوع خورشید دارد، یکی از شلوغ‌ترین و زیباترین سواحل دبی است. این ساحل 24 ساعت شبانه‌روز باز بوده و از امکاناتی مثل اینترنت رایگان تا زمین‌های ورزشی برخوردار است.

به دلیل وجود چندین ایستگاه نجات‌غریق یکی از استاندارترین سواحل جهان محسوب می‌شود. سان‌ست بیچ در نزدیکی برج العرب واقع شده است به همین جهت هر روزه میزبان تعداد زیادی از گردشگران است. فاصله 16 کیلومتری سان‌ست بیچ تا مرکز شهر دبی؛ آن را از لحاظ دسترسی هم به یکی از محبوب‌ترین سواحل دبی تبدیل کرده است.

ساحل جمیرا یا جمیرا بیچ 

جمیرا بیچ قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ساحل دبی است که به‌خاطر رعایت استانداردهای جهانی پرچم آبی دریافت کرده است. ساحل طلایی‌رنگ، فضای سبز و نخل‌های سر به فلک کشیده از جمله نشانه‌های ساحل جمیرا است.

اگر قصد دارید با آرامش روی صندلی دراز کشیده و کتاب بخوانید، می‌توانید از کتابخانه رایگان این ساحل کتاب قرض کنید. اگر هم اهل هیجان هستید، برای شما مکان‌هایی ورزشی و تفریحی مثل اسکیت و زمین فوتبال فراهم شده تا هیجان خود را تخلیه کرده و لذت ببرید.

ساحل جمیرا در گوگل مپ 

موقعیت جغرافیایی ساحل جمیرا در غرب منطقه جمیرا و 10 کیلومتری دبی مال قرار دارد. جاده ساحلی جمیرا مسیر ارتباطی این ساحل با اتوبان شیخ زاید است.

ساحل کایت دبی یا ساحل ولوونگونگ 

در میان سواحل دبی ساحل کایت دبی به دلیل وجود شرایط ورزش پرهیجان کایت‌سواری یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است. قدم‌زدن در این ساحل همراه با مشاهده گروه‌های ورزشی مختلف است و به همین دلیل بازدید از این ساحل به ورزشکاران توصیه می‌شود.

ساحل کایت دبی در اصل در یک محوطه دانشگاهی قرار گرفته به همین دلیل عموماً جوانان در آن بانشاط زیادی به ورزش‌های مختلف مشغول هستند. گاه در این سواحل می‌توان تیم‌های ورزشی مشهوری که در اردوی ورزشی هستند را هم ملاقات کرد.

ساحل کایت تقریباً 10 کیلومتر بالاتر از ساحل جمیرا قرار گرفته است. اگرچه ورودی این ساحل رایگان است؛ ولی برای استفاده از امکانات آن باید هزینه بپردازید. ساعت کاری ساحل کایت دبی یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه و شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است.

ساحل فیرمونت د پالم (Fairmont, The Palm)

این ساحل در قلب پالم جمیرا دبی و ساحل اختصاصی هتل فیرمونت د پالم است. تجربه انواع ورزش‌های آبی، استفاده از استخرهای آب گرم این مجموعه و رستوران‌های خاص این مجموعه از جمله جذابیت‌های آن محسوب می‌شود.

ساعت بازدید از ساحل فیرمونت د پالم همه‌روزه از ساعت 6.5 صبح تا غروب آفتاب است و برعکس بسیاری از سواحل دبی رایگان نبوده و هزینه استفاده از این ساحل، 75 درهم برای کودکان و 150 درهم برای بزرگسالان است.

ساحل نخل جمیرا یا پالم جمیرا (The Palm Jumeurah) 

جزیره پالم جمیرا که به شکل یک نخل بزرگ ساخته شده است دارای ۷۸ کیلومتر خط ساحلی است. از ویژگی‌های این ساحل وجود هتل‌ها و ساختمان‌های لوکس و خیره‌کننده جزیره پالم جمیرا است. کلوپ جمیرا از دیگر امکانات تفریحی ساحل نخل جمیرا است که برای ورود به آن باید هزینه پرداخت شود.

به‌صورت کلی ساحل پالم جمیرا را نمی‌توان ساحلی عمومی در نظر گرفت چرا که این ساحل در اختیار هتل‌ها و ساکنین جزیره پالم جمیراست و ورود به آن برای عموم آزاد نیست.

حرف آخر

دبی شهری است که به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری و معماری ویژه‌ای که دارد گردشگران را از سراسر جهان به خود جذب کرده است. در این صفحه سعی ما این بود که یکی از مجموعه جاذبه‌های گردشگری این شهر که همان سواحل دبی است را بررسی کنیم.

8 ساحل مشهور دبی که هرکدام امکانات و ویژگی‌های خاص خود را دارند بررسی کردیم. از کایت‌سواری تا کتاب‌خواندن و آفتاب‌گرفتن را می‌توانید در این سواحل تجربه کنید بسیاری از این سواحل شهرت جهانی داشته و از سراسر دنیا و بخصوص ایران گردشگران را به خود جذب کنند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما جذاب بوده باشد.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید