ورود به حساب کاربری
Dubai Frame و آشنایی با خیره‌ کننده‌ ترین قاب جهان

Dubai Frame یکی از عظیم‌ترین سازه‌هایی است که در دبی ساخته شده است. این سازه یک قاب به شکل مستطیل است که ارتفاع بسیار زیادی داشته و توجه بسیاری از توریست‌ها را به خود جلب می‌نماید.

اگر به طبقه بالای قاب دبی امارات بروید، منظره بی‌نظیری از شهر دبی را در زیر پای خود احساس خواهید کرد. گفته می‌شود که ارتفاع این سازه 150 متر و عرض آن 93 متر است. همین عظمت باعث شده است که این قاب غول پیکر، نمای جذابی در دبی ایجاد بکند.

علاوه بر مواردی که باعث جذب بسیاری از توریست‌ها می‌شود، این سازه ابعاد شگف‌انگیز دیگری نیز دارد. اگر به نظرتان حضور در یک شهر پیشرفته و همچنین دیدن جاذبه‌های آن هیجان انگیز است، می‌توانید با داشتن ویزای دبی به این شهر سفر کرده و تجربیات خاطره‌انگیزی را کسب کنید.

 

Dubai Frame و آشنایی با ظاهر این قاب جادویی

Dubai Frame از جذاب‌ترین و زیباترین سازه‌هایی است که در جهان وجود دارد. این قاب طلایی رنگ در نگاه اول چشم‌های گردشگران بسیاری را به خود خیره می‌کند.

قاب دبی امارات با فلز ضد زنگ پوشانده شده است. ظرافت و خلاقیتی که در طراحی بیرونی این قاب بکار رفته است، باعث شده است که Dubai Frame به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری توریست‌ها تبدیل شود.

اگر با دقت به این سازه نگاه کنید، متوجه خواهید شد که قاب دبی امارات از 2 برج مستقل تشکیل شده که پلی 100 متری آن‌ها به یکدیگر متصل نموده است.

 

تاریخچه قاب عکس دبی

فریم دبی پس از پیروزی طرح آن در یک مسابقه ساخته شد. در نگاه کلی، تاریخچه اصلی ساخت این بنای عظیم به تفکرات حاکمان امارات برمی‌گردد. آن‌ها همواره به دنبال ساخت مکان‌ها و ساختمان‌هایی هستند که در جهان همتا نداشته باشد.

آن‌ها از این طریق می‌توانند شهرت جهانی خود را افزایش داده و گردشگران و توریست‌های زیادی را به سمت بازدید از کشور خود سوق دهند. 

ماجرای ساختن و انتخاب طرح قاب دبی امارات از یک مسابقه در سال 2009 میلادی شروع شد. در این مسابقه حدود 926 طرح وجود داشت که در انتها با نظر برترین معماران که داوران مسابقه بودند، طرح فرناندو دونیس برگزیده شد. این فرد توانست با برنده شدن در این مسابقه، 100 هزار دلار دریافت کند.

در نتیجه دبی از سال 2013 میلادی شروع به ساخت این بنا کرد. Dubai Frame بالاخره پس از 5 سال، در سال 2018 میلادی افتتاح شد.

 

چه منظره‌ای از این قاب مشخص است؟

جالب است بدانید منظره‌ای که این قاب از سمت شمال و از سمت جنوب در اختیارتان قرار می‌دهد، با یکدیگر فرق دارند. البته این موضوع از ابتدا در طراحی این سازه مورد توجه بود.

اگر از بالای این سازه به بخش شمالی دبی نگاهی بیندازید، فضایی را می‌بینید که خانه‌ها و ساختمان‌های قدیمی‌تر که بافت سنتی دارند را در خود جای داده است.

اما قاب دبی امارات در سمت جنوب، آسمان خراش‌ها و برج‌هایی را پیش چشم شما به نمایش درمی‌آورد که از دیدن آن‌ها به وجد خواهید آمد.

 

چه تفریحاتی داخل قاب دبی در انتظار مسافران است؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، این قاب عظیم الجثه به یکی از مقاصد اصلی گردشگران تبدیل شده است. بسیاری از توریست‌ها که از قاره‌ها و کشورهای مختلف به دبی سفر می‌کنند، بازدید از این قاب را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند. از جمله تفریحات و جذابیت‌های این قاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه در طبقات همکف
  • گالری در ارتفاعات بالا
  • آسانسور تمام شیشه‌
  • تونلی از جنس آینده
  • فروشگاه‌های بزرگ
  • آب‌نمای پایین برج
  • امکان عکاسی

 

موزه در طبقات همکف

یکی از جاذبه‌‌هایی که برای این قاب طلایی درنظر گرفته شده است، موزه‌ای است که در طبقه همکف آن قرار دارد. این موزه اشیاء ارزشمندی در خود جای داده است که هر بیننده تاریخ دوستی را به خود جذب می‌کند.

اگر علاقه دارید که با سیر تحولی این شهر پرزرق و برق آشنا بشوید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این موزه دیدن کنید.

 

گالری در ارتفاعات بالا

یکی دیگر از سرگرمی‌هایی که برای بازدیدکنندگان Dubai Frame در نظر گرفته شده است، گالری است که در ضلع بالای قاب قرار گرفته است. زمانی که به طبقه آخر می‌رسید، با پلی 95 متری روبه‌رو خواهید شد.

اگر در این پل طویل قدم بزنید، فضایی ترسناک از محوطه زیر ضلع بالایی این قاب را تماشا خواهید کرد و در زیر پای خود نمایی از حوضچه پایین قاب را خواهید داشت. این گالری اطلاعاتی درباره آینده و مردم بومی دبی در اختیارتان قرار می‌دهد. ظرفیت این گالری 200 نفر است. 

 

آسانسور تمام شیشه‌

Dubai Frame در ساختمان خود سرگرمی‌های جالبی برای مسافران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که در این قاب تعبیه شده است، آسانسور تمام شیشه است که در مسیر بالا رفتن از این برج، اجازه می‌دهد که دیدی 360 درجه نسبت به اطراف داشته باشید.

 

تونلی از جنس آینده

در انتهای بازدید از داخل قاب دبی، از تونلی رد می‌شوید که خبر از آینده دارد. بر روی دیواره‌‌های این تونل تصاویری را می‌بینید که نشان دهنده آینده دبی هستند. 

این تصاویر 3 بعدی نشان می‌دهند که ماشین‌های پرنده و یا حضور ربات‌ها، برای دبی یک آرزو دور از دسترس نیست و تنها یک هدف است که قرار است در سال 2050 به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

 

قاب طلایی چه سرگرمی‌های دیگری دارد؟

چند نوع سرگرمی دیگر نیز در قاب دبی امارات قرار داده شده است که بازدیدکنندگان بتوانند نهایت استفاده را از این سازه داشته باشند. 

 

فروشگاه‌های بزرگ

در طبقات میانی برج‌های قاب طلایی، فروشگاه‌هایی قرار دارند که توریست‌ها می‌توانند از آ‌ها خرید کنند.

فروشگاه‌های برند Dubai Frame در طبقه آخر قرار گرفته‌اند. اگر به دنبال خرید سوغاتی از برندهای معروف هستید، بهتر است سری به فروشگاه‌های طبقه آخر بزنید. اما اگر می‌خواهید سوغاتی از خود همین شهر تهیه کنید، بهتر است سراغ طبقه منفی 1 بروید.

در این طبقه می‌توانید سراغ سوغاتی‌هایی بروید که نشان دهنده خود شهر دبی هستند و یادگاری خوبی محسوب می‌شوند. وسایل تزئینی و ماگ‌های جالبی در این طبقه به فروش می‌رسند.

 

آب‌نمای پایین برج

آب‌نماها همیشه نمای جذابی در هر فضایی‌ به وجود می‌آورند. آب‌نمایی که در پایین 2 برج طلایی قرار دارد نیز سرگرمی خوبی برای گردشگران است. نورپردازی ویژه باعث شده است که جذابیت این آب‌نما چند برابر شود.

 

امکان عکاسی

از آنجایی که این برج عظیم دارای یک نمای بسیار یونیک و زیبا می‌باشد، عکس گرفتن با آن می‌تواند یکی از بهترین سرگرمی‌ها باشد.

نمای این برج به گونه‌ای است که می‌توانید به راحتی سلفی‌ها و عکس‌های قدی قشنگی در آن بگیرید. از طرفی در زمان خارج شدن نیز امکان گرفتن عکس و انتخاب موارد مورد علاقه‌تان از روی دستگاه مخصوص، وجود دارد.

 

چند پیشنهاد طلایی برای ورود به برج قاب عکس دبی

در این قسمت قصد داریم چند پیشنهاد طلایی برای بازدید از برج قاب ارائه دهیم. سعی کنید حتما این موارد را رعایت کنید تا بتوانید لحظات خوب و به یادماندنی را در این برج سپری کنید.

اولین مورد، بحث خرید بلیط‌ برای بازدید از Dubai Frame است. بهتر است برای خرید بلیط از فضای اینترنت و خرید آنلاین استفاده کنید.

هر لحظه از سفر شما می‌تواند بستر یک تجربه جدید باشد؛ در نتیجه آن را با حضور در صف‌های طولانی خرید بلیط برای بازدید از قاب دبی حرام نکنید.

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چه زمانی بهترین موقع برای بازدید از بزرگ‌ترین قاب عکس جهان است؟

از آنجا که بیشتر بخش‌های تفریحی در داخل برج قاب دبی طراحی شده‌اند، فصل بازدید از این برج تفاوت چندانی ندارد. اما در یک نگاه کلی، پیشنهاد می‌کنیم که فصل زمستان را برای بازدید از دبی انتخاب کنید تا شدت گرمای هوا کمتر بوده و سفر لذت بخش‌تری را تجربه کنید.

اما در مورد روزهای مراجعه به قاب دبی امارات پیشنهاد جدی برای شما داریم. بهتر است بازدید از فریم دبی را در اواسط هفته انجام دهید. این موضوع باعث می‌شود که در خلوتی، بازدید خوبی را داشته باشید.

برج قاب دبی در اواخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. سعی کنید جهت دیدن این سازه، برای صبح و یا زمان غروب و در اواسط هفته بلیط بخرید.

اگر با مطالعه بخش‌های مختلف این متن که درباره بزرگ‌ترین قاب عکس جهان در دبی بود، به بازدید از این محیط علاقه‌مند شدید، کافی است ویزای دبی را تهیه کرده و این فریم طلایی را از نزدیک ملاقات کنید.

 

برج قاب دبی در کجا قرار دارد؟

این سازه زیبا که از 2 برج و 1 پل تشکیل شده است، در پارک زعبیل قرار دارد. قاب طلایی توانسته میان بخش قدیمی و بخش جدید دبی ارتباط برقرار کند. برای رسیدن به این فضای دیدنی دبی، می‌توانید هم از مترو و هم تاکسی استفاده نمایید. البته برای رفتن به این مکان تفریحی، امکان استفاده از اتوبوس نیز فراهم شده است.

برج قاب دبی در میان جاده شیخ بن زاید و جاده شیخ رشید قرار گرفته است. این 2 جاده در جنوب و شمال این سازه غول پیکر قرار گرفته‌اند.

 

چه قوانینی برای ورود به داخل قاب دبی وجود دارد؟

بهتر است با قوانین ورود به Dubai Frame آشنا بشوید تا در طول بازدید و هنگام ورود به برج‌ها، با مشکلی روبه‌رو نشوید. بازدید از این برج از ساعت 9 صبح تا 9 شب امکان پذیر است.

  1. ورود انواع حیوات به داخل برج قاب دبی ممنوع است و گردشگران حق ندارند که حیوانات خانگی خودشان را به داخل برج ببرند.
  2. به همراه داشتن اشیاء و ابزارآلات تیز که خطر آفرین باشند، ممنوع است.
  3. کشیدن سیگار در داخل قاب دبی ممنوع می‌باشد.
  4. حمل خوراکی‌های مختلف و همچنین نوشیدنی‌ها به داخل برج قاب دبی مجاز نیست.
  5. برای ورود به این سازه باید پوششی عادی و مطابق با عرف جامعه داشته باشید.
  6. کودکانی که کمتر از  12 سال سن دارند، باید حتما همراه یک فرد بزرگ‌تر وارد این برج شوند.
  7. از لمس صفحات 3 بعدی دوری کنید زیرا لمس آن‌ها مجاز نیست.
  8. توجه داشته باشید که در لابی این برج، هر گونه چمدان و کوله پشتی از مسافران و گردشگران تحویل گرفته خواهد شد. در واقع افراد مجاز به همراه داشتن چمدان در طول گردش در این برج، نیستند.

 

چرا باید از برج قاب عکس دبی دیدن کنیم؟

Dubai Frame که از زیباترین سازه‌ها در دبی محسوب می‌شود، هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر و توریست از سراسر دنیا می‌باشد. این قاب عکس طلایی که یکی از نمادهای شهر دبی نیز محسوب می‌شود، می‌تواند تجربه‌های جدیدی برای بازدیدکنندگان خود خلق کند.

گردشگران و توریست‌هایی که از قاره‌های مختلف به این شهر سفر می‌کنند، می‌توانند 2 بافت قدیمی و مدرن را همزمان و در کنار هم تماشا کنند. امکانات مشاهده 3 بعدی آینده و ماشین‌های پرنده نیز می‌تواند نزدیک‌ترین تجربه افراد در مواجه با فناوری و آینده باشد.

 

 هزینه بلیط Dubai Frame چقدر است؟

یکی دیگر از مزایایی که این سازه دارد، قیمت مناسب بلیط آن می‌باشد. می‌توانید با صرف هزینه بسیار کم، تجربه‌های بسیار جذابی داشته باشید. نکته جالبی که درمورد سیاست گذاری‌های دبی وجود دارد این است که میان کودکان و بزرگسالان در هزینه بلیط تفاوت قائل می‌شود.

به این ترتیب افراد بزرگسال به عنوان ورودی این برج، باید ۵۰ درهم هزینه کنند. ۵۰ درهم که واحد پول امارات است، معادل 5/13 دلار می‌باشد. هزینه بلیط برای کودکانی که بین ۳ الی ۱۲ سال قرار دارند، ۲۰ درهم در نظر گرفته شده است. ۲۰ درهم 4/5 دلار می‌شود.

به خاطر داشته باشید که برای ورودی این پارک، هزینه‌ای از کودکان زیر ۳ سال دریافت نمی‌شود. البته دبی همواره در تعیین خط مش‌های خود به تامین رفاه بیشتر برای تمام اقشار جامعه می‌پردازد.

افرادی که دچار مشکل هستند و به نوعی توان‌یاب می‌باشند، می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای از این مکان بازدید کنند. تا ۲ نفر از افرادی که همراه آنان هستند نیز می‌توانند رایگان وارد سازه شوند.

 

جمع‌بندی

Dubai Frame که در یک شهر توریستی بسیار زیبا و مدرن واقع شده است، یکی از مقاصد اصلی توریست‌ها برای گردش در شهر دبی می‌باشد. با قدم گذاشتن در بزرگ‌ترین قاب عکس جهان در دبی، قرار است با بلند پروازی‌ها و آینده نزدیک دبی و امارات آشنا شوید.

اگر هزینه سفر به این شهر برای شما مهیا است، تنها چند قدم با خلق تجربه‌های خارق العاده فاصله دارید. با برداشتن این چند قدم که شامل تهیه ویزای دبی و رزرو تور است، می‌توانید به زودی قدم در این شهر پرزرق و برق بگذارید.

دبی و جذابیت‌های آن می‌توانند خاطرات فراموش نشدنی برای شما بسازند و لذت حضور در یک شهر مدرن که مملو از آسمان خراش‌های چشم‌نواز است را برای شما فراهم کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید