ورود به حساب کاربری
سنگاپور

 

جمهوری سنگاپور که در جنوب کشور مالزی واقع شده است، در اصل جزیره ایی است که در بالای خط استوا قرار دارد، پایتخت این کشور سنگاپور و واحد پول دلار سنگاپور است، شاید جالب باشد بدانید که سنگاپور به زبان مالایی به معنی شیر است یعنی جزیره ایی که در آن شیر وجود دارد گرچه کشوری نیست که زیستگاه شیر باشد ولی در زمان های قدیم گفته شده است زمانیکه شاه این کشور در حال شکار بوده است شیری را با چشم می بیند و از آن پس نام این جزیره را شیر میگذارد.

این جزیره قبلا مستعمره بریتانیا بوده است و در سال 1963 با ملحق شدن به کشور مالزی جز خاک این کشور شد ولی دو سال بعد از مالزی جدا شد و تبدیل به یک کشور مستقل شد که امروزه با نام سنگاپور میشناسیم.

لیست زیر شما را با این کشور بیشتر آشنا میکند:

 

  • مرلیون پارک:

مرلیون پارک در ناحیه ی تجاری مرکزی سنگاپور واقع شده است، در این پارک مجسمه ایی از یک شیر وجود دارد که بدنی به شکل ماهی و سر آن شبیه به یک شیر نر است که از دهانش آب می ریزد، مرلیون در واقع یک موجود افسانه ایی به همین شکل است که گردشگران زیادی را برای گرفتن عکس به خود جذب می کند.

  • پارک پرندگان جورونگ:

این پارک که یک منطقه ی حفاظت شده برای پرندگان است، در بلندترین منطقه ی شهر قرار دارد، این پارک با فضای سبز و پرندگان منحصر به فرد تبدیل به یک جاذبه ی گردشگری و همینطور به  بزرگترین باغ پرندگان آسیا تبدیل شده است.

  • آب و هوای استوایی:

سنگاپور آب و هوای استوایی دارد و دمای هوا معمولا 26 تا 34 درجه سانتی گراد می رسد، اغلب اوقات هوا بارانی است پس هنگام سفر به این کشور حتما چتر به همراه داشته باشید.

  • فرودگاه چانگی:

  بهترین و زیباترین فرودگاه دنیا است و در رده بندی فرودگاه ها رتبه ی اول جهان را دارد، در سال 2018 با 65.628.000 مسافر تبدیل به نوزدهمین فرودگاه شلوغ در دنیا شد.

  • مرکز غذاهای پخته:

در کشور های آسیایی معمولا مناطق روبازی وجود دارد که غذاهای آسیایی ارزان قیمت سرو می کنند پس اگر به این کشور سفر می کنید بجای هزینه کردن در رستوران ها و کافه های گران قیمت، در این محله های ارزان   پول خرج کنید. 

  • امنیت:

یکی از مزیت هایی که سنگاپور دارد، امنیت آن است شاید جالب باشد که بدانید آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است پس با خیال راحت به این کشور سفر کنید ولی حواستان به قوانین این کشور باشد، سنگاپور قوانین بسیار سختی برای واردات دارد، کالاهایی مانند سیگار، مشروبات الکلی، آدامس به مقادیر زیاد شامل تعرفه های سنگین و حتی جریمه در پی دارد.

  • باغ گیاه شناسی:

باغ گیاه شناسی74 هکتاری سنگاپور در سال 1860 تاسیس شد، این باغ که یکی از زیباترین باغ های گیاه شناسی دنیا به شمار می آید در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، در این باغ بیش از 300 گونه ی گیاهی بومی و چند صد گونه ی گیاهی دیگر که از خارج از کشور وارد شده است نگهداری میشود.

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید