ورود به حساب کاربری
از ترکمنستان چه میدانید؟

 

ترکمنستان کشوری در آسیا که با کشور هایی چون افغانستان، ایران، ازبکستان، قزاقستان همسایه است.

پایتخت ترکمنستان عشق آباد و واحد پول منات است و به زبان ترکمنی صحبت می کنند.

ترکمنستان در جذب گردشگر پتانسیل زیادی دارد و با کمی توجه و سرمایه گذاری می تواند به یکی از کشور های توریستی بزرگ دنیا تبدیل شود.

لیست زیر به مناطق دیدنی این کشور می پردازد:

 

  • دروازه جهنم:

یک گودال مشتعل عظیم به ارتفاع بیست متر است، این میدان گازی تبدیل به یک جاذبه ی گردشگری در این کشور شده است، دروازه جهنم در استان آخال قرار دارد.

  • کهنه گرگانج:  

شهر گرگانج در زمان پادشاهی سلطان محمد خوارزمشاه، مرکز سرزمین خوارزم و پایتخت خوارزمشاهیان بوده است و به همین دلیل نیز بناها و معماری‌های تاریخی باشکوهی در خود دارد.

این شهر قبلا شاهد جنگ های بسیاری بوده است ولی از مهم ترین آن میتوانیم به حمله ی چنگیز خان مغول  اشاره کنیم.

  • عشق آباد:

این شهر پرجمعیت ترین شهر ترکمنستان است زیرا پایتخت این کشور محسوب می شود و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، چیزی که باید درباره ی این شهر بدانید این است که بر خلاف شهر های بزرگ دیگر بسیار ساکت ولی بسیار تمیز است و با مرمر و مجسمه های طلایی رنگ از بزرگان این کشور تزئین شده است.

شاید باورتان نشود ولی آمار جرم و جنایت در این شهر صفر است و آن هم شاید بخاطر این است که از یازده شب به بعد در این شهر حکومت نظامی می شود.

عشق آباد با مدرن شدن فاصله ی زیادی ندارد و در این شهر ساختمان هایی با معماری مدرن و لوکس خواهید دید ولی این شهر راه بسیاری برای مدرنیزه دارد.

  • بزرگترین چرخ و فلک دنیا که در فضای بسته قرار دارد :

این چرخ و فلک که در شهر عشق آباد قرار دارد به بزرگترین چرخ و فلک دنیا که در یک فضای بسته قرار گرفته است، تبدیل شده است و یکی از جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آید، اگر به این کشور سفر کردید حتما از این چرخ و فلک دیدن کنید.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید