ورود به حساب کاربری
بالیوود پارک دبی

شهر دبی از لحاظ جاذبه‌های تفریحی و گردشگری به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای خاورمیانه و حتی جهان شناخته می‌شود که مسافران می‌توانند با مراجعه به اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی دبی، لحظات به‌یادماندنی و فراموش نشدنی را در کنار اعضای خانواده، دوستان و آشنایان تجربه کنند. بالیوود پارک دبی یکی از زیباترین و جالب‌ترین تفریحگاه‌های شهر به‌حساب می‌آید که به عنوان بزرگترین پارک تفریحی منطقه شناخته می‌شود. پارک بالیوود در واقع اولین پارک موضوعی با الهام از بالیوود بوده که از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است. این پارک تفریحی دارای بیش از 16 وسیله تفریحی سینمایی، 20 نمایش زنده در استیج‌های مختلف، رستوران هندی و محدوده‌های جداگانه است که افراد علاقه‌مند به سینمای بالیوود، موسیقی گوش نواز و رقص‌های موزون، می‌توانند با اخذ ویزای دبی به این شهر پیشرفته سفر کنند و از فضای هیجان انگیز و جاذبه‌های بی‌نظیر پارک بالیوود دبی لذت ببرند.

در اینجا سعی خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با بالیوود پارک دبی در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

معرفی اجمالی پارک بالیوود دبی؛ اولین پارک موضوعی دنیا

بالیوود پارک دبی به عنوان اولین پارک موضوعی جهان با الهام از بالیوود شناخته می‌شود و از مقاصد محبوب گردشگری و توریستی دبی به‌شمار می‌آید. این پارک تفریحی مجموعه بزرگی به مساحت بیش از 232 هکتار بوده که به شکل خلاقانه طراحی شده است. پارک بالیوود دبی از 5 بخش مختلف تشکیل شده است که بر اساس بزرگترین بلاک باسترهای سینمای هند طراحی شده‌اند و هر چیز مرتبط با هندوستان در آن‌ها پیدا می‌شود. در این پارک هر شخصی با هر سن و سالی، می‌تواند لحظات هیجان انگیز و مفرحی را سپری کند. استیج شوی زنده، نمایش فیلم‌های محبوب از ستاره‌های بالیوودی چون آمیتا باچان، شاهرخ خان، سلمان خان و ...، رستوران‌های مختلف، فروشگاه سوغات و خدمات رفاهی متعدد از جمله جاذبه‌ها و امکانات بالیوود پارک شهر دبی محسوب می‌شوند که برای گردشگران و توریست‌های سراسر جهان شگفت‌انگیز خواهند بود. 

5 بخش موضوعی پارک بالیوود دبی

پارک موضوعی بالیوود شهر دبی از 5 بخش مختلف تشکیل شده است که در هر بخش، سرگرمی‌های متنوع و جذابی برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است. بخش‌های موضوعی بالیوود پارک دبی به شرح زیر هستند:  

    1- بلوار بالیوود

در این بخش هارمونی رنگ دیوارها، مراجعه‌کنندگان را به لوکیشن فیلم‌های هندی قدیمی سوق می‌دهد. اجراهای زیبای موسیقی، رقص و برنامه‌های زنده مفرح از دیدنی‌های مهیج بلوار بالیوود محسوب می‌شوند. همچنین در این بخش کافه‌های جذاب و متنوعی وجود دارد. بلوار بالیوود در ورودی پارک واقع شده و مسیر دسترسی به 4 بخش دیگر پارک است. از دیدنی‌های بخش بلوار بالیوود، می‌توان به اجراهای موسیقی و رقص (Crossroads)، دیدن حقه‌های فیلم‌سازی هند (Cinemagic)، سینما سیرکل (رفتن زیر باران بدون خیس شدن)، رستوران راک و فروشگاه کالا و اشیا دوست داشتنی فیلم‌های معروف بالیوودی (Desi Emporium) اشاره کرد.

    2- مومبای چوک

در این بخش مراجعه‌کنندگان، می‌توانند از طریق تونل 3 بعدی به رئیس مافیا دان (Don) (صحنه تعقیب و گریز افسانه‌ای دان با بازی شاهرخ خان در صنعت فیلم‌سازی بالیوود) بپیوندند و هیجان بی‌نظیری را تجربه کنند. از دیدنی‌های بخش مومبای چوک، می‌توان به ایستگاه ویکتوریا، قسمت بازسازی فاکتورهای فیلم‌سازی هندی (Mumbai Express) چون قطار معروف بمبئی، رقص و موسیقی قدیمی و جدید فیلم‌ها اشاره کرد؛ بنابراین علاقه‌مندان به سینمای هندوستان، می‌توانند با اخذ ویزای دبی به این شهر سفر کرده و از پارک موضوعی بالیوود بازدید کنند.

    3- رویال پلازا

تئاتر راج محل یکی از جاذبه‌های نمادین و مشهور بالیوود پارک دبی بوده که به عنوان قلب این مجموعه شناخته می‌شود. در این بخش صدای گوش نواز موسیقی کلاسیک بالیوود، نمایش‌ها و حرکات موزون اجرا می‌شود. رستوران مغول اعظم با طراحی محلی در رویال پلازا قرار دارد که حس حضور در دربار پادشاهی مغول را به مراجعه‌کنندگان منتقل می‌کند.   

    4- راستیک روین

این بخش یکی از بهترین و خاص‌ترین جاذبه‌های تفریحی پارک بالیوود دبی بوده که از قسمت‌های مختلفی چون قرار گرفتن وسط صحنه‌های دراماتیک، اکشن و هیجان‌انگیز فیلم بلاک باستری (abangg)، بخش روستای لاگان و ستاره معروفش امیرخان (Lagaan) همراه با مسابقه کریکت، سوار چرخ فلک، بازی پرتاب تیپو یا گرفتن جوجه‌های قهرمان و قرار گرفتن وسط فیلم شعله با افکت‌های 4 بعدی (Sholay) تشکیل شده است.

    5- استودیو فیلم بالیوود

این استودیو شامل تئاتر روباز ورود به دنیای رنگین روستاهای هندی همراه با رقص‌های محلی (Rangmanch) و رایدهای ۴ بعدی مربوط به پرواز کریش و نبرد ری وان (Extraordinary Rides) است که افراد، می‌توانند لحظات خاطره‌انگیزی را در این استودیو تجربه کنند. 

رستوران‌های پارک بالیوود دبی

پارک تفریحی بالیوود یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شهر دبی به‌حساب می‌آید که در آن موسیقی هندی لحظه‌ای مراجعه‌کنندگان را تنها نمی‌گذارد. در کنار جاذبه‌های تفریحی بالیوود پارک دبی، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی برای سرو غذاهای سنتی و فست فودی مناسب برای هر سلیقه و ذائقه‌ای وجود دارند که آماده پذیرایی از مهمانان هستند. از جمله معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های پارک بالیوود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کافه جامبو؛ این کافه در بلوار بالیوود قرار دارد و در آن انواع بستنی، قهوه، چای، ساندویچ و دونات سرو می‌شود.
  • مغول اعظم؛ این رستوران تنها آخر هفته (پنجشنبه تا شنبه) باز است و در آن انواع غذاهای مغولی به مهمانان ارائه می‌شود.
  • ذابای تند؛ این غرفه بالیوود پارک دبی، پذیرایی از مراجعه‌کنندگان با انواع غذای خیابانی همراه با انواع مختلف نان و ترشی را انجام می‌دهد.
  • استودیو کانتین؛ در این فست فود غربی انواع پیتزا، همبرگر و غذاهای سرد سرو می‌شود.
  • کافه ایستگاه ویکتوریا؛ این کافه در واقع یک فست فود هندی است که علاقه‌مندان به غذاهای هندی، می‌توانند به آن مراجعه کنند. 

امکانات خدماتی و رفاهی پارک بالیوود دبی

بالیوود پارک دبی در کنار جاذبه‌های تفریحی و گردشگری متعدد و رستوران‌های گوناگون، امکانات خدماتی و رفاهی دیگری هم در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد. از امکانات پارک بالیوود شهر دبی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایستگاه‌های کمک اولیه
  • ایستگاه نوشیدن آب
  • کمدهای قفل دار
  • کرایه کالسکه و ویلچر
  • دستگاه‌های خودپرداز

بالیوود پارک دبی کجاست؟

اگر از طرفداران بالیوود هستید و در سفر به شهر دبی امارات متحده عربی به دنبال ثبت خاطرات به‌یادماندنی کنار خانواده و دوستان هستید، فرصت بازدید از پارک بالیوود دبی را هرگز از دست ندهید. این پارک موضوعی به عنوان بزرگترین پارک تفریحی خاورمیانه در جاده شیخ زاید، بعد از مارینای دبی و روبروی جزیره نخلی جبل علی قرار گرفته است که گردشگران و توریست‌ها، می‌توانند از ایستگاه انتهایی جبل علی در خط قرمز مترو دبی (نزدیکترین ایستگاه مترو به پارک) با تاکسی به پارک دسترسی پیدا کنند. 

خرید بلیط پارک بالیوود دبی

گردشگران و توریست‌هایی که با اخذ ویزای دبی به این شهر سفر کرده‌اند و قصد بازدید از بالیوود پارک دبی را دارند، می‌توانند بلیط ورودی را به صورت آنلاین و مستقیم از وب‌سایت پارک یا به صورت حضوری از ورودی پارک تهیه کنند. خرید بلیط پارک از طریق اپلیکیشن هداوت (Headout) با تخفیف همراه خواهد بود. همچنین افراد با تهیه کارت‌های Q-Fast، می‌توانند صف‌های خرید طولانی انتظار را پشت سر بگذارند. لازم به ذکر است که ورود کودکان کمتر از 3 سال بدون بلیط امکان‌پذیر خواهد بود. 

جاذبه‌های تفریحی و گردشگری اطراف بالیوود پارک دبی 

پارک بالیوود دبی در جنوب خیابان شیخ زاید به عنوان یک مجموعه تفریحی و گردشگری شناخته می‌شود که افراد زیادی به بازدید از آن تمایل دارند؛ از این‌رو اقامت در هتل نزدیک به بالیوود پارک دبی و سایر جاذبه‌های دیدنی دبی برای مسافران و گردشگران بسیار مهم خواهد. در ادامه به برخی از نزدیکترین هتل‌ها، رستوران‌ها و جاهای دیدنی به پارک بالیوود اشاره می‌کنیم:

  • هتل راو ات د پارک (۳.۶ کیلومتر)
  • هتل لاپیتا پارک اند ریزورت دبی (۵ کیلومتر)
  • هتل قصر ال سلطان (۵.۹ کیلومتر)
  • پارک موشن گیت دبی (۲ کیلومتر)
  • پارک آبی لگولند (۲.۳ کیلومتر)
  • پارک لگولند (۲.۵ کیلومتر)
  • رستوران هندی بول گاپا (۱.۶ کیلومتر)
  • رستوران ال ماشوا (۱.۷ کیلومتر)
  • رستوران با گل بار (۲.۳ کیلومتر)
  • رستوران اوربان سی فوود (۳ کیلومتر)
  • کافه نرو (۳.۶ کیلومتر)     
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید