ورود به حساب کاربری
دبی و خوشمزه‌های بی‌نظیرش

طی سال‌های اخیر کشور امارات متحده عربی توانسته‌است از طریق تحولات بنیادین نظر بسیاری از گردشگران را به سوی خود جلب نماید، با توجه به این استقبال مسلما پس از دریافت ویزای دبی آنچه برای توریست‌ها بعد از محل اسکان اهمیت پیدا می‌کند تجربه خوردن غذاهای سنتی یا غیرسنتی کشور مقصد است. این امر به خصوص برای آن دسته از افرادی که به چشیدن طعم‌های متفاوت و خوردن غذاهای سایر ملل علاقه دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خوشبختانه در دبی شما مشکلی برای انتخاب مکان مناسب جهت خوردن غذا ندارید چرا که در این شهر شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود به راحتی بی‌شمار رستوران از لوکس گرفته تا ارزان را برای خوردن یک وعده غذایی خوب پیدا کنید. 

در رستوران‌های لاکچری دبی انواع و اقسام غذاهای بین‌المللی توسط سرآشپزهای مطرح تهیه می‌شود. کیفیت مواد غذایی اولیه، نحوه سرو غذا به شکلی لوکس، همراهی پرنسل مجرب در سرویس‌دهی و ... از جمله ویژگی‌های قابل ذکر این نوع رستوران‌ها است. 

علاوه بر رستوران‌های لوکس که اغلب میزبان شیخ نشین‌ها و افراد مرفه هستند رستوران‌هایی با برندهای جهانی مانند مک‌ دونالد، کی‌اف‌سی و ... نیز در این شهر رویایی شعبه دارند. هم‌چنین دسته‌ای از اغذیه فروش‌ها وجود دارند که به شکل خیابانی به مشتریان خود خدمات می‌دهند. این دسته از اغذیه فروش‌ها غذاهای خود را در خیابان‌های خاصی به شکل‌های متفاوت و فانتزی طبخ و به فروش می‌رسانند که البته به دلیل گرمای شدید دبی اکثر آن‌ها شب‌ها فعالیت دارند بنابراین اگر به شکم‌گردی شبانه علاقه دارید می‌توانید در کنار قدم زدن در خیابان‌های پر نور و زیبای دبی غذاهای مورد علاقه خود را نیز میل کنید. 

اما بی شک یکی از قسمت‌های هیجان انگیز سفر لذت خوردن غذاهای سنتی و خاص آن منطقه است. اگر به دنبال تست خوشمزه‌های بی‌نظیر شهر دبی هستید باید بدانید که شتر شکم پر، مجبوس، گجیا، تبوله، آش آساریا، مهالابیا، حمص، الهریس و ... جزو مشهورترین و محبوب‌ترین غذاهای سنتی دبی هستند. در واقع تنوع غذایی مردمان دبی شامل طیف وسیعی از لذیذترین غذاهای عربی و خاورمیانه‌ای است از  این رو اکثر غذاهایشان با ذائقه ما ایرانی‌ها تطابق دارد. 

ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از غذای خوشمزه  و معروف به نام الهریس آشنا کنیم. 

 

 

 الهریس غذای محبوب عرب‌ها ( Al Harees )

از آن جاییکه اعراب توجه ویژه‌ای به خورد و خوراک خود دارند شما می‌توانید مجموعه‌ای از خوشمزه‌ترین و مقوی‌ترین غذاها را در رژیم غذایی مردم این منطقه پیدا کنید. یکی از مقوی‌ترین آن‌ها غذایی به نام الهریس است که محبوبیت زیادی نزد مردم بومی و حتی گردشگرانی که با ویزای دبی به این کشور می‌آیند دارد. در یک کلام الهریس همانند حلیم خودمان است‌ که اغلب در مهمانی‌های رسمی، عروسی‌ها و ماه رمضان طبخ می‌شود. 

مردم دبی برای تهیه این غذا گوشت گوساله یا بره را طی مدت دو تا سه ساعت می‌پزند، سپس گندم نیم دانه را نیز به صورت جدا  تا حدی می‌پزند که له شود. گندم و گوشت را بعد از پخت ترکیب می‌کنند و می‌کوبند تا نهایتا مواد خمیری شکل شوند. کره را آب کرده به آن خرما، هل و دارچین و ادویه‌های مخصوص اضافه می‌کنند. هنگام سرو، خمیر تهیه شده را داخل ظرف مخصوص می‌ریزند و صاف می‌کنند سپس وسط آن را به وسیله پشت قاشق گود می‌کنند تا مخلوط کره را در آن بریزند. الهریس را هم با نمک و هم با شکر می‌توان میل کرد. 

همانگونه که توضیح داده‌شد این غذا مواد اولیه و دستور پخت بسیار ساده‌ای دارد اما چون پروسه تهیه آن زمان‌بر است و نیاز به این دارد که به طور مداوم مواد را هم بزنید تا ته نگیرد، اغلب مردم ترجیح می‌دهند آن را در رستوران‌ها میل کنند به همین دلیل است که نام الهریس را در لیست منوی اکثریت رستوران‌های سنتی و مطرح دبی مشاهده می‌کنید. در واقع چون الهریس در کنار طعم لذیذش بافتی نرم و سبک دارد نزد کودکان و سالمندان که عمل بلع برایشان تا حدی سخت است بیشتر محبوبیت دارد که البته نباید در خوردن آن افراط کنند چون غذای بسیار سنگینی است. 

 

سخن آخر

همانگونه که در این مقاله به آن اشاره کردیم مردم هر منطقه فرهنگ غذایی مخصوص خود را دارند که همین تنوع و تفاوت در مواد اولیه و بومی، نحوه تهیه و طبخ غذاها می‌تواند یکی از جاذبه‌های هیجان‌انگیز برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف باشد. امارات متحده عربی نیز از این قاعده مستثنی نیست، پس اگر اهل تست کردن غذاهای مختلف هستید و دوست دارید تا با فرهنگ غذایی مردم بومی عرب آشنا شوید پس از دریافت ویزای دبی حتما سری به رستوران‌های محلی این شهر بزنید  و لذت سفر خود را با خوردن غذاهای خاص و خوشمزه  دو چندان کنید و البته هنگام سفارش حتما غذای معروف و پر طرفدار الهریس را نیز تست کنید. 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید