ورود به حساب کاربری
درباره چشمه های دبی یا Dubai Fountain چه می‌دانید؟

یکی از جاذبه های گردشگری دبی که در سطح جهان مشهور است و سالانه بازدیدکنندگان و سیاحتگران زیادی برای دیدن این جاذبه گردشگری اقدام به تهیه ویزای دبی می‌کنند، چشمه های دبی یا Dubai Fountain است. این مجموعه که از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، ساخته دست بشر است، در مرکز شهر دبی و در حوالی دبی مال قرار دارد که از سیستم مدیریت هماهنگ پیشرفته‌ای برخوردار است. 

درباره فواره دبی

چشمه های دبی یا Dubai Fountain یکی از خاص‌ترین و منحصر بفردترین جاذبه‌های دیدنی کشور امارات است که در شهر دبی قرار گرفته است که با نام بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا نیز شهرت دارد. در این مجموعه، چگونگی خروج آب، با موزیکی که پخش می‌شود هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارد یعنی اینکه وقتی موزیکی پخش می‌شود، فواره‌های آب، هماهنگ با ریتم آن بیرون می‌ریزد.

این آبنما، 275 متر ارتفاع دارد و حجمی در حدود 22 هزار گالن آب را در هر لحظه، به طرف بالا پرتاب می‌کند؛ به این ترتیب فواره‌های این آبنما می‌تواند تا  ارتفاع 150 متر به طرف آسمان جهش داشته باشد و چشم‌اندازی بسیار زیبایی دارد.

از زیبایی‌های این مجموعه می‌توان به این اشاره کرد که در هر نیم ساعت، رنگ، شکل و موسیقی که از آن پخش می‌شود، تغییر می‌کند. نمایش‌های این مجموعه از ساعت 6 عصر شروع می‌شود و تا ساعت یازده شب ادامه دارد و به این ترتیب زیباترین رنگ‌ها و گوش‌نوازترین موسیقی‌های بدون کلام را برای بینندگان به نمایش می‌گذارد.

تماشای منظره زیبای چشمه های دبی یا همان Dubai Fountain برای تمامی افراد رایگان است بنابراین قبل از شروع نمایش، هزاران نفر در کنار این چشمه دور هم جمع می‌شوند تا از دیدن این زیبایی‌ها لذت ببرند. آب جاری و خروشان، رنگ‌های مختلف و زیبا، موسیقی‌های چشم‌نواز و دلنشین زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده است که می‌تواند اوقات خوب، مفرح و تکرار نشدنی برای بینندگان و گردشگران رقم بزند.

 حقایقی در مورد چشمه‌های دبی یا Dubai Fountain

همانطور که گفتیم چشمه‌های دبی به عنوان بزرگترین و چشمگیرترین مجموعه در جهان شناخته شده است که در نزدیکی دبی مال و در یک دریاچه با مساحت 30 هکتار اجرا می‌شود. طول این چشمه، برابر با 900 فوت است که چیزی در حدود دو زمین فوتبال، مساحت دارد. این مجموعه دو چشمه آب بزرگ و یک منبع آب بسیار قوی دارد که به خاطر قدرت بالایی که دارد آب را تا ارتفاعات باورنکردنی پرتاب می‌کند.

جاذبه های اطراف چشمه‌های دبی یا Dubai Fountain

در منطقه اطراف چشمه دبی مال‌، جاذبه‌ها و زیبایی‌های زیادی وجود دارد. این مجموعه، حدود ۰.۲ کیلومتر با عرشه نمای برج خلیفه در دبی فاصله دارد به این ترتیب کسانی که در برج خلیفه مهمان هستند نیز می‌توانند از تماشای این مجموعه در برج لذت ببرند. همچنین اپرای دبی ۰.۲ کیلومتر با این فواره فاصله دارد آکواریوم دبی، هنرهای نمایشی و همچنین باغ وحش زیر آب نیز گزینه‌های بسیار مناسبی در اطراف این مجموعه است که می‌توانید در کنار این چشمه نیز از آن لذت ببرید.

 

 
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید