ورود به حساب کاربری
مرکز تفریحی دلفین در دبی

دلفین‌ها از جذابیت‌ترین پدیده‌ها و آفریده‌ها هستند که به لطف هوش و ذکاوتی که دارند، در جهت حرکات نمایشی و دیدنی رشد بسیار بالایی داشته‌اند و به سرعت با انسان و جهان اطراف ارتباط برقرار می‌کنند. این موجودات زیبا و باهوش به لطف یادگیری فوق‌العاده‌ای که دارند، به یکی از دوستان صمیمی و حیوانات مورد علاقه انسان تبدیل شده‌اند و انسان‌ها در همه جهان، سعی بر آن داشته‌اند که از استعداد و هوش و ذکاوت این موجود زیبا به نفع خود استفاده کنند؛ بنابراین در هر کجای جهان که توجه کنیم پارک دلفین‌هایی وجود دارد که در بین آنها، بزرگترین و مشهورترین پارک، مجتمع دلفین دبی    ( Dubai Dolphinarium )  است که در آن بهترین و دلنشین‌ترین حرکات نمایشی را به دلفین‌ها آموزش داده‌اند و سالانه افراد زیادی برای دیدن از این مجموعه اقدام به تهیه ویزای دبی می‌کنند..

مختصری در مورد تاسیس مرکز تفریحی دلفین دبی

مرکز تفریحی دلفین دبی یا همان دلفینیاروم دبی، یکی از زیباترین جاذبه‎های دبی است که تاسیس آن به سال 2008 میلادی برمی‌گردد. در 21 می سال 2008 شهرداری دبی استارت تاسیس این پارک را زد که در خاورمیانه برای اولین بار اتفاق افتاده بود. در این مجموعه قصد بر این بود که زیستگاهی برای دلفین‌ها به وجود آورند که در آن بتوانند حرکات نمایشی را به موجودات زیبا یاد دهند که در نهایت به بهترین شکل ممکن این کار به سرانجام رسید.  لازم به ذکر است که این پارک به صورت مستقیم، از طرف دولت امارات متحده عربی محافظت می‌شود.

دلفین‌هایی که در این مجتمع نگهداری می‌شوند هر کدام برای خود اسم دارند؛ پنج دلفین پوزه بطری با نام‌های کیسیوشا، تنیا، جری، تکتا و فکلا  به همراه چهار فک خزپوش شمالی به اسم‌های گوشا، لوشا، فیلا و مکس در این مجتمع وجود دارند که بهترین و زیباترین حرکات نمایشی به آنها تعلیم داده شده است و افراد می‌توانند با مراجعه به این پارک که در مجاورت شهر تاسیس شده است، به تماشای حرکات نمایشی و بازی‌های این حیوانات زیبا بپردازند و از دیدن آنها لذت ببرند. علاوه بر این شاید برای شما جالب باشد که بدانید این پارک قسمت دیگری نیز دارد که در آن، می‌توانید پرندگان گرمسیری مثل طوطی مکائوست را ببینید.

مرکز تفریحی دلفین دبی مساحتی به اندازه 5000 متر مربع را به خود اختصاص داده است و به یک مرکز زیست و خانه امن برای دلفین‌های جذاب و زیبا تبدیل شده است. این پارک حدود 600 متر مکعب از آب‌های خلیج فارس را در بر دارد که در آن یک استخر اصلی برای دلفین‌ها، یک استخر پزشکی و یک استخر دیگری برای آموزش دادن دلفین‌ها و همچنین بررسی وضعیت آنها دارد. علاوه بر این سه استخر، یک استخر بزرگ نیز در این پارک وجود دارد که در کنار آن سکوهایی طراحی شده است که می‌توانید بر روی آنها بنشینید و اجراهای نمایشی و حرکات زیبای دلفین‌ها را نظاره کنید. لازم به ذکر است که این استخر حدود 1250 سکو برای تماشاگران دارد و همچنین افرادی که به شنا با دلفین‌ها علاقمند هستند، می‌توانند به این استخر وارد شوند و با دلفین‌ها شنا کنند، آنها را در آغوش بگیرند و از بازی با آنها لذت ببرند.

بخش‌های مختلف مرکز دلفین دبی

از مهمترین موضوعاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که مجموعه مرکز دلفین دبی، دارای بخش‌های مختلفی استکه هر بخش جذابیت‌های خاص خود را دارد. در اینجا قصد داریم شما را با بخش‌های مختلف این مجموعه زیبا آشنا سازیم.

شنای سلطنتی

یکی از قسمت‌های مهم این مجموعه که بسیار جذاب ولاکچری محسوب می‌شود،  قسمت شنا سلطنتی است. در این قسمت می‌توانید پشت دو دلفین را بگیرید، به گونه‌ای که در وسط آنها قرار بگیرید و به این ترتیب و به وسیله دلفین‌ها یک شنا، با سرعت زیاد را تجربه کنید. لازم به ذکر است که این برنامه، در آب‌هایی با عمق کم نیز اجرا می‌شود بنابراین اگر شنا بلد نیستید نیز می‌توانید بدون نگرانی این کار را  در آبهایی با عمق کم انجام دهید.

نکته مهمی که در این زمینه باید به آن توجه داشته باشید این است که در قسمت شنای سلطنتی، حداقل سن باید 12 سال باشید.

غواصی با دلفین 

یکی دیگر از از قسمت‌های مهم این مجموعه هیجان‌انگیز، غواصی با دلفین است. در اینجا شما به قسمت عمیق آب‌ها می‌روید و با استفاده از وسایل غواصی با دلفین‌ها به تفریح و بازی مشغول می‌شوید.

در این بخش، تمام وسایل مورد نیاز را باید از خود مجموعه تحویل بگیرید و در این قسمت نیز فقط افراد بالای 12 سال می‌توانند  غواصی کنند.

برخورد با دلفین

برخورد با دلفین‌ها و بازی کردن با آنها، انرژی زیادی به شما می‌بخشد به گونه‌ای که در صورت تجربه، تا مدت‌ها بعد خاطره شیرین و جذابیت آن در ذهن شما می‌ماند و باعث می‌شود که پرانرژی و بانشاط باشید. یکی از قسمت‌های جذاب و شیرین مجموعه تفریحی دلفین در دبی، برخورد با دلفین‌ها است. در این بخش شما می‌توانید در آب‌های کم عمق به بازی با دلفین‌ها بپردازید و لحظات شیرین و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

در این قسمت، می‌توانید به صورت گروهی وارد شوید و هر ده نفر با یک دلفین بازی کنند و مهمتر اینکه افراد زیر 12 سال نیز می‌توانند از این بخش استفاده کنند.

ماجراجویی با دلفین‎ها

بخش دیگری که در این مجموعه می‌توانید تجربه کنید، ماجراجویی با دلفین‌ها است. این بخش برای کودکان 8 تا 12 سال بسیار جذاب  و هیجان‌انگیز است. ماجراجویی با دلفین‌ها در عمق 3 متر انجام می‌گیرد  که هر دلفین در اختیار 6 نفر قرار می‌گیرد و افراد می‌توانند بر پشت دلفین بخوابند و باله‌های آنها را بگیرند؛ به این ترتیب دلفین‌ها با سرعت شنا می‌کنند و تجربه فوق‌العاده‌ای برای افراد رقم می‌زنند.

 

عکاسی با دلفین‌ها

اگر ویزای دبی تهیه کردید و به این شهر سفر کردید ، حتما از این مجموعه تفریحی دیدن کنید و عکاسی با دلفین‌ها را از یاد نبرید. با این کار لحظه‌های زیبا و هیجان‌انگیز خود در این مجموعه را ضبط و ماندگار می‌کنید. لازم به ذکر است که برای عکاسی با دلفین‌ها، فقط تا لبه استخر می‌توانید بروید و اجازه وارد شدن به آب‌ها را ندارید.

امکانات رفاهی مجتمع تفریحی دلفین دبی

در این مجتمع، انواع و اقسام فروشگاه‌های مواد غذایی و رستوران‌های مجلل و پرطرفدار وجود دارد که بازدید کنندگان می‌توانند برای تهیه مواد غذایی و خوراکی  به آنجا بروند، انواع کافی‌شاپ‌ها با نوشیدنی‌های سنتی، سینماهای 5 بعدی و 7 بعدی و همچنین سیستم تهویه هوای فوق‌العاده‌ای که باعث شده است این پارک در خاورمیانه به دلفیناروم تبدیل شود.

گفتنی است که در این پارک علاوه بر این امکانات، مکانی نیز برای  جشن تولدها، ترامپولین، مدرسه رقص عربی، شعبده بازی با دلفین‌ها، گردش‌های علمی، نمایش پرندگان و موارد زیادی از این قبیل در نظر گرفته شده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این مجتمع، با امکانات فوق‌العاده‌ای که دارد و همچنین بهترین سرگرمی‌ها و هیجاناتی که برای افراد رقم می‌زند می‌تواند یکی از بهترین دلایلی باشد که افراد را برای تهیه ویزای دبی ترغیب کند.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید