ورود به حساب کاربری
معرفی باغ میراکل دبی

باغ میراکل یا معجزه پارکی زیبا در دبی است. باغ معجزه دبی که در روز ولنتاین در سال 2013 افتتاح شد، بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی در جهان است که بیش از 50 میلیون گل و 250 میلیون گیاه در سراسر پارک به نمایش گذاشته شده است. باغ معجزه دبی توسط توسعه املاک سیتی لند مدیریت می‌شود و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این منطقه است. جاذبه‌های گردشگری دبی سالانه حدود 1.5 میلیون بازدیدکننده دارد. شما نیز می‌توانید با گرفتن ویزای دبی و سفر به این شهر از این باغ زیبا دیدن کنید. این باغ فوق‌العاده مناظر و بوهای بی‌نظیری را ارائه می‌دهد، با گل‌هایی که از طریق سازه‌های خیره‌کننده شکوفا می‌شوند. بازدید از باغ معجزه دبی راهی عالی برای گذراندن مدتی در دبی است و مطمئنا دوستداران طبیعت و گردشگران را خوشحال خواهد کرد.

 

همه آنچه بازدیدکنندگان درباره باغ معجزه دبی باید بدانند

 

هر سال، باغ میراکل دبی تمرکز خود را تغییر می‌دهد و تأسیسات گیاه‌شناسی جدید و هیجان‌انگیزی را زنده می‌کند، بنابراین حتی اگر بازدیدکنندگان یک‌بار باغ را ببینند، مطمئنا برای بار دوم چیز جدیدی را مشاهده خواهند کرد. بازدیدکنندگان می‌توانند باغ را کاوش کنند و سرگرمی‌های گل‌ها و گیاهان برخی از شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه‌شان، ازجمله مجسمه گلی میکی موس و دیگر شخصیت‌های دیزنی به ارتفاع ۱۸ متر را ببینند. با نمایش‌های زیبا، غذاخوری‌های فراوان در محل، و حتی پناهگاه پروانه‌ها، باغ میراکل دبی برای دیدن و انجام دادن چیزهای زیادی وجود دارد .

 

با محوطه باغی به وسعت 72000 مترمربع برای کاوش، بازدیدکنندگان می‌توانند انتظار داشته باشند حداقل دو ساعت را در محوطه باغ بگذرانند، و اگر به دنبال صرف غذا در باغ هستند یا امیدوارند از باغ پروانه‌های دبی نیز لذت ببرند . همچنین در همان منطقه (با هزینه اضافی) موجود است.

 

این باغ از اواسط ماه مه تا اواسط نوامبر هر سال باز است، و زمانی که شکوفه می‌دهد، بیش از 150 میلیون گل را به نمایش می‌گذارد که به‌دقت به‌صورت آثار وحشی و پیچیده چیده شده‌اند که مطمئنا بازدیدکنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. گاهی اوقات، برنامه افتتاحیه ممکن است نوسان داشته باشد، بنابراین ایده خوبی است که از قبل بررسی کنید تا مطمئن شوید که باغ میراکل دبی در زمانی که مسافران امیدوار به بازدید هستند باز است.

 

باغ میراکل دبی نیز با سه درجه رکورددار گینس است. در سال 2013، این باغ برنده جایزه بزرگ‌ترین باغ عمودی جهان شد و در سال 2016 دوباره برنده بزرگ‌ترین مجسمه گلی جهان شد، گل‌هایی که شبیه یک ایرباس A380  امارات چیده شده بودند. در فوریه 2018، این باغ رکورد گینس را برای طولانی‌ترین مجسمه توپیاری با نمایشگر 18 متری میکی موس که از نزدیک به 100000 گیاه و گل ساخته‌شده است، به دست آورد. وزن صفحه‌نمایش تقریباً 32000 کیلوگرم است.

 

باغ معجزه دبی همچنین با استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده (که چندین بار فیلتر شده است) برای حفظ باغ خود از صرفه‌جویی در آب سود می‌برد. این پارک روزانه بیش از 700000 لیتر آب مصرف می‌کند و با توجه به دمای بالای دبی و کویری بودن منطقه اطراف، صرفه‌جویی در آب برای شکوفایی گل‌ها و کاهش هزینه‌های جاری ضروری است. برای کاهش تبخیر و کاهش هدر رفتن آب، باغ را فقط بعد از شب آبیاری کنید. باغ معجزه دبی همچنین با استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای که آب را از طریق یک سیستم زیرزمینی به ریشه گل می‌رساند، تبخیر را کاهش می‌دهد.

 

بهترین مناظر برای دیدن در باغ معجزه دبی

 

با فضای زیاد باغ برای کاوش در داخل باغ معجزه دبی ، بازدیدکنندگان باید هنگام کاوش در باغ و یافتن گنجینه‌های پنهان، سرعت ملایم و آرامش بخشی داشته باشند. اما برای اینکه مسافران در داخل پارک چیزی را از دست ندهند، در اینجا تعدادی از بهترین گل‌آرایی‌ها و مجسمه‌ها را برای دیدن در باغ معجزه دبی آورده‌ایم .شما نیز با گرفتن ویزای دبی و سفر به این شهر می‌توانید از این باغ زیبا دیدن کنید.

 

  • ساعت گلدار - ساعت گلدار 15 متری ساخته‌شده از گیاهان و گل‌ها که زمان را نیز نشان می‌دهد.
  • ایرباس A380 امارات - اگرچه به‌سختی نمی‌توان آن را از دست داد، اما این هواپیمای صورتی در اندازه واقعی یک جاذبه عظیم و خیره‌کننده در پارک است. این کاردستی که از بیش از 500000 گل ساخته‌شده است، نزدیک به 200 روز و بیش از 200 کارگر ساخته‌شده است و نمایشی شگفت‌انگیز برای تماشا است.
  • قلعه گل - این قلعه گل زرق‌وبرق دار دارای امکانات ناهارخوری و نشستن در داخل است و به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از مناظر خیره‌کننده از یک صندلی راحت لذت ببرند.
  • میکی موس - یکی از نشانه‌های باغ میراکل دبی، این مجسمه 18 متری میکی موس همچنین رکورددار گینس برای بلندترین توپی جهان است. شخصیت‌های دیزنی دیگری نیز در پارک به نمایش گذاشته شده‌اند و مهمانان باید چشمان خود را برای برخی از این شخصیت‌های کلاسیک باز نگه‌دارند.
  • خرس بزرگ - این خرس 12 متری قلب را در آغوش گرفته است و دیدنی است.
  • راهرو چتر - در این نمایش گل از چترهای رنگارنگ استفاده شده است. آن‌ها درحالی‌که بازدیدکنندگان از طریق یک سبد آویزان راه می‌روند، روی زمین زیر سایه می‌اندازند.
  • باغ میراکل دبی همچنین دارای یک پارک ترامپولین در محل است! با 12 ترامپولین سفارشی، بچه‌ها مطمئنا عاشق ماجراجویی‌های پرشور هستند، که همگی توسط کارکنان داخلی نظارت می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که بچه‌ها در حین بازی ایمن می‌مانند.

 

اطلاعاتی در مورد باغ پروانه‌های دبی

 

باغ پروانه‌های دبی اخیرا به‌عنوان یک جاذبه توسط باغ معجزه دبی اضافه‌شده است. این باغ زیبای پروانه‌ها خانه 26 گونه مختلف پروانه است که حدود 15000 در باغ از هرگونه ای وجود دارد. این پناهگاه پروانه‌های سرپوشیده در یک ساختمان تحت کنترل آب‌وهوا واقع‌شده است و در تمام طول سال باز است، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند حتی اگر باغ معجزه دبی برای فصل باز نباشد، از آن بازدید کنند. خدمه‌ها در اطراف باغ پروانه‌ها می‌توانند به مهمانان کمک کنند تا با پروانه‌ها ارتباط برقرار کنند و همچنین برای عکس گرفتن با این موجودات شگفت‌انگیز در دسترس هستند.

 

باغ پروانه‌های دایره‌ای شامل 10 گنبد است که به چهار بخش مجزا تقسیم‌شده‌اند و هر گنبد پر از پروانه‌های زیبایی است که در اطراف بازدیدکنندگان پرواز می‌کنند و همچنین از گیاهان زیادی که در محل در دسترس آن‌ها هستند تغذیه می‌کنند. باغ پروانه‌های دبی یک جاذبه فوق‌العاده است که برای خانواده‌های دارای فرزند و عاشقان پروانه ایده‌آل است. باغ پروانه مکمل عالی برای باغ معجزه دبی است و بازدید از هر دو به‌راحتی می‌تواند در برنامه سفر روزانه شما قرار گیرد.

 

بلیت و هزینه ورودی باغ میراکل دبی و باغ پروانه دبی

 

  • هزینه ورودی باغ معجزه دبی برای بزرگسالان 55 درهم و برای کودکان 3 تا 12 ساله 40 درهم است. کودکان زیر 3 سال می‌توانند به‌صورت رایگان وارد پارک شوند، ورود رایگان برای افراد دارای معلولیت نیز اعمال می‌شود.
  • ساعات کاری باغ معجزه دبی: از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب و جمعه و شنبه از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است آدرس: البرشا جنوبی 3، دبی لند.
  • هزینه ورودی باغ پروانه دبی برای بزرگسالان و کودکان بالای سه سال 55 درهم است. کودکان زیر سه سال می‌توانند به‌صورت رایگان وارد باغ پروانه‌ها شوند و دسترسی برای افراد دارای معلولیت رایگان است.
  • ساعات کاری باغ پروانه دبی: همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر باز است آدرس: البرشا جنوبی 3، دبی لند.

 

غذا خوردن در باغ میراکل دبی 

 

در دبی میراکل گاردن که بیش از 30 فروشنده غذا و نوشیدنی در محوطه خود دارد، گزینه‌های غذایی عالی زیادی وجود دارد . چه بازدیدکنندگان به دنبال یک همبرگر خوشمزه، غذاهای عربی باشند یا به دنبال طعم شیرینی باشند. باغ میراکل دبی تقریبا برای همه چیزهایی دارد. بازدیدکنندگان باید توجه داشته باشند که نمی‌توانند غذا یا نوشیدنی را از بیرون به داخل پارک بیاورند و به‌جای آن باید برای لذت بردن از برخی از گزینه‌های غذاخوری عالی در داخل پارک برنامه‌ریزی کنند. در اینجا فقط مجموعه‌ای از غذاهای فوق‌العاده موجود در باغ معجزه دبی وجود دارد. 

کافه‌ها:

سوندوس کرنر - چای کاراک سرو می‌کند

امان - آب‌میوه‌های تازه سرو می‌کند

کافه DMG  - استارباکس و بستنی سرو می‌کند

 

رستوران‌ها:

- Hardee's  همبرگر و سایر غذاهای آمریکایی را سرو می‌کند

عزرا لبنان - غذاهای عربی ازجمله شاورما سرو می‌کند

اینترنت الرهیب - سرو غذای آمریکایی و همبرگر

 

تنقلات، خوراک مختصر

-Gelato House  ژلاتوی خوشمزه را سرو می‌کند

زبادی توت - دسرهای یخ‌زده و سایر غذاهای شیرین را سرو می‌کند

Krispy Kreme - کیک آمریکایی سرو می‌کند

 

اقامتگاه عالی در نزدیکی باغ معجزه دبی

 

تعداد زیادی هتل عالی در نزدیکی باغ معجزه دبی وجود دارد و این مکان‌ها جایی برای اقامت مسافران در هنگام بازدید از منطقه فراهم می‌کنند. در اینجا تنها تعدادی از بهترین هتل‌های مجاور باغ معجزه دبی را برای بازدیدکنندگان آورده‌ایم.

 

هتل گایا گراند

هتل گایا گراند هتلی خیره‌کننده است که تنها در 12 کیلومتری مرکز شهر دبی قرار دارد و آن را به مکانی مناسب برای مسافران تبدیل می‌کند تا از آن به‌عنوان اقامتگاه خود در هنگام حضور در منطقه استفاده کنند. هتل گایا گراند با ارائه Wi-Fi رایگان در تمام اتاق‌ها و مناطق عمومی، خدمات اتاق 24 ساعته، استخر، مرکز تناسب‌اندام، و همچنین امکانات بازی کودکان و غذاخوری در محل،امکانات شگفت‌انگیزی را برای مهمانان ارائه می‌دهد. با خدمات ماساژ و امکانات ورزشی ازجمله زمین بدمینتون و تنیس، و همچنین خدمات فرودگاهی و اتوبوس، مهمانان باید در طول اقامت خود در هتل گایا گرند همه‌چیز موردنیاز خود را داشته باشند .

آدرس : منطقه تولید رسانه بین‌المللی TECOM، دبی لند

 

شهر ورزشی اخرافیه هالیدی هومز دبی

 

اخرافیه هالیدی هومز اسپورت سیتی دبی، اقامتگاه‌ها و امکانات رفاهی فوق‌العاده‌ای را برای بازدیدکنندگان دبی ارائه می‌دهد . با Wi-Fi رایگان، استخر روباز و باغ، راه‌های سرگرم‌کننده زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد که بتوانند وقت خود را در هتل سپری کنند. هر اتاق در هتل دارای تهویه مطبوع است و دارای حمام آبگرم، آشپزخانه کاملاً مجهز، قسمت نشیمن، ماشین لباسشویی و موارد دیگر است که شهر دبی را به مکانی ایده آل برای بازدیدکنندگان طولانی‌مدت در منطقه یا کسانی که به دنبال آن هستند، تبدیل می‌کند. بهترین امکانات و امکانات هتل این هتل همچنین خدمات ترانسفر فرودگاهی و ترانسفر و همچنین خدمات کرایه دوچرخه و اتومبیل را ارائه می‌دهد. مهمانان باید هر آنچه را که نیاز دارند در این هتل داشته باشند.

 

باغ معجزه دبی - هتل استودیو وان

 

هتل استودیو وان امکانات و خدمات استثنایی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد، ازجمله بار و رستوران در محل و همچنین خدمات اتاق. با داشتن وای فای رایگان در تمام اتاق‌ها و فضاهای عمومی، و همچنین مرکز تناسب‌اندام، استخر و اتاق خانواده، میهمانان زیادی برای لذت بردن در هتل وجود دارد. هر اتاق مجهز به حمام اختصاصی و تهویه مطبوع است و برخی اتاق‌ها آشپزخانه کوچک و مایکروویو دارند. این هتل همچنین پارکینگ در محل و همچنین خدمات ترانسفر فرودگاهی را برای مهمانان فراهم می‌کند.

آدرس : دبی استودیو سیتی، دبی لند

 

نحوه دسترسی به باغ معجزه دبی

رسیدن به باغ معجزه دبی با وسایل نقلیه عمومی یک‌راه نسبتا آسان برای رسیدن به پارک برای مسافران است. بازدیدکنندگان می‌توانند از متروی دبی استفاده کنند و در ایستگاه مترو Mall of the Emirates در خط قرمز توقف کنند. از آنجا، مسافران می‌توانند سوار اتوبوس RTA شماره 105 شوند که آن‌ها را مستقیما به باغ معجزه دبی می‌برد. از ایستگاه متروی مال امارات تا باغ معجزه دبی  حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.

 

گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی دبی یک‌راه ارزان برای رفت‌وآمد در منطقه است و متروی دبی می‌تواند گردشگران را به بسیاری از مکان‌های توریستی اصلی برساند. هزینه بلیت از 4 درهم شروع می‌شود و با توجه به کلاس بلیت خریداری‌شده و طول سفر موردنیاز افزایش می‌یابد.

تاکسی خصوصی و خدمات کرایه ماشین برای افرادی که نیاز به حمل چمدان بیشتری با خود دارند در دسترس است.

خدمات کرایه اتومبیل و تاکسی نیز در دبی موجود است و بسیاری از هتل‌ها می‌توانند به مهمانان در ترتیب ترانسفر تاکسی کمک کنند یا ممکن است خدمات وانت و ترانسفر ارائه دهند. برخی از هتل‌ها همچنین خدمات کرایه اتومبیل را ارائه می‌دهند که اگر بازدیدکنندگان قصد اقامت طولانی‌مدت دارند، می‌تواند راهی مناسب برای دیدن مکان‌های متعدد در اطراف شهر باشد. رانندگان باید حداقل 21 سال سن داشته باشند تا در این منطقه ماشین کرایه کنند، و برخی از رانندگان بین‌المللی برای اینکه بتوانند در منطقه دبی ماشین کرایه کنند، باید مجوز رانندگی بین‌المللی داشته باشند .

 

در پایان امیدواریم با گرفتن ویزای دبی و سفر به این شهر از باغ زیبای میراکل دبی نیز دیدن فرمایید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید