ورود به حساب کاربری
معروف ترین باغ های تفریحی در دبی

باغ‌های تفریحی دبی یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. شاید وقتی اسم دبی به گوشتان می‌خورد در ابتدا سازه‌های فولادی بلند را به خاطر بیاورید، اما جالب است بدانید که در این شهر پرزرق و برق، باغ‌ها و پارک‌های جذابی وجود دارند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

بسیاری از معروف ترین باغ های تفریحی در دبی، ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را در سطح جهان معروف کرده است. اگر به دبی سفر کردید، بازدید از این باغ‌های خوشرنگ را فراموش نکنید. این پارک‌ها می‌توانند تجربه‌های جدید و جذابی برای شما خلق کنند.

اگر از آن دست افرادی هستید که علاقه دارند بهترین‌های جهان را ببینند و تجربه‌هایی متمایز از دیگران خلق کنند، پیشنهاد می‌کنیم که همین حالا ویزای دبی خودتان را تهیه کرده و برای یک ماجراجویی جدید و جذاب آماده شوید.

در این مقاله سعی کرده‌ایم که معروف ترین باغ های تفریحی در دبی را معرفی کرده و ویژگی هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

آشنایی با معروف ترین باغ های تفریحی در دبی

همانطور که می‌دانید، دبی به دنبال رشد و گسترش صنعت گردشگری در کشور خود است. حاکمان و طراحان دبی به خوبی متوجه این موضوع شده‌اند که سازه‌های بلند و یا آسمان‌ خراش‌های سر به فلک کشیده، دیگر نمی‌توانند پاسخگوی گردشگران و مردم باشند.

آن‌ها به دنبال این هستند که فضاهای تفریحی متنوعی را در اختیار افراد قرار دهند. یکی از این تفریحات جدید و جذاب به ساخت باغ‌های پر گل و پارک‌های مملو از سرگرمی در فضای باز، مربوط می‌شود.

 

باغ گل معجزه دبی

باغ گل معجزه دبی، از شناخته شده‌ترین باغ‌هایی است که در دبی وجود دارد. این فضای رنگی بزرگ‌ترین باغ گل طبیعی جهان است. این فضا که از معروف ترین باغ های تفریحی در دبی محسوب می‌شود، ۷۲۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و حدود ۶۰ میلیون گل را در خود جای داده است.

این باغ از سال ۲۰۱۳ تا کنون فعالیت داشته و توانسته هر سال ۱.۵ میلیون بازدیدکننده را جذب خود بکند. گل‌های شمعدانی، اطلسی و بسیاری از مدل‌های دیگر، فضای بسیار زیبایی در این باغ به وجود آورده‌اند.

راه‌های پوشیده از گل و مجسمه پرنده‌های بزرگ از المان‌های جذابی هستند که بهترین فضا را برای عکاسی شکل داده‌اند. در کنار تمام طراحی‌ها و میدان‌هایی که به کمک گل‌ها ساخته شده‌اند، وجود هواپیمای ایرباس امارات به صورت گل آرایی شده، نگین این باغ به حساب می‌آید. 

در این باغ دیواری پوشیده از گل وجود دارد که توانسته رکورد گینس را به نام خود بزند. خانه‌های پوشیده از گل، هرم‌های بلند، ساعت‌هایی بر روی گل و همچنین دالانی که از چتر پوشیده شده است، از جاذبه‌های این باغ گل در دبی هستند. نه تنها دیدن این گل‌ها باعث بهتر شدن روحیه شما می‌شود، بلکه می‌تواند عکس‌های یادگاری بسیار زیبایی برای شما به جا بگذارد.

 

باغ پروانه‌های رنگی

باغ پروانه از دیگر جاذبه‌های میراکل دبی شناخته می‌شود. می‌توانید پس از ورود به این باغ، ۱۵۰۰۰ گونه مختلف پروانه را مشاهده کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. البته این باغ به صورت سرپوشیده طراحی شده است. گیاهان و نوع دیزاین داخلی باغ پروانه، با توجه ویژه به پروانه‌ها و راحتی آن‌ها ساخته شده‌اند.

 

فروشگاه‌های خرید

بسیاری از بازدیدکنندگان این باغ‌ها، گردشگرانی هستند که به دنبال خرید سوغاتی برای خانواده‌های خود می‌باشند. دبی به این مسئله نیز فکر کرده و فروشگاهی را در نظر گرفته است که افراد می‌توانند وسایل مورد نظر خودشان را از آنجا تهیه کنند. بر روی این وسایل معمولا آثاری از شکل پروانه وجود دارد.

 

زمین بازی برای کودکان

یکی دیگر از بخش‌های میراکل گاردن، زمین بازی کودکان است که برای راحتی بیشتر خانواده‌ها تعبیه شده است. با وجود این زمین بازی، خانواده‌ها می‌توانند به راحتی کودکان را همراه خود آورده و نگرانی درباره آن‌ها نداشته باشند.

 

چه زمانی برای بازدید از باغ معجزه دبی مناسب است؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از افراد در مورد بازدید از پارک‌های دبی پیش می‌آید، زمان بازدید است. پیشنهاد ما این است که بازدید از این باغ زیبا را برای اواسط هفته برنامه ریزی کنید و حتما در ساعتی از روز به این باغ شگفت‌انگیز بروید که هنوز نور آفتاب در آسمان وجود دارد.

البته به ساعت کاری هر باغ نیز باید توجه ویژه‌ای کرد. باغ معجزه دبی یکشنبه الی پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب آماده خدمت‌رسانی به بازدیدکنندگان است. در روزهای جمعه و شنبه این ساعت به ۹ صبح الی ۱۱ شب تغییر پیدا می‌کند.

 

هزینه بلیط باغ معجزه چقدر است؟

نکته‌ی جالب این است که هزینه بازدید از باغ معجزه دبی که یکی از معروف ترین باغ های تفریحی در دبی است، بسیار کم می‌باشد. بلیط باغ معجزه ۳۰ درهم و بلیط باغ پروانه، ۵۰ درهم است.

 

پارک‌ های دبی

علاوه بر باغ‌هایی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم، این شهر پارک‌هایی دارد که به نوعی جاذبه دبی شناخته می‌شوند. این پارک‌ها به قدری زیبا و منحصربه فرد طراحی می‌شوند که در میان پارک‌های دنیا، بسیار مشهور می‌شوند. از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک زابیل
  • پارک آرام البرشا
  • پارک نهر آب
  • پارک ساحلی المزار
  • پارک مشرف
  • صفا پارک
  • پارک جی ال تی دبی

 

پارک زابیل

به این نکته توجه داشته باشید که معروف ترین باغ های تفریحی در دبی شامل پارک‌های این شهر نیز می‌شوند. پارک زابیل از پارک‌های مناسب برای گردشگری در دبی می‌باشد. در این پارک دریاچه‌ای وجود دارد که امکانات قایقرانی در آن تعبیه شده است. در این پارک می‌توانید کنار خانواده ساعات خوشی را سپری کنید.

غرفه‌های فروش انواع غذاها و بازارهایی که در این پارک برپا می‌شوند، از دیگر جاذبه‌های این محیط سرسبز هستند. جالب است بدانید که در میان این درخت‌های بلند، طوطی‌هایی خوشرنگ و زیبا زندگی می‌کنند.

 

پارک آرام البرشا

یکی دیگر از پارک‌ های دبی که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند، پارک البرشا است. یکی از دلایل شهرت این پارک، آرامش و سکوتی است که در فضای آن وجود دارد.

اگر برای استراحت و بازیابی آرامش از دست رفته خودتان به این شهر سفر می‌کنید، حتما از البرشا بازدید کنید و از صدای آب و پرندگان نهایت لذت را ببرید. در این پارک دریاچه بزرگی وجود دارد که البته امکان قایقرانی در آن تعبیه نشده است.

پیاده‌روی در کنار دریاچه میان پارک و یا برگزاری جشن‌های خانوادگی در فضای سبز این باغ، می‌تواند لحظات خوشی را برای شما ایجاد کند. همانطور که گفتیم، امارات سعی دارد بهترین تجربه را برای افراد ایجاد کند. اگر به این پارک بروید، زمین‌های بازی مختلفی را خواهید دید که می‌توانید در آنجا انواع ورزش‌ها را انجام دهید.

 

پارک نهر آب

تمام آن چیزی که از یک فضای تفریحی انتظار دارید، در این پارک و اطراف آن وجود دارد. فضای چمن، زمین‌های بازی، رستوران‌ها و چند کافه زیبا از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌روند.

در کنار پارک خور که از معروف ترین باغ های تفریحی در دبی است ، پارک دلفین‌هایی را خواهید دید که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. علاوه بر این، در پارک خور شاهد خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه‌ای خواهید بود که در فضای سبز آن، لحظات خوشی را کنار یکدیگر سپری می‌کنند.

در کل اگر قصد دارید که پس از سفر به دبی، از یکی از پارک‌های این شهر دیدن کنید، حتما پارک نهر آب یا همان خور را در نظر داشته باشید.

 

پارک ساحلی المزار

یکی دیگر از مجموعه پارک‌های زیبا و پرجاذبه دبی، پارک المزار می‎‌باشد. این پارک دارای ترن، امکانات باربیکیو زمین‌های بازی مختلف است. قطعا وجود ساحل و صدای دریا در کنار ۶۰۰۰ گیاه و درختان نخل و نارگیل، می‌تواند هر کسی را به خود جذب کند.

می‌توانید در کنار ویوو ساحل و آبی دریای این منطقه، آسمان خراش‌ها و برج‌هایی را ببینید که سر به فلک کشیده و پیشرفته بودن دبی را به رخ می‌کشند. اگر با خواندن این مطالب راغب شده‌اید که ویزای دبی خودتان را آماده کرده و به سراغ انتخاب تور مناسب بروید، پیشنهاد می‌کنیم که تجربه استراحت در اتاقک‌های کنار ساحل پارک المزار را از دست ندهید.

یکی دیگر از نقاط قوت این پارک، دسترسی راحت آن است. فرقی ندارد که هتل شما در کجای دبی قرار دارد، می‌توانید به راحتی به این پارک رسیده و از فضای آن لذت ببرید.

ساعات بازدید از این پارک برای روزهای یکشنبه الی چهارشنبه، ۸ صبح الی ۱۰ شب می‌باشد. این ساعت برای روزهای پنجشنبه الی شنبه، به ۸ الی ۱۱ تغییر پیدا می‌کند.

 

پارک مشرف و زیبایی‌های آن

پارک مشرف از معروف ترین باغ های تفریحی در دبی است. در این پارک شاهد خانه‌هایی خواهید بود که با توجه به معماری‌ ملت‌های مختلف ساخته شده‌اند. این خانه‌ها برای بسیاری از گردشگران بسیار جذاب هستند.

پارک مشرف مملو از درخت‌های گوناگون است. در این پارک بزرگ می‌توانید از سایر تفریحات مانند اسب سواری و نیز شتر سواری بهره‌مند بشوید و تجربه‌های جدیدی کسب کنید. البته در نظر داشته باشید که دوچرخه سواری و همچنین اسکیت سواری در پارک مشرف ممنوع است.

می‌توانید برای بازدید از پارک مشرف روزهای یکشنبه الی چهارشنبه را انتخاب کرده و از ساعت ۸ صبح الی ۱۰ شب به آنجا بروید. از طرفی پنجشنبه تا شنبه ساعت ۸ الی ۱۱ نیز این پارک باز بوده و آماده ورود گردشگران است. می‌توانید در انتهای گردش خودتان سوار ترن شده و از کل پارک دیدن کنید.

 

آشنایی با سلطان پارک‌های دبی

صفا پارک از دیگر پار‌ک‌های مشهور دبی است. این پارک از قدیمی‌ترین پارک‌های دبی بوده و تقریبا هم سن خود امارات می‌باشد. صفا پارک ۴۰ سال است که مانند نگین در میان بیابان‌های دبی می‌درخشد.

همانطور که می‌دانید، وجود پارک در خشکی دبی کمی دور از ذهن است. اما صفا پارک چندین سال است که فصای سبز خود را حفظ کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که عملیات عمرانی که در این پارک صورت گرفت، مقداری از فضای سبز آن را از بین برد.

 

پارک جی ال تی دبی

اگر علاقه بسیار زیادی به دیدن دریاچه در خشکی بیابان دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به پارک جی ال تی دبی سربزنید. جی ال تی از معروف ترین باغ های تفریحی در دبی است. ۲ دریاچه در این پارک وجود دارد که فضای بسیار زیبایی برای پیاده روی ایجاد کرده‌اند.

البته فضای سبز پارک جی ال تی خیلی کوچک و فشرده است. برای ورود به این پارک لزومی به خرید بلیط وجود ندارد و ورودی از افراد گرفته نمی‌شود. در پارک‌ های دبی شرایطی وجود دارد که می‌توانید از پیاده روی خودتان نهایت لذت را ببرید.

چند کافه در پارک جی ال تی وجود دارد که برای یک استراحت کوتاه و صرف یک نوشیدنی خنک و یا گرم، مناسب می‌باشند. همچنین در این پارک فضایی برای بازی بچه‌ها نیز تعبیه شده است. جالب است بدانید که در پارک جی ال تی تنها در روزی خاص در سال، بازارهایی برپا می‌شوند.

 

کدام فصل به دبی و باغ‌های آن برویم؟

همانطور که می‌دانید، دبی یکی از خشک‌ترین شهر‌ها در جهان است. وجود باغ‌ها و پارک‌های متعدد و زیبا در این شهر، نشان می‌دهد که امارات به دنبال کسب بالاترین درجه رضایت از توریست‌ها می‌باشد. 

دبی به خوبی متوجه این موضوع شده است که در کنار برج‌های بلند و آسمان خراش‌ها، باید به ساخت فضای سبز و محیط‌های پر از آرامش نیز بپردازد. درنتیجه امروزه، معروف ترین باغ های تفریحی در دبی هستند و امارات توانسته با این طراحی و برنامه ریزی‌ها، نام خودش را در میان کشورهای توریستی جهان، بر سر زبان‌ها بیندازد.

پیشتر گفتیم که دبی شهری گرم و خشک است، در نتیجه باغ‌های گل آن در فصل تابستان بسته هستند. بهترین زمان برای سفر به دبی و بازدید از پارک‌ های دبی ، فصل زمستان است که گرمای هوا کم شده و دیگر آزار دهنده نیست.

 

نکات پایانی در رابطه با معروف ترین باغ های تفریحی در دبی

بر خلاف تصوری که افراد از دبی بیابانی دارند، معروف ترین باغ های تفریحی در دبی هستند. این باغ‌ها در کنار پارک های دبی ، به جذاب‌ترین جاذبه‌های این شهر توریستی تبدیل شده‌اند.

گل‌ها و درختانی که در باغ‌های دبی وجود دارند، طی سیستم‌های دقیق آبیاری شده و با مراقبت‌های انسانی، رشد می‌کنند. طبیعتا وجود همچین فضاهای سبزی در میان بیابان‌های دبی، نیاز به برنامه ریزی دقیق و حضور مداوم نیروی انسانی متخصص دارد.

اگر با مطالعه متن بالا و آشنایی با باغ‌ها و پارک های دبی به فکر سفر به این شهر توریستی و پرزرق و برق افتادید، کافی است ویزای دبی خودتان را تهیه کرده و همراه با یک تور با تجربه، به دیدن این مکان تفریحی بیایید. در این موقع می‌توانید تجربه‌های جدید و جذابی کسب کنید.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید