ورود به حساب کاربری
معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری

امارات متحده عربی از کشورهای همسایه ایران است که با توجه به فاصله کمی که با ایران دارد، مأوای گردشگران زیادی از کشور ماست. از طرفی این کشور دارای امکانات رفاهی و تفریحی متعددی است که حتی از کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز گردشگر می‌پذیرد. رشد این کشور آن‌قدر سریع بوده است که اگر چند دهه قبل به امارات می‌رفتید، یک کشور خشک و کویری را مشاهده می‌کردید. اما معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری حسابی شما را سر ذوق می‌آورند. به همین علت است که متقاضیان ویزای دبی بسیار زیاد هستند و در یک تعطیلات چند روزه نیز خیلی‌ها بار و بندیل سفر را می‌بندند و به امارات سفر می‌کنند. 

معرفی امارات و شناخت معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری

شاید هنوز به کشور امارات سفر نکرده باشید؛ اما حتما نام این کشور را شنیده‌اید. امارات در چند دهه اخیر آن‌قدر پیشرفت کرده است که با دیدنش شگفت‌زده می‌شوید. به خصوص این که آب و هوای خشک و کویری این کشور زمینه را برای توسعه سخت‌تر می‌کند. با این حال این سرعت رشد را می‌توان جزو بهترین‌ها در دنیا دانست. 

کشور امارات با مدیریت عالی که داشته است، توانست خود را به جهانیان به خصوص فعالان در حوزه اقتصاد اثبات کند و همین عامل هم سبب شد تا شرکت‌های بزرگ جهانی نیز فعالیت خود را در این کشور آغاز کنند. تمام این موارد در کنار هم سبب رشد بیشتر و روز افزون آن شده است. حال می‌خواهیم ببینیم معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری چه شهرهایی است و اگر قصد دارید در تعطیلات و اوقات فراغت خود کشور امارات را برای مقصد انتخاب کنید، بهتر است به کدام شهرهای این کشور سفر کنید.

شهر شارجه یکی از معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری

شارجه همانند سایر شهرهای امارات دارای شهریت توسعه‌یافته‌ای است که در آن امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی را دریافت می‌کنید. این شهر به عنوان قلب فرهنگی امارات در نظر گرفته می‌شود و در آن دانشگاه‌های متعددی نیز برای تحصیل علم بنا شده است. شارجه در اصل سومین شهر بزرگ امارات محسوب می‌شود. این شهر نه تنها برای گردشگری جذاب است بلکه مراکز خرید متعددی نیز دارد که می‌توانید از آنها برای خرید نیز بهره ببرید. در شارجه از سواحل زیبایی مانند منطقه ساحلی البحیره، پارک ساحلی المرمز و ... نیز می‌توانید برای اوقات فراغت خود استفاده کنید.

دبی شناخته‌شده‌ترین شهر امارات

 اکثر افراد امارات را به شهر دوبی می‌شناسند و حتی گاهی اوقات برخی افراد تصور می‌کنند امارات همان دبی است؛ اما بهتر است بدانید که امارات یکی از شهرهای این کشور جمع و جور و در عین حال مدرن محسوب می‌شود. رشد و توسعه سریع دبی و قطب اقتصادی این کشور از نکاتی است که در مورد این شهر جذاب باید بدانید. به همین علت دوبی گردشگر پذیرترین شهر امارات است و افراد زیادی از ایران نیز در تعطیلات درخواست ویزای دبی را دارند تا به این شهر زیبا سفر کنند. این افراد هم برای گردشگری هم برای کار و تجارت به دبی می‌روند.

در دبی برای اینکه بتوانند جوابگوی نیاز گردشگران باشند، هتل‌ها و مراکز اقامتی بسیار زیادی را دایر کرده‌اند که در هر جایی آن‌ها را می‌بینید. اکثر ساکنان این شهر ثروتمند هستند و در آن می‌توانید از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری بزرگ و مدرن نیز دیدن کنید.

 پایتخت رسمی امارات؛ ابوظبی

 جاذبه‌های ابوت نیز تفاوت چندانی با دبی ندارند. هر چند دبی توانست گوی سبقت را از تمام این شهرها برباید؛ اما ابوظبی نیز به عنوان پایتخت امارات و یکی از معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری شناخته می‌شود. شاید دلیل اینکه ابوظبی از نظر گردشگری نسبت به دبی عقب‌تر است، این باشد که دومین شهر گران دنیا در مقطعی از زمان محسوب می‌شد و هزینه سفر در آن نسبت به دبی بیشتر می‌شود.

 مساجد دیدنی، سرگرمی‌های مدرن مانند شهربازی‌های مختلف و همچنین محل برگزاری مسابقات فرمول یک همگی در ابوظبی سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کنند.

ابوظبی از نظر تاریخی نیز جاذبه‌های زیادی دارد که افراد باستان دوست می‌توانند جاذبه‌های باستانی مانند مساجد قدیمی و تاریخی و معماری عربی را در آن ببینید و در سفر به ابوظبی از دیدن آن‌ها لذت ببرند.

بندر جبل علی

اگر قصد دارید تا علاوه بر گردشگری در امارات از آن به عنوان مقصد تجاری نیز بهره ببرید، احتمالا بندر جبل علی می‌تواند همان شهری باشد که شما به آن نیاز دارید. این بندر تجاری و بزرگ امارات، بزرگ‌ترین بندر تجاری خاورمیانه است و یکی از معروف‌ترین بندرها در سطح جهانی است. جبل علی جزو مناطق بازرگانی بسیار مهم برای کشور امارات محسوب می‌شود؛ زیرا مبادلات و معاملات شرکت‌های تجاری بزرگ در این شهر انجام می‌شود و در اقتصاد امارات تأثیر بسزایی می‌گذارد. 

از نظر گردشگری نیز می‌توان گفت که یکی از معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری بندر جبل علی است که با قرار گرفتن خود در بین کوه‌های مرتفع و توپوگرافی خاصی که دارد زیبایی بی نظیری را به نمایش می‌گذارد. ساحل‌های گردشگری که به زیبایی آراسته شده‌اند مأوای افرادی است که ساحل‌گردی را می‌پسندند.

العین امارات و گردشگری در کنار چشمه‌ها

شاید در منطقه آب و هوایی شبیه امارات که هوا گرم و خشک است، العین در واقع نامی برازنده باشد که بر روی این شهر گذاشته شده است. چشمه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که دلیلی شدند تا نام العین یا چشمه را بر روی این شهر بگذارند.

 در اطراف شهر نیز کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای دیده می‌شود. هرچند هوای العین نیز گرم است؛ اما بسیاری از شب‌های سال آب و هوای خنک و مطبوعی دارد که گشت و گذار در آن را دلپذیر کرده است.

شهر العین دارای جاذبه‌های تاریخی متفاوتی است که نشان دهنده تاریخ العین و کشور امارات است. فقط دو ساعت با دوبی فاصله دارد و همین نیز باعث شده است تا در کنار دبی اکثر افراد از آن دیدن کنند.

فجیره و گردشگری در امارات

 یکی دیگر از معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری شهر فجیره است که در شمال این کشور واقع شده است. طبیعت دلپذیر این شهر آن را برای یک تعطیلات رؤیایی و خنک در دل طبیعت جذاب کرده است. مسیرهای طبیعت‌گردی و چشم اندازهای کوهستانی زیادی در مسیر رسیدن به این شهر وجود دارند.

این شهرک مدرن، زیبا و صنعتی جزو شهرهای امیرنشین و پر امکانات امارات است و جزو سواحل شمالی و زیبای این کشور محسوب می‌شود. تفریحاتی مانند شنا، قایق سواری، غواصی و آفتاب گرفتن در کنار سواحل فجیره جذابیت خاصی دارند.

کوچک‌ترین شهر دیدنی امارات؛ عجمان

اگر می‌خواهید یک شهر کوچک اما زیبا را ببینید و برای خرید از بازارهای سنتی و مدرن امارات در کنار هم دیگر دیدن کنید، عجمان گزینه‌ای عالی برای مقصد شماست. سواحل عجمان در خاورمیانه بسیار مشهور هستند و جزو زیباترین سواحل خلیج فارس محسوب می‌شوند که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. در این شهر کوچک می‌توانید خرید کنید و با قیمت‌های مناسبی هم روبرو شوید؛ به همین علت اکثر افراد از فرودگاه دبی به سمت عجمان حرکت می‌کنند و خریدهای خود را در این شهر کوچک اما زیبا به انجام می‌رسانند.

ماجراجویی در شهر زیبای رأس الخیمه

 یکی دیگر از معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری شهر رأس الخیمه بوده که از نظر تاریخی و باستانی زبانزد است. این شهر نیز در شمال کشور امارات واقع شده است و مسیرهای زیادی برای کمپینگ و پیاده‌روی دارد. ماجراجویی در دل طبیعت این شهر چیزی است که باعث می‌شود تا گردشگران از سایر کشورها به سمت این شهر بیایند. اگر اهل غواصی هستید و دوست دارید به صید مروارید بروید، رأس الخیمه را هم فراموش نکنید. از طرفی این شهر فقط یک ساعت و نیم با دوبی فاصله دارد و همین امر سبب پرگردشگر بودن آن شده است تا در یک روز بتوان از این شهر دیدن کرد و به دبی برگشت. دیدن مناطقی مانند پارک آبی آیسلند و کوه‌های جیص زیپ لاین طولانی آن، مراکز خرید متعدد و ... دست به دست هم دادند تا رأس الخیمه نیز جزو گردشگرپذیرترین شهرهای امارات شود.

کویر ربع الخالی یکی از مناطق گردشگری امارات

طبیعت‌گردی فقط مربوط به دیدن جنگل‌ها و مناطق سرسبز نیست. کویر نیز به نوبه خود آن‌قدر زیباست که دیدن آن بدون شک برایتان جذاب خواهد بود. کویر ربع الخالی بزرگ با ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع وسعت است که تپه‌های ماسه‌ای بزرگ جهان در آن قرار دارند. به گونه‌ای که آن را بزرگ‌ترین تپه‌های ماسه‌ای در جهان می‌شناسند. این تپه‌ها به سمت کشورهای عربستان، یمن و عمان امتداد دارند و چشم اندازی تا افق پیش رونده را پیش رویتان می‌گذارند. ربع الخالی در روزهای تابستان تا ۶۰ درجه دمای آن بالا می‌رود و در شب نیز تا زیر صفر درجه می‌رسد. از طرفی بادهای شدید نیز شکل جدیدی به این کویر می‌دهند.

 اگر اهل کویرگردی هستید دیدن ربع الخالی را از دست ندهید و از بزرگ‌ترین تپه‌های ماسه‌ای جهان دیدن کنید. البته نمی‌توانید تمام قسمت‌های این بیابان را ببینید و تا به حال با کسی نتوانسته است به دل این کویر سفر کند. در اصل نام بیابان‌های بی پایان امارات نیز به همین دلیل بر روی آن گذاشته شده است.

شما برای سفر به امارات کدام شهر را انتخاب می‌کنید؟

همان‌طور که دیدید، امارات از بهترین کشورهای گردشگری است که اتفاقا در نزدیکی کشور ما نیز واقع شده است و می‌توان با هزینه مقرون به صرفه از کشور امارات دیدن کرد. شهرهای گردشگری آن نیز کم نیستند. در این مقاله معروف ترین شهرهای امارات برای گردشگری را مورد بررسی قرار دادیم. حال شما کدام شهر را می‌پسندند و دوست دارید از کدام جاذبه‌های گردشگری امارات دیدن کنید. البته می‌توانید ویزای دبی بگیرید و چند شهر اطراف آن را نیز به راحتی در برنامه گردش خود قرار دهید. به خصوص اگر قصد خرید و تجارت دارید، این کشور می‌تواند زمینه عالی برای رشد اقتصادی و کار شما باشد. اگر یک بار به امارات سفر کنید، قطعا این کشور به مقاصد گردشگری شما در آینده تبدیل می‌شود که بارها و بارها به آن سفر می‌کنید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید