ورود به حساب کاربری
مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین

امارات یکی از زیباترین کشورهای حوزه خلیج‌فارس است که به علت رشد سریع و جاذبه‌های زیادی که دارد، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در بین شهرهای امارات، برخی از آن‌ها بیشتر مد نظر هستند. مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین آن قدر زیاد و جذاب هستند که می‌توانید روزهای زیادی را در آن‌ها به سر کنید و از دیدن زیبایی‌های این شهرها خسته نشوید. اکثر ایرانی‌هایی که قصد رفتن به یک تعطیلات خارجی چند روزه را دارند، سعی می‌کنند تا در اسرع وقت ویزای دبی بگیرند و چند روزی را در کشور همسایه ما یعنی امارات بگذرانند. پس بهتر است شهرهای گردشگری مانند عجمان و ام‌القوین را هم بشناسید تا بهتری بتوانید از روزهای حضور خود در امارات لذت ببرید.

موقعیت قرارگیری عجمان و ام‌القوین در امارات

قبل از هر چیز باید ببینیم که این دو شهر زیبا در کجای امارات قرار گرفته‌اند. در اصل ام‌القوین و عجمان دو شهر همسایه هستند. از ام‌القوین به سمت شارجه که حرکت کنید، به عجمان می‌رسید. روستاهای متعددی که در گوشه و کنار عجمان قرار دارد باعث شده است تا زمینه را برای گردشگری و بوم‌گردی فراهم کند. ام‌القوین هم با معماری زیبای فضای شهری و جاذبه‌های متعدد خود گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین کدام جاذبه‌ها هستند؟

عجمان و ام‌القوین هر چند خیلی شهر بزرگی نیستند؛ اما جاذبه‌های گردشگری عالی دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. برخی از بهترین مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین را در ادامه ذکر می‌کنیم تا در صورتی که به این شهرها سفر کردید، بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای مسافرت و گردشتان داشته باشید. 

پارک خانواده عجمان

اگر به همراه خانواده به عجمان سفر کرده‌اید، دیدن پارک خانواده عجمان خالی از لطف نیست. این پارک حدود 40 هزار کیلومترمربع وسعت دارد و چشم‌اندازی عالی را برایتان فراهم می‌کند. این پارک برای تمام سنین مناسب است و گردشگری در آن هم رایگان خواهد بود.

ساحل عجمان یکی از مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین 

این ساحل طول ۴ کیلومتر دارد و محیط آن برای گردشگری به خوبی طراحی شده است. کافه‌های مختلف، رستوران و امکانات تفریحی مختلف این امکان را برایتان فراهم کرده‌اند که یک روز کامل را در این ساحل بگذرانید. می‌توانید از ورزش‌های آبی مانند قایق‌سواری، غواصی، شاتل، جت اسکی و ... هم در این ساحل زیبا بهره ببرید. تماشای غروب آفتاب در ساحل عجمان بدون شک جلوه‌های دیگری را از طبیعت برایتان به نمایش می‌گذارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

سیتی سنتر عجمان

اگر اهل خرید و پاساژ گردی هستید، سیتی سنتر عجمان با معماری جذاب خود شما را به یک خرید عالی دعوت می‌کند. برندهای بزرگی را از انواع محصولات مختلف در این مرکز تجاربی بزرگ و مجلل می‌بینید. حتی می‌توانید بسیاری از این برندها را با قیمت مناسب‌تری نسبت به کشور خودمان پیدا کرده و خریداری کنید. سیتی سنتر عجمان با فضای بزرگ و فروشگاه‌های جذاب خود برای پاساژ گردها بهترین گزینه است تا خریدی عالی به صورت عمده و جزئی داشته باشند. 

منطقه حفاظت شده الزورا

این منطقه یک زیستگاه طبیعی برای پرندگان کمیابی است که در عجمان زندگی می‌کنند. دولت امارات سال‌هاست که آن را به عنوان یک منطقه حفاظت شده می‌شناسد تا از گونه‌های جانوری آن محافظت کند. ساحل و تالاب‌های زیبایی در این منطقه قرار گرفته‌اند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. 

اگر اهل بازی گلف هستید، به هیچ عنوان دیدن این منطقه و زمین گلف بزرگش را از دست ندهید. می‌توانید قسمتی از آن را اجاره کرده و از آن استفاده کنید.

پارک آبی دریملند در ام‌القوین

یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار پرطرفدار که در هر جایی می‌تواند گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند، پارک‌های آبی هستند. در شهر ام‌القوین نیز این جاذبه تدارک دیده شده است و می‌توانید از پارک آبی دریملند در ام‌القوین بهره ببرید.

 این پارک بیش از 250 هزار مترمربع باغ دارد و با محوطه بزرگ خود یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی دنیا محسوب می‌شود. بیش از 25 سواری آبی در این پارک تدارک دیده شده است تا حسابی از گشت و گذار در این پارک آبی لذت ببرید. رودخانه کم تحرک، 19 بازی و جاذبه‌های متنوع مانند استخر موج و ... همگی می‌توانند شما را ساعت‌ها مشغول به خود کنند. از طرفی رستوران و کافی‌شاپ‌های متعددی نیز وجود دارند که تجربه‌ای بی نظیر به شما می‌دهند تا از این فرصت نهایت بهره را ببرید. 

اگر دوست دارید ویزای دبی بگیرید و خودتان را به گردشگری امارات دعوت کنید، توصیه می‌کنیم دیدن این پارک آبی جذاب را حتما در برنامه خود بگنجانید.

قلعه ام‌القوین جزو مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین

اگر اهل گردشگری باستانی هستید و به معماری‌های گذشته علاقه دارید، فرصتی برایتان پیش آمده است تا بتوانید به راحتی یکی از بهترین قلعه‌های تاریخی را ببینید. 

تاریخچه قلعه ام‌القوین به سال 1768 برمی‌گردد. این عمارت در گذشته به عنوان یک عمارت مسکونی برای خانواده امیر امارات ساخته شده بود. از سال 1969 نیز این عمارت محل اقامت حاکم محلی بوده است و به زیبایی بازسازی شده است.

در این قلعه زیبا و جذاب می‌توانید جواهرات قدیمی بادیه‌نشین‌ها، مجسمه‌های عتیقه، تسلیحات و ... را ببینید. 

این قلعه چشم‌اندازی از دریا و رود داشت و همین عامل نه تنها سبب می‌شد تا زیبایی بیشتری داشته باشد، بلکه به عنوان یک مقر برای نگهبانی این نواحی و امنیت مناطق ورودی را هم شامل می‌شد. 

این قلعه در حال حاضر به عنوان موزه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیدن آن قطعا برایتان جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

امارات یک کشور گردشگرپذیر است که اکثر شهرهای آن جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در دل خود جای داده‌اند. مکان‌های دیدنی عجمان و ام‌القوین هم در جای خود زیبا و جذاب هستند. در این مقاله تعدادی از جاذبه‌های پرطرفدار این دو شهر را که در همسایگی همدیگر قرار دارند، مورد بررسی قرار دادیم. می‌توانید از دیدن این جاذبه‌ها لذت ببرید. با گرفتن ویزای دبی به راحتی خودتان را به دبی و سپس به شهرهای اطراف آن می‌رسانید و از جاذبه‌های بی نظیر آن‌ها دیدن می‌کنید. 

از طرفی می‌توانید پس از گردشگری در اطراف دبی، از مراکز تجاری هم برای خرید سوغاتی نیز بهره ببرید. 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید