ورود به حساب کاربری
پارک بالیوود دبی و جذابیت‌های آن

پارک بالیوود دبی یکی از زیباترین و جالب‌ترین تفریحگاه‌های کشور دبی است. سالانه توریست‌های مختلفی از سراسر دنیا برای بازدید از این پارک و دیدن رقص‌های شاد و مفرح آن، بلیط تهیه می‌کنند. فضای پارک بالیوود دبی به گونه‌ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را به یاد فیلم‌های مشهور هندی می‌اندازد. الگوی ظاهری این پارک، شباهت زیادی به سینمای بالیوود و جشن‌های آن دارد.

اگر به فیلم‌های لاگان، شعله و لان علاقه دارید و فیلم‌های بلاک باستری از ژانرهای مورد علاقه شما هستند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما حتی برای یکبار هم که شده، ویزای دبی را تهیه کرده و از زیبایی‌های این محیط و طراحی‌های خلاقانه آن بهره ببرید.

بدون شک اگر به موسیقی و بازیگران هندی علاقه داشته باشید، حضور در این پارک برای شما بسیار جالب و به یادماندنی خواهد بود.

 

در پارک بالیوود دبی از کدام ‌بخش‌ها باید دیدن کرد؟

پارک بالیوود مجموعه‌ای زیبا، متشکل از جاذبه‌های مربوط به هند و بالیوود می‌باشد. این پارک بزرگ از ۵ بخش کلی تشکیل شده است که در هر کدام از آن‌ها، جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مختلفی قرار داده شده است.

این ۵ بخش شامل بلوار بالیوود، مومبای کوچک، رویال پلازا، استودیو فیلم‌ بالیوود و راستینگ روین می‌شود. بهتر است پیش از بازدید از این مکان‌ها، ابتدا با سرگرمی‌های هر کدام آشنا شده و در صورت همخوانی آن‌ها با سلیقه خود، به آن بخش‌ها سربزنید.

 

بلوار بالیوود و اجراهای زنده

یکی از رنگی‌ترین و شادترین بخش‌هایی که در این پارک وجود دارد، بلوار بالیوود است. این قسمت که در ورودی پارک قرار داشته و به نوعی راه رسیدن به بخش‌های دیگر پارک است، رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی را در خود جای داده است.

با ورود به این بخش، نمایش‌ها، رقص‌ها و اجراهای زنده‌ای را خواهید دید که قطعا شما را به یاد فیلم‌های بالیوودی خواهند انداخت. در بلوار بالیوود دیدنی‌های بسیاری وجود دارد.

 

Rock on

اگر رفتن به رستوران‌هایی که اجرای زنده دارند، برایتان خوشایند و جالب است، پیشنهاد می‌کنیم که حتما سری به این رستوران معروف بزنید. در این رستوران که بیشتر محل برگزاری مهمانی‌های دوستانه است، موسیقی زنده راک برای مخاطبان اجرا می‌شود.

Crossroads

در این بخش از بلوار بالیوود، باید منتظر موسیقی و رقص‌های شاد و جذاب باشید. این منظره از بلوار بالیوود قطعا شما را یاد صحنه‌هایی از فیلم‌های معروف بالیوود خواهند انداخت.

Desi Emporium

می‌توانید کالاها و انواع شیرینی‌های خوشمزه هندی را از این قسمت تهیه کنید. جالب است بدانید که در این فروشگاه‌ها، ابزار مختلفی که در فیلم‌های بالیوودی استفاده شده‌اند، قرار دارند.

 

رویال پلازا و فضای سلطنتی آن

رویال پلازا یکی دیگر از بخش‌های جذاب این پارک است. با قدم زدن در این مکان، موسیقی‌های آرام درباری به گوشتان می‌خورد. رویال پلازا و بخش‌های مختلف آن، حال و هوای خانواده‌های سلطنتی را زنده می‌کنند.

 

Rajmahal Theater

تئاتر راج محل یکی از پرطرفدارترین بخش‌هایی است که در رویال پلازا وجود دارد. این تئاتر دارای۸۰۰ نفر ظرفیت است. این تئاتر فضای بسیار باشکوهی داشته و در طراحی، شباهت بسیاری با کاخ‌های زیبای هندی دارد.

Mughal E Azam

مغول اعظم نام یکی از رستوران‌های پارک بالیوود است. در این رستوران فضایی شبیه به کاخ‌های مغول را تجربه خواهید کرد.

مومبای چوک و تعقیب و گریز هیجان انگیز در آن

در مومبای کوچک هیجان تعقیب و گریز دان که یکی از مشهورترین صحنه‌ها در صنعت فیلم بالیوود است را تجربه خواهید کرد. در این بخش از پارک بالیوود دبی، حس حضور در خیابان‌های خود بمبئ را پیدا می‌کنید.

 

راستیک روین و شخصیت‌های معروف بالیوود

راستیک روین بخشی از پارک است که شما را با شخصیت‌های معروف فیلم‌های بالیوودی همراه می‌کند. در راستیک روین نیز با بخش‌های مختلفی مواجه خواهید شد.

 

Dabangg

این بخش قرار است شما را درست وسط صحنه‌های هیجان‌انگیز فیلم نترس قرار بدهد. در اینجا با سلمان خان همراه می‌شوید و از ماجراهای پیش رو لذت می‌برید.

Lagaan

روستای لاگان و امیرخان ۲ جاذبه‌ای هستند که با حضورشان، باعث جذب بسیاری از بازدیدکنندگان شده‌اند. در لاگان می‌توانید سوار چرخ و فلک شده و خوراکی‌های مورد نظرتان را میل کنید.

Sholay

در شعله با انواع افکت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که قرار است شما را در صحنه‌های جذاب همین فیلم قرار دهند.

استودیو فیلم بالیوود وتجربه‌های تازه

می‌توانید از تئاتر و صحنه‌های چهار بعدی این بخش از پارک، نهایت لذت را ببرید. در استودیو فیلم بالیوود، فرصت دیدن آماده‌سازی پیش صحنه‌های انواع فیلم‌های بالیوودی به شما داده خواهد شد.

Rangmach

می‌توانید در این تئاتر روباز، انواع رقص‌های هندی را تماشا کرده و تجربه جدیدی کسب کنید.

این پارک در کجای دبی قرار دارد؟

برای دیدن این مرکز تفریحی، لازم نیست زمان زیادی را در راه باشید. اگر هتل شما در مرکز شهر باشد، نهایتا ۴۰ دقیقه لازم است تا به پارک بالیوود دبی برسید. 

برای رفتن به این پارک، می‌توانید از خودرو و ایستگاه مترو استفاده کنید. اگر قصد دارید که با خودرو به این مرکز تفریحی بروید، باید ابتدا به جنوب خیابان شیخ زاید بروید.

پارک بالیوود درست روبه‌روی جزیره نخلی جبل علی واقع شده است. اگر مترو وسیله انتخابی شما برای رسیدن با این پارک است، ایستگاه جبل علی نزدیک‌ترین ایستگاه به این پارک است. 

 

آشنایی با چند رستوران مشهور در این پارک هندی

یکی از همراهان ثابت شما در این سفر، موسیقی هندی خواهد بود. این موسیقی و اجراهای زنده در رستوران‌ها نیز بازدیدکنندگان خود را تنها نمی‌گذارند. در هنگام معرفی مکان‌های دیدنی این پارک، به چند رستوران مشهور آن اشاره کردیم:

  • Juha Juice
  • Bus
  • Spicy Dhaha
  • Jumbo Cafe
  • Studio Conteen

از دیگر رستوران‌های معروف این پارک هستند که خوراکی‌ها و غذاهای مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند و در واقع باب میل هرسلیقه‌ای، غذا‌های مختلفی به فروش می‌رسانند.

 

قسمت‌های موضوعی پارک بالیوود

علاوه بر ۵ بخش کلی که پیشتر بررسی کردیم، این پارک بخش‌های موضوعی جذابی نیز دارد که چشم هر فردی را به خود خیره می‌کند. در ادامه چند مورد از این بخش‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • تقاطع بمبئی
  • Bellwood Sky Flyer
  • Rocket

 

 

تقاطع بمبئ

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که در پارک بالیوود وجود دارد، تقاطع بمبئی است. این بخش می‌تواند شما را در همان فضای خیابان‌های بمبئی قرار بدهد و تجربه جدیدی برای شما خلق کند.

در تقاطع بمبئ خانه‌های پرزرق و برقی را خواهید دید که شباهت بسیاری به خانه‌های خود بمبئ دارند. رستورا‌ن‌های مختلف با غذاهای لذیذ از دیگر بخش‌های جذاب این محل هستند.

 

Bellwood Sky Flyer

یکی از جذاب‌ترین بخش‌هایی که در پارک بالیوود دبی وجود دارد، بلندترین صندلی پرنده جهانی است که در این پارک تعبیه شده است. این صندلی پرنده توانسته نظر مثبت بسیاری از بازدیدکنندگان را در هر رده سنی به خود جلب کند.

این صندلی پرنده در بخش روستیک راین قرار گرفته و هیجان بسیاری دارد.

 

Rocket

این بخش برای کودکان در نظر گرفته شده و به نوعی وسیله تفریحی است که برای کودکانی که قد ۹۰ الی ۱۰۵ سانتی متر دارند طراحی شده است. 

پارک بالیوود به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند پاسخگوی بازدیدکنندگان مختلف در طیف‌های سنی متفاوت باشد.

 

 

در کدام هتل‌ها می‌توانیم مستقر شویم؟

اگر با مطالعه مکان‌های دیدنی و بخش‌های مختلف پارک بالیوود به دیدن این مکان علاقه‌مند شدید، کافی است ویزای دبی را تهیه کرده و با رزرو یک هتل خوب در نزدیکی پارک، کار را تمام کنید.

چند هتل معروف وجود دارند که در نزدیکی پارک بالیوود قرار گرفته‌اند. هتل‌های لاپیتا پارک اند ریزورت دبی، رو ات د پارک، ساهارا مروز، آلوفت دی ساوات و قصر ال سلطان از هتل‌های معروف نزدیک پارک بالیوود می‌باشند.

 

چند نکته طلایی در مورد زمان بازدید از این مرکز

زمانی که قصد سفر به دبی را دارید، بهتر است پیش از شروع مسافرت ترتیب مکان‌های دیدنی را تنظیم نمایید. در برنامه ریزی سفر خود، بازدید از پارک بالیوود دبی را به وسط هفته موکول کنید.

اکثر اوقات این پارک در اواخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این مکان جذاب و رویایی، پیش از غروب و در اوسط هفته می‌باشد. بهتر است تا زمان غروب آفتاب در این مکان بمانید و از نورپردازی زیبای آن در شب، لذت ببرید.

نکته دیگری که در مورد زمان بازدید از این پارک وجود دارد، فصل انتخابی شما است. در یک نگاه کلی، باید بگوییم که بهتر است در فصل زمستان اقدام به سفر دبی بکنید، زیرا در این فصل گرمای هوا شما را اذیت نخواهد کرد.

 

چگونه می‌توان بلیط این پارک را خریداری کرد؟

برای خرید بلیط این پارک می‌توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی اقدام کنید. هر چند که پیشنهاد ما به شما، خرید آنلاین بلیط‌های پارک است. در خرید غیر حضوری نیاز نیست که بخشی از زمان ارزشمند خود را به ایستادن در صف‌های طولانی اختصاص دهید.

یکی از مزیت‌هایی که پارک بالیوود دبی دارد، عدم دریافت هزینه برای فروش بلیط افراد زیر ۳ سال می‌باشد.

 

چه امکانات رفاهی در این پارک قرار دارد؟

ایستگاه‌های مختلفی در این پارک قرار داده شده است که امکانات مورد نظر بازدیدکنندگان در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار آن‌ها قرار گیرد. دستگاه خودپرداز، ایستگاه کمک‌های اولیه، ایستگاه نوشیدن آب و بقیه موارد از امکانات مختلفی هستند که برای رفاه بیشتر افراد در این پارک قرار دارند.

 

آیا رستورانی در نزدیکی پارک بالیوود دبی وجود دارد؟

در پاسخ این سوال قابل ذکر است که رستوران‌های خوبی در اطراف این مرکز تفریحی قرار دارند. رستوران‌هایی مانند هندی بول گاپپا، ال ماشووا، اوربان سی فود، باگل ربا و کافه نرو برخی از رستوران‌هایی هستند که در اطراف این پارک می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

 

چرا پارک بالیوود یکی از جاذبه‌های دبی شناخته‌ می‌شود؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، وجود صحنه‌های معروف از برخی فیلم‌های بالیوود و یا قصرهای باشکوه هندی باعث شده است که سالانه بسیاری از توریست‌ها به این مکان آمده و از آن بازدید کنند.

با حضور در این پارک می‌توانید با یک تیر ۲ نشان بزنید و در یک سفر، با فضای مختلف ۲ کشور آشنا شوید.

همانطور که اشاره کردیم، در پارک بالیوود دبی ۵ بخش مختلف وجود دارد که هر کدام یادآور بخشی از فرهنگ هند خواهند بود. برخی از آن‌ها شما را در فضای فیلم‌های بلاک باستری قرار می‌دهند و برخی دیگر شما را به رستوران‌های زیبای بمبئی می‌برند.

در این پارک جذاب می‌توانید از نورپردازی‌های شبانه آن نهایت لذت را ببرید و با تماشای رقص‌های محلی که با لباس‌های رنگارنگ صورت می‌گیرند، همراه شوید.

نمایش‌های جذاب زنده و موسیقی که ملموس‌تر از هر زمان در چند متری شما نواخته می‌شود، می‌تواند فضایی مفرح و شاد ایجاد کند.

فراموش نکنید که این پارک با داشتن ۲۳۲ هکتار مساحت، اولین پارکی است که در جهان به موضوع فیلم‌های بلاک باستری و صحنه‌های جذاب فیلم‌های هندی پرداخته است. با بازدید از این پارک، می‌توانید فرصت حضور در یک فضای جدید که به صورت کاملا خلاقانه ساخته شده است را بدست بیاورید.

چه چیزهایی برای سفر به پارک بالیوود دبی لازم است؟

بهتر است پیش از سفر و اقدام به خرید بلیط هواپیما، برخی از موارد مورد نیاز را آماده کرده تا در طول سفر به مشکل برنخورید.

در ابتدا حتما به داشتن ویزای دبی توجه کنید. انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، ترانزیت و بقیه موارد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شده و برای دریافت آن‌ها اقدام کنید.

رزرو هتل برای تعداد روزهایی که مد نظر دارید را فراموش نکنید. بهتر است همراه با یک تور سفر کنید که به مکان‌های دیدنی دبی آشنایی کامل دارند. پیش از سفر اطلاعات آب و هوایی را چک کنید تا در طول سفر دچار مشکل نشوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید