ورود به حساب کاربری
کشتی تفریحی Dhow دبی

تفرج و تفریح در آب‌های خلیج‌فارس آن هم به سبکی قدیمی و سنتی تجربه جدیدی را به مسافران و مهمانان شهر دبی می‌دهد. سفر بر روی تکه چوبی که تابش زیبای نور آن را تقویت کرده و آداب و رسوم عربی این جاذبه زیبا را منعکس می‌کند. کشتی تفریحی Dhow دبی همان چیزی است که می‌توانید از آن لذت ببرید و در آب‌های خلیج‌فارس گشت و گذار کنید. کافی است ویزای دبی بگیرید و عازم شوید. 

 

کشتی تفریحی Dhow  چیست؟

دوو (Dhow) اسم مرسوم تعدادی از کشتی‌های بادبانی سنتی است که در ساختار آن از یک الی چند تیر کشتی و از بادبان‌های لچکی استفاده می‌شود. در گویش سنتی ایران به این شناورهای چوبی جهاز یا جهازات هم می‌گویند؛ اما در زبان‌های دیگر با نام Dhow شناخته شده است. هرچند که ریشه این کلمه به طور کامل مشخص نیست که از چه زبانی بر گرفته شده است. همچنین تاریخچه ساخت این نوع شناورها به طور کامل مشخص نیست که از چه جایی شروع شده است؛ اما حدود 2000 سال پیش در منطقه خاورمیانه سنت ساختن این نوع شناورها در ایران، کویت، عمان و هند بوده است. 

به طور کلی کشتی تفریحی Dhow دبی  و سایر دوو ها برای تجارت در اقیانوس هند مورد استفاده قرار می‌گرفتند. امروزه از این شناورها و قایق‌ها، به دلیل طراحی سنتی و قدیمی و به یادآوری فرهنگ دیرینه بادیه‌ای، به عنوان رستوران استفاده می شود. همچنین این کشتی‌ها تبدیل به مکانی توریستی در شهر دبی شده اند و یکی از بهترین مکان‌ها برای علاقه‌مندان به تماشای افق خورشید است.

بهترین کروزها و کشتی تفریحی Dhow دبی 

به طور کلی دو مدل کشتی کروز در دبی وجود دارد:

  1. Dhow کروز مارینا
  2. Dhow کروز کریک

کشتی تفریحی Dhow دبی  از نوع کروز مارینا محبوبیت بیشتری نسبت به کشتی Dhow کروز کریک دارد؛ به دلیل اینکه منطقه مارینا یک منطقه مدرن و پیشرفته‌تری نسبت به کریک است. همچنین این منطقه توسط شرکت‌های توریستی بیشتر به تبلیغ گذاشته می‌شود. 

از طرفی کشتی کروز کریک به شما این امکان را می‌دهد که نگاهی اجمالی به فرهنگ و سنت‌های گذشته اعراب داشته باشید. به طور کلی بسته به سلیقه و اولویت‌های خود می‌توانید این Dhow کروزهای دریایی را رزرو و از سفرتان لذت ببرید.

نهر دبی جایی است که اعراب روستانشین و بیابان‌نشین در زمان گذشته به آن مکان کوچ کردند و در آنجا ساکن شدند. دبی توسط این نهر به دو قسمت جدید و قدیم تقسیم شده است. از طرفی مارینا ورژن جدیدی از دبی است. یک کانال ساختگی با ارتفاعات بلند و تلفیقی از معماری امروزی در دو طرف این نهر قرار گرفته است. مارینای دبی، یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین ساحل‌های جهان است. با دریافت ویزای دبی می توانید از این مناطق دیدن کنید.

 

تفاوت Dhow کروز مارینا و کروز کریک

به غیر از غذا و برنامه‌های سرگرمی، یکی از دلایلی که منجر به دل‌انگیزتر شدن سفر شما با کشتی تفریحی Dhow دبی می‌شود، مناظر دیدنی دبی است. هر دو کشتی مارینا و کریک مناظر جذاب و سرگرم‌کننده‌ای را برای ارائه به مهمانانشان دارند. هر چند که تفاوت‌های زیادی در این مناظر وجود دارد.

شما با انتخاب کشتی تفریحی Dhow کروز کریک می‌توانید از مناطق تاریخی و معماری‌های جذاب گذشته دبی لذت ببرید. گرچه کریک جاذبه‌های دیدنی خاص خود را دارد اما نماهای محدودتری نسبت به مارینا دارد. همچنین کریک محیطی شلوغ و روزمره دارد. با این حال زمانی که تفرج به پایان می‌رسد، می‌توانید از دیدنی‌های محله تاریخی بستیکه لذت ببرید. 

شما می‌توانید از معماری‌های جذاب و پیچیده بازارها و کاخ‌ها دیدن کنید. اتاق بازرگانی، بانک ملی و هتل شرایتون دبی از جمله مناظر دیگری است که بر سر راه شما قرار دارد. البته معماری این ساختمان‌ها سبکی مثال زدنی در مقابل دیگر نماها و معماری‌ها ندارند؛ اما شما با انتخاب Dhow مارینا کروز همه آن چیزی را که باید از دبی مشاهده کنید، خواهید دید. آسمان‌خراش‌ها، زندگی لاکچری و زنده بودن شهر دبی، همچنین سکوهای تفریحی که با وجود کافه و رستوران‌های متنوع مکان جذابی را برای پیاده‌روی به ارمغان آورده است از دیگر مناظر زیبا و دلنشین که با سفر در کشتی مارینا به دست می‌آورید.

 وجود خط افق بسیار زیبای خورشید که است که می‌توان آن را در شب از تالاب مینا مشاهده کرد. با این حال سفر با هر کدام از این کروزها تجربه جدید و متفاوتی را برای شما رقم می‌زند.

برنامه‌های کشتی تفریحی Dhow دبی 

فعالیت‌ها به گونه‌ای در این کشتی‌های تفریحی طراحی شده است که مهمانان لحظاتی خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی برای خود ثبت کنند. مهمانان از بدو ورود به Dhow، با موسیقی‌های دل‌انگیز و نوشیدنی‌های لذیذ از آنها استقبال می‌شود. 

در کشتی‌های Dhow بوفه‌ای از غذای های محلی و بین‌المللی وجود دارد. همچنین افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند می‌توانند غذاهای خاص منطقه مثل نان الجباب، گوشت شتر، مقلوبه و خرما را امتحان کنند.  البته این نکته را هم بدانید که سرو نوشیدنی‌های الکی در کشتی تفریحی Dhow دبی ممنوع است و حتی افراد هم حق بردن نوشیدنی الکلی به داخل کروزها را ندارند.

 از دیگر برنامه‌های اجرایی در Dhow  نمایش‌های زنده در قالب رقص سنتی تنوره که یک رقص عامیانه مصری است برای مهمانان برگزار می‌شود. در این کشتی‌ها بازدید از عرشه بالایی برای مهمانان آزاد است.

نحوه رزرو کشتی تفریحی Dhow دبی 

شما در هنگام رزرو Dhow  کروز می‌توانید وسیله حمل نقل خود را انتخاب کنید همین‌طور می‌توانید با وسیله نقلیه خود یا وسیله نقلیه عمومی به سمت اسکله حرکت کنید. بهترین روش رزرو برای سفر با کشتی تفریحی Dhow دبی مراجعه آنلاین به سایت‌های ارائه خدمات در زمینه کروزهاست. به راحتی و با رزرو آنلاین می‌توانید حتی از تخفیف‌ها و دیگر خدمات استفاده کنید.

پوشش و حجاب در کشتی تفریحی Dhow دبی

با وجود این که کشور امارات متحده عربی، کشوری با پوششی آزاد است؛ اما در بعضی از مناطق و مکان‌های مشخص، با محدودیت پوشش مواجه می‌شوید که Dhow  شامل این محدودیت است. پوشیدن شلوارک و دمپایی چه برای مردان و چه برای زنان ممنوع است همچنین زنان باید از پوشیدن دامن‌های کوتاه خودداری کنند. 

هزینه سفر با Dhow مارینا کروز دبی و Dhow  کریک کروز دبی 

یکی از فاکتورهای انتخابی برای Dhow  کروزها، هزینه سفر است. با توجه به نوع خدمات و مکان‌های گردشگری، هزینه‌های سفر با کشتی تفریحی Dhow دبی متغیر می‌شود. به عنوان مثال، هزینه سفر با دوو مارینا کروز بسیار بیشتر از Dhow کریک کروز است. به علاوه هزینه یک شام مسافرتی در کشتی Dhow مارینا کروز حدود 65 درهم است؛ ولی همان غذا را در کشتی دوو کریک کروز با نصف قیمت برای شما سرو می‌کنند. 

اگر دنبال خدماتی باکیفیت و لوکس هستید و همچنین می‌خواهید از مناظر بیشتری لذت ببرید بهترین انتخاب برای شما می‌تواند کشتی Dhow مارینا کروز باشد. با دریافت ویزای دبی می توانید یک شب به یاد ماندنی را برای خود و عزیزانتان در این کشتی‌های جذاب و هیجان انگیز داشته باشید.

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید