ورود به حساب کاربری
آکواریوم دبی؛ لمس پدیده‌های طبیعی در اقیانوسی کوچک

آکواریوم دبی یک جاذبه فرهنگی و تفریحی بسیار مهم در دبی و در سطح جهانی است که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است. این مکان نه‌تنها به‌عنوان یک تجربه تفریحی بلکه به‌عنوان یک مکان آموزشی و آگاهی‌بخش در زمینه حفاظت از محیط‌زیست دریایی نیز شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از تمامی امکانات این آکواریوم و هزینه‌های مربوط به آن‌ها تا آخر این صفحه با ما همراه باشید.

در مورد بخش‌های مختلف آکواریوم دبی بیشتر بدانید

 این آکواریوم جذاب شامل سه بخش بزرگ یعنی سالن اصلی، باغ‌وحش و تونل شیشه‌ای می شود. این سه بخش در آکواریوم دبی تجربه‌های متنوعی از دنیای زیر آب را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند، از تماشای زیبایی‌های دریایی تا آموزش‌های مفید در زمینه غواصی و حفاظت از محیط‌زیست دریایی.

در مورد تونل آکواریوم دبی بدانید 

 تونل آکواریوم دبی یکی از ویژگی‌های بارز و جذاب این آکواریوم بزرگ است. این تونل شیشه‌ای بلند و 270 درجه‌ای به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در میان محیط زیر آب غرق شوند و از نزدیک موجودات دریایی را مشاهده کنند. این تونل دارای 48 متر طول است که ورودی آن در طبقه همکف دبی مال قرار دارد. جالب است بدانید این تونل دارای عمق 11 متری از سطح زمین است.

 در طول این تونل شیشه‌ای، می‌توانید به طور مستقیم از موجودات دریایی متنوعی مانند ماهیان گوناگون و ردیف‌های مرجانی و... دیدن کنید و حتی با آن‌ها تعامل داشته باشید. این تونل به‌عنوان یک مکان آموزشی توضیحات و اطلاعات مرتبط با موجودات دریایی و محیط‌زیست دریایی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

باغ‌وحش آکواریوم دبی چگونه است؟

 باغ‌وحش آکواریوم دبی یک مقصد توریستی بسیار محبوب در دبی است و تجربه‌ای خارق‌العاده از زندگی دریایی و زیبایی‌های زیر آبی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این باغ‌وحش زیر آبی در طبقه دوم این مجموعه بزرگ قرار دارد که شامل سه بخش اصلی ساحل صخره‌ای، جنگل بارانی و اقیانوس زنده می‌شود.

در این باغ‌وحش می‌توانید گونه‌های موجودات مختلف مانند انواع حشرات، ایگوانا، اسب دریایی، مار پایتون برمه‌ای، مارهای درختی، خروس دریایی، کروکدیل پوزه‌کوتاه آفریقایی، مارماهی راه‌راه، ماهی کمانگیر، آراپایما، سیکلید‌ها، ماهی پوزه‌پارویی، عنکبوت‌های خرچنگ وار، پنگوئن‌های هومبولت، ماهی‌های پیرانا، گربه‌ماهی‌های غول‌پیکر، سمور و موش آبزی و... را از نزدیک ببینید.

 

مجموعه آکواریوم دبی چه تفریحاتی دارد؟

 در این مجموعه عظیم زیرآبی تفریحات و هیجانات بسیاری را تجربه خواهید کرد. تفریحاتی مانند غذادادن به سفره‌ماهی‌ها، ملاقات با کوسه‌ها، سوار قایق‌های کف شیشه‌ای شدن، تماشاکردن نحوه غذادادن به ماهی‌ها و دیگر جانوران، تماشای حیوانات شب، جشن تولد و مهمانی‌های زیر آب و دیگر هیجاناتی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، در این آکواریوم وجود دارند. همچنین لازم به ذکر است که در اطراف این مجموعه بی‌نظیر می‌توانید از مرکز خرید دبی مال نیز دیدن کنید.

 تفریحاتی مانند اسنورکلینگ در قفس که برای انجام آن نیازی به غواصی ندارید فقط باید لباس مناسب بپوشید و در قفسی امن شنا کنید تا از نزدیک گونه‌های مختلف دریایی مانند انواع ماهی و کوسه‌ها را ببینید. تفریح بسیار هیجانی دیگر اسکوبا دایوینگ است، به این صورت که با یادگیری آموزش‌های لازم، به زیر آب رفته و از نزدیک و در میان انواع آبزیان غواصی کنید و لذت ببرید.

پادشاهی به نام کروکدیل آکواریوم

 در بازدید از آکواریوم هیجانی دبی می‌توانید از بزرگ‌ترین کروکدیل جهان که به پادشاه کروکدیل‌ها معروف است، دیدن کنید. این کروکدیل با 40 سال سن، 5 متر طول و 750 کیلوگرم وزن، به‌عنوان یکی از ترسناک‌ترین موجودات جهان شناخته می‌شود. این خزنده عظیم بومی استرالیا بوده و در ابتدا فقط 2.4 متر طول داشته که باتوجه‌به رشد سریعش از باغ گیاه‌شناسی به مکان طبیعی محافظت شده در استرالیا منتقل شد.

 در حال حاضر این پادشاه با ملکه خود (کروکدیل ماده) که 80 سال سن دارد در آکواریوم زیرآبی دبی زندگی می‌کنند که باتوجه‌به وعده‌های غذایی و شرایط محیطی محافظت‌شده‌اش انتظار می‌رود همچنان به رشد سریع خود ادامه دهد. برای دیدن این شگفتی حیوانات کافی است به قسمت باغ‌وحش آکواریوم مراجعه کنید.

 پنگوئن‌های آکواریوم

 تجربه دیدن پنگوئن‌ها از نزدیک برای همه لذت‌بخش است، در مجموعه آکواریوم دبی می‌توان از این موجودات زیبا و خاص بازدید کرد. جالب است بدانید پناهگاه این پنگوئن‌ها در این آکواریوم چنان هوشمندانه طراحی و مهیا شده است که گویی در زیستگاه طبیعی خود یعنی قطب جنوب ساکن هستند. به‌عنوان‌مثال دمای این پناهگاه دقیقاً مطابق با دمای محیط زندگی طبیعی پنگوئن‌ها در قطب جنوب کنترل شده است.

 در این آکواریوم 16 پنگوئن نر و ماده در کنار هم زندگی می‌کنند و امکانات مهیجی مانند استخر، سرسره و صخره‌هایی برای صعود و... در این پناهگاه برای پنگوئن‌ها مهیا شده تا بتوانند از آنها استفاده کنند و سرگرم شوند. دیدن این بازی‌های پنگوئن‌ها واقعاً جذاب و سرگرم‌کننده است.

سفره‌ماهی آکواریوم

 از گونه‌های جذاب دیگر در باغ‌وحش این آکواریوم می‌توان به انواع سفره‌ماهی‌های زیبا اشاره کرد. در این مجموعه بیش از 50 نوع سفره‌ماهی با گونه‌های مختلف وجود دارند که می‌توانید به‌راحتی و از نزدیک با آنها ملاقات کنید و حتی آنها را لمس کنید. این موجودات شگفت‌انگیز و نترس به‌راحتی روی سطح آب می‌آیند تا از دست شما غذا بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم لذت غذادادن به این موجودات باشکوه و زیبا را از دست ندهید.

سمور آبی آکواریوم

 یکی دیگر از جذابیت‌های این آکواریوم زیرآبی دبی وجود سمور آبی است. این سمور پنجه کوچک با وزنی حدود 5 کیلوگرم، از بومی‌های قاره آسیا به شمار می‌آید که به‌عنوان کوچک‌ترین نژاد سمورهای آبی در جهان در این مجموعه تحت حفاظت است تا از انقراض نسل آن جلوگیری شود.

 محل طبیعی زندگی این سمورهای گوشت‌خوار در رودخانه‌ها، باتلاق‌ها، نهرها و شالیزارها است که در آنجا از حلزون‌ها، حشرات، سخت‌پوستان و ماهی‌ها تغذیه دارند. این موجود باهوش و بامزه توجه بسیاری از بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند، به‌طوری‌که می‌توانید از نزدیک با آن ارتباط برقرار کنید و به آن دست بزنید.

آموزش غواصی در آکواریوم دبی و مربی کوسه‌ها شدن را تجربه کنید

 برای استفاده از کلاس‌های آموزشی غواصی این مجموعه ابتدا باید از قبل به‌صورت آنلاین (از طریق ایمیل یا واتساپ و شماره‌تلفن) در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده و کلاس موردنظر خود را رزرو کنید. بهتر است بدانید در آکواریوم دبی، صفر تا صد قوانین، نکات ایمنی، مهارت‌ها و آموزش‌های غواصی به‌صورت تئوری و عملی توسط مربیان حرفه‌ای با مدرک معتبر به شما آموزش داده می‌شود.

 نکته جالب دیگر اینکه در این مجموعه می‌توانید آموزش‌های مربوط به آکواریوم کوسه‌ها، از جمله اطلاعاتی در مورد شیوه نگهداری، عادات پرورشی، تغذیه و محیط زندگی کوسه‌ها را یاد بگیرید و در مخزن مخصوص آن‌ها به‌عنوان مربی کوسه‌ها حضور یابند.

در مورد ساعت کاری و هزینه ورود به آکواریوم دبی بدانید

 ساعت کاری این مجموعه عظیم زیرآبی در دبی به این صورت است که از یکشنبه تا چهارشنبه هر روز از 10 صبح تا 10 شب باز است و همچنین در روزهای پنج‌شنبه تا شنبه نیز از ساعت 10 صبح تا 12 شب پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است. لازم است بدانید هزینه ورودی این مجموعه برای بزرگسالان و کودکان یکسان بوده و حداقل 100 درهم است، برای مثال هزینه غواصی با کوسه 790 درهم، اسنورکلینگ 380 درهم، تماشای کوسه در قفس 630 درهم، غواصی اسکوبا 1210 درهم است.

آدرس آکواریوم دبی کجاست؟

 این آکواریوم زیر دریایی عظیم در دبی، محله داون تاون، خیابان مرکز المالی و در مرکز خرید دبی مال قرار دارد. لازم است بدانید این آکواریوم و برج خلیفه که به‌عنوان بلندترین آسمان‌خراش دنیا شناخته می‌شود، در یک محله قرار دارند به‌طوری‌که برج خلیفه به‌عنوان یک نقشه راهنما برای رسیدن به این مجموعه زیرآبی جذاب است. ایستگاه مترو برج خلیفه و خطوط 27 و 29 اتوبوس در دبی بهترین دسترسی به این مجموعه هستند.

 

حرف آخر

 در این صفحه سعی کردیم هرآنچه درباره آکواریوم دبی لازم است بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. ابتدا به بررسی بخش‌های مختلف آن مانند تونل شیشه‌ای و باغ‌وحش و جزئیات آنها پرداختیم، سپس جاذبه‌های این آکواریوم زیرآبی و امکانات تفریحی آن مانند بازدید از پنگوئن‌ها، سفره‌ماهی‌ها، سمور آبی، کروکدیل پادشاه و انواع غواصی و آموزش آنها را بررسی کردیم.

 در نهایت در مورد ساعت کاری و هزینه ورود به بخش‌های مختلف این آکواریوم برگ و زیبا را در اختیار شما قرار دادیم و همچنین آدرس این مجموعه و نحوه دسترسی به آن را نیز برای شما عزیزان مشخص کردیم. امیدواریم با استفاده از این اطلاعات سفری لذت‌بخش به مجموعه آکواریوم زیرآبی دبی داشته باشید و از امکانات آن نهایت لذت را ببرید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید