ورود به حساب کاربری
درباره رد شدن درخواست ویزای شینگن یا ریجکتی ویزا چه می‌دانید؟

رد شدن درخواست ویزا یا به اصطلاح ریجکتی بدترین تجربه‌ای است که ممکن است برای دریافت ویزای شینگن با آن مواجه شوید. این مسئله به یک دغدغه برای متقاضیان سفر به کشورهای شینگن تبدیل شده است. اما رد شدن دلایل مختلفی دارد که در این مطلب آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

عدم اثبات بازگشت

یکی از دلایل عمده‌ای که ممکن است شخص متقاضی با ریجکتی ویزا مواجه شود ناتوانی در اثبات بازگشت از کشور مقصد است. زمانی که برای مصاحبه به سفارتخانه دعوت می‌شوید باید بتوانید به آفیسر مربوطه ثابت کنید که با اتمام دوره سفر خود به کشور مقصد بدون مشکل به خانه خود باز خواهید گشت. در صورتی که نتوانید این موضوع را اثبات کنید بدون شک ویزای شما ریجکت خواهد شد.

OverStay

این ریجکتی گریبان‌گیر افرادی می‌شود که پیش از این ویزای شینگن داشته‌اند و به کشورهای اروپایی سفر کردند. چنانچه با ویزای شینگن به یک کشور اروپایی عضو این پیمان سفر کرده باشید و بیشتر از زمان مقرر شده در ویزا در آن کشور اقامت کرده باشید، موضوع Overstay یا اقامت بیش از موعد مطرح می‌شود که نوعی امتیاز منفی برای شما است. آفیسر می‌توند درخواست ویزای شما را به دلیل سابقه بد رد کند.

سوء پیشینه یا مدارک جعلی

چنانچه در سفرهای قبلی خود به اتحادیه اروپا عمل خلافی مرتکب شده باشید و یا مشخص شده باشد که یکی از مدارک ارائه شده شما جعلی بوده، به احتمال بسیار زیادی درخواست شما رد خواهد شد.

نقص مدارک

چنانچه مدارک درخواستی سفارت برای صدور ویزای شما ناقص باشد نیز درخواست شما رد خواهد شد. اگر سفارت کشور مقصد به شما اعلام کسری مدرک کرد و مدارک شما همچون شغلی، مالی و … تکمیل نبود باید حتما در مدت زمان اعلام شده آن مدارک را تحویل دهید، در غیر اینصورت ویزای شما ریجکت خواهد شد.

موارد یاد شده عمدتا جزو موارد بزرگ محسوب می‌شوند و سفارتخانه‌ها توجه بسیار زیادی به آن‌ها دارند و از دید متقاضیان نیز پنهان نیستند. اما مواردی نیز وجود دارند که برای سفارتخانه‌ها در بررسی مدارک بسیار اهمیت دارند، اما به قدری از دید متقاضیان پنهان هستند که شاید تا به حال در مورد آن‌ها نشنیده باشید.

سن کم

یکی از نکاتی که سفارتخانه‌ها به آن توجه می‌کنند سن متقاضی است. احتمال ریجکتی برای افرادی که سن کم دارند و می‌خواهند بدون حضور سرپرست به کشورهای حوزه شینگن سفر کنند بالا است چرا که سفارتخانه نسبت به بازگشت این افراد به کشور خود تردید دارد.

افرادی که متارکه کرده‌اند

یکی از عجیب‌ترین موارد که شاید به باور بسیاری امکان‌پذیر نباشد خانم‌هایی هستند که متارکه کرده‌اند و یا به تازگی از همسر خود رسما جدا شده‌اند. درخواست این افراد ممکن است که ریجکت شود، چرا که سفارتخانه نسبت به بازگشت این افراد به کشور خود تردید دارد.

دانشجویان و دانش‌آموزان

یکی دیگر از مواردی که ممکن است به ریجکتی ویزای شما، به ویژه اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید منجر شود برنامه درسی در سال تحصیلی است. چنانچه دانشجو یا دانش‌آموز در سال تحصیلی کشور خود، که سفارتخانه از این بازه زمانی آگاه است درخواست ویزای شینگن بدهد و نتواند ثابت کند که این سفر برای او ضروری است، احتمال ریجکتی بسیار بالا خواهد بود. بهتر است که این افراد برای ویزا ایام تعطیلات رسمی همچون نوروز یا تابستان را انتخاب کنند تا بهانه‌ای برای ریجکتی از سوی سفارت نباشد.

درخواست پناهندگی فرد درجه یک خانواده

چنانچه فردی در یکی از کشورهای حوزه شینگن درخواست پناهندگی داده باشد، تا زمانی که پرونده او به صورت کامل رسیدگی نشده و تعیین تکلیف نشده باشد، اعضای درجه یک خانواده او در بلک لیست سفارتخانه‌ها قرار دارند و به طور حتم درخواست ویزای آن‌ها ریجکت خواهد شد.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید