ورود به حساب کاربری
بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان

دبی یکی از شهرهایی است که به علت پیشرفته بودن و داشتن امکانات رفاهی بسیار زیاد، همواره مقصد گردشگری برای اغلب مردم دنیا و به ویژه ایرانیان محسوب می‌شود. بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان بسته به نوع سفر می‌تواند متفاوت باشد. در هر صورت شما می‌توانید با دریافت ویزای دبی به راحتی به این شهر سفر کنید.

دبی شهری است که در کنار تمام تجملات و به روز بودن، بافت سنتی و تاریخی خود را نیز در قسمت‌هایی از شهر حفظ کرده است. همین امر به نوبه‌ی خود، جذابیت این شهر را دوچندان کرده و سبب شده تا میزان سفر به این شهر افزایش یابد.

در این مقاله سعی خواهیم کرد زمان مناسب برای سفر به دبی را مورد بررسی قرار دهیم و در کنار آن اطلاعات مفیدی هم از شهر دبی ارائه خواهیم داد. پس تا پایان ما را همراهی فرمایید.

بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان بر اساس آب و هوا

اغلب مسافرها بیشتر به قصد خوشگذرانی و استراحت به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کنند. در رابطه با سفر به دبی هم تقریبا به همین صورت است؛ یعنی بیشتر افراد قصد دارند از امکانات رفاهی و آب و هوای این شهر نهایت لذت را ببرند. پس مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرند، بحث مساعد بودن آب و هوا است.

در واقع اگر شما می‌خواهید در دبی به تفریح و گردش بپردازید و از طرفی هم گرمای طاقت فرسای این شهر را تحمل نکنید، بهترین زمان برای سفر به این شهر برای شما بین فصل‌های پاییز و زمستان است. حتی اوایل بهار نیز از لحاظ آب و هوایی تقریبا شرایط مساعدی برای سفر است.

پس می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان از لحاظ مساعد و متعادل بودن آب و هوا فصل‌های پاییز و زمستان است. حتی در این فصل گشت و گذار در کویر و سافاری نیز لذت بخش‌تر خواهد بود؛ چرا که نگرانی از بابت گرمای زیاد نخواهید داشت و حتی شب‌ها دمای 5 درجه را هم تجربه خواهید کرد.

قابل ذکر است که به دلیل خوب بودن آب و هوای دبی در این فصل‌ها میزان سفر به آن تا حد زیادی افزایش می‌یابد و همین موضوع سبب می‌شود که هزینه سفر یک مقدار بالاتر باشد. به همین خاطر اگر هزینه سفر برایتان مهم است و نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی صرف تفریح و اقامت خود کنید، بهتر است در دیگر فصل‌ها به دبی سفر کنید.

زمان مناسب برای سفر به دبی با قیمت مناسب و ارزان

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم گاهی اوقات افراد در سفر خود قصد دارند که هزینه‌ی کمتری را صرف کنند. در سفر به دبی که شهر گرانی است این موضوع می‌تواند اهمیت بیشتری پیدا کند. به همین خاطر برای سفر ارزان به دبی باید چند مورد را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال برای سفر ارزان به دبی باید زمانی را انتخاب کنید که میزان تقاضای سفر به آن کم باشد.

در فصل‌ تابستان و روزهای گرم سال، دبی بسیار گرم و شرجی می‌شود و طبیعی است که میزان سفر به آن تا حدی کاهش پیدا کند. همین موضوع سبب می‌شود که هزینه‌های سفر از بلیط هواپیما گرفته تا هزینه هتل و موارد دیگر نسبت به فصل‌های پاییز و زمستان مناسب‌تر باشد. به همین خاطر بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان از لحاظ اقتصادی بودن، فصل‌های گرم سال است.

قابل ذکر است که گرم بودن دبی به این معنی نیست که شما نمی‌توانید هیچ لذتی از سفر خود ببرید؛ چرا که مراکز خرید و مراکز تفریحی دبی اکثرا به سیستم‌های خنک کننده هوا مجهز هستند و شما در این مکان‌ها به لحاظ گرم یا شرجی بودن اذیت نخواهید شد.

زمان مناسب سفر به دبی برای خرید ارزان و استفاده از حراجی ها

در سفر به دبی به غیر از دو مورد مناسب بودن آب و هوا و ارزان بودن مخارج سفر، برخی از افراد در سفر به دبی قصد خرید اقتصادی از برندهای شناخته شده را دارند. مراکز تجاری دبی مجمع بیشتر برندهای معروف و نام‌دار است که در حالت عادی خرید از این برندها بسیار هزینه‌ی بالایی در پی خواهد داشت.

اما در برخی فستیوال‎‌ها و جشنواره‌ها تخفیف‌های بسیار خوبی روی اجناس این برندها اعمال می‌شود که بیشتر افراد این فرصت را غنیمت می‌شمارند و به خرید از این برندها می‌پردازند. یکی از این جشنواره‌ها در نزدیکی سال نو میلادی و کریسمس است که با جمعه سیاه یا بلاک فرایدی شناخته می‌شود.

البته چون این جشنواره در فصل زمستان است و در این فصل میزان سفر به دبی زیاد است، هزینه‌ی کلی سفر چندان ارزان نخواهد بود. اما برای خرید از برندها فرصت بسیار مناسبی است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان به منظور خرید ارزان و اقتصادی از برندهای معتبر در فستیوال‌هایی مثل جمعه سیاه در نزدیکی کریسمس می‎‌باشد.

البته در فصل تابستان هم یک جشنواره در دبی بر پا می‌شود که تخفیف‌‍‌های بسیار خوبی روی اجناس قرار می‌گیرد. این جشنواره با نام دی اس اس شناخته می‌شود. البته برای خرید از این جشنواره باید تحمل قرار گرفتن در گرما و گاه صف‌های طولانی را داشته باشید. 

 

سفر به دبی در ماه رمضان

برای سفر به دبی در ماه رمضان باید مد نظر داشته باشید که در این ماه گردش و مسائل مربوط به خورد و خوراک چندان راحت نخواهد بود؛ چرا که در این ماه قوانین خاصی در دبی حاکم می‌شود و از خوردن غذا یا خوراکی‌های دیگر در ملاء عام امتناع می‌شود.

البته اینطور نیست که اصلا هیچ رستوران یا کافه‌ای باز نباشد اما به هر حال با یک سری محدودیت‌ها روبرو خواهید بود. به هر حال لازم است تا هنگام سفر حتی اگر بهترین فصل سفر به دبی بود هم ماه رمضان را مد نظر داشته باشید.

سفر به دبی برای گشت و گذار راحت در سواحل 

همانطور که می‌دانید دبی سواحل بسیار زیبایی دارد که گشت و گذار در آنها لذت یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته برای اینکه لذت واقعی این سواحل را احساس کنید و حتی به شنا در آب‌ها بپردازید لازم است تا فصل مناسبی برای سفر به دبی را انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم فصل زمستان از لحاظ آب و هوایی برای سفر مناسب است. اما برای آب تنی و شنا کمی خنک‌تر از حد معمول است. در فصل تابستان هم اتفاقی برعکس این موضوع می‌افتد و شدت گرما اجازه‌ی استفاده از این زیبایی‌ها را نمی‌دهد. به همین خاطر بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان و استفاده از سواحل زیبای آن و شنا بین ماه‌های فروردین تا اردیبهشت است. در این ماه‌ها دمای هوا بسیار متعادل و میزان شرجی هوا نیز بسیار مناسب است.

مکان های دیدنی و تفریحی دبی

هنگام سفر به یک کشور یا شهر دیگر اولین چیزی که برای مسافران جذابیت دارد، گردش و دیدن مکان‎‌های دیدنی و تفریحی و گردشگری آن شهر است. دبی هم از آن دست شهرهایی است که مکان‌های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی دارد.

در واقع شما می‌توانید لذت‌هایی را در دبی تجربه کنید که شاید تجربه این لذت‌ها در شهرها و کشورهای دیگر امکان پذیر نباشد. از جمله جذابیت‌های دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج خلیفه
  • مرکز شیخ محمد
  • برج‌العرب
  • دبی مال
  • موزه دبی
  • مسجد جمیرا
  • خانه شیخ سعید المکتوم
  • دبی فریم
  • موزه لوور
  • دهکده جهانی
  • ساحل کایت
  • تور سافاری
  • آب‌نمای دبی

و موارد بسیار دیگری از این قبیل که در سفر به دبی می‌توانید از این مکان‌ها و تفریحات لذت کافی را ببرید.

بهترین هتل های دبی

امکانات و رفاه دبی تقریبا در هر زمینه‌ای بسیار بالا است. از لحاظ هتل و محل اقامت هم از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید یک اقامت بسیار با کیفیت را در هتل‌‍‌های دبی داشته باشید. البته قابل ذکر است که میزان بودجه مد نظر شما برای هتل هم در میزان رفاه و امکانات هتل تاثیرگذار خواهد بود. از جمله هتل‌های معروف دبی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • هتل آتلانتیس دبی
  • هتل جمیرا امارت
  • هتل ساحلی جمیرا
  • هتل مینا سلام
  • هتل القصر
  • هتل آرمانی دبی
  • هتل برج‌العرب

این موارد تعدادی از هتل‌هایی هستند که می‌توانید اقامت بسیار خوبی را در آنها تجربه کنید. در واقع شما بعد از تهیه بلیط هواپیما و ویزای دبی لازم است تا انتخاب یک هتل مناسب را در اولویت خود قرار دهید.

راه های سفر به دبی

علاوه بر مواردی که برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان بیان شد، شما می‌توانید به روش‌های مختلفی نیز به دبی سفر کنید. در واقع شما می‌توانید با هواپیما به دبی سفر کرده و این کار از طریق تور انجام دهید. البته می‌توانید بدون هیچ تور خاصی خودتان نیز اقدام به تهیه بلیط و سفر نمایید. سفر از طریق کشتی نیز یکی دیگر از راه‎‌های رفتن به دبی است.

انتخاب روش سفر، زمان سفر و موارد دیگر در واقع بستگی به سلیقه و بودجه مد نظر شما دارد و هیچ بایدی در این زمینه وجود ندارد.

مناسب‌ترین و بهترین زمان برای سفر به دبی چه زمانی است؟

در حالت کلی اگر بخواهیم این مورد را بررسی کنیم هر زمان از سال یک فرصت برای سفر به دبی است و نمی‌توان برای همه‌ی افراد یک زمان را توصیه کرد. در واقع این اولویت و قصد شما از سفر است که زمان سفر شما را تعیین می‌کند.

اگر قصد شما از سفر لذت بردن از هوای خنک و تجربه‌ی لذت یک گردش به یادماندنی است، پاییز و زمستان می‌تواند زمان بسیار مناسبی برای شما باشد.

اگر قصد شما از سفر به دبی بهره بردن از تخفیفات برندها است که باید منتظر جشنواره‌ها باشید که این جشنواره‎ها هم در زمستان و هم در تابستان برپا می‌شوند.

برای اینکه دبی را در حالت خلوت مشاهد کنید و هزینه‌ی کمتری هم برای سفر خود پرداخت نمایید، تابستان گزینه‌ی مناسب شما خواهد بود، اما شاهد گرما و شرجی زیادی خواهید بود.

برای بهره بردن از زیبایی سواحل، آب‌تنی و شنا هم باید فصل بهار را ببرای سفر انتخاب کنید. در واقع با یک برانداز کلی می‌توانید پی ببرید که چه زمانی برای سفر شما به دبی مناسب است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین زمان برای سفر به دبی برای ایرانیان را از هر لحاظ مورد بررسی قرار دهیم و شما را در این زمینه راهنمایی نماییم. اما در نهایت این خود شما هستید که بهترین زمان را برای سفر خود انتخاب می‌کنید.

 

بهتر است قبل از سفر به دبی یا هر شهر و کشور جدیدی ابتدا یک سرچ و جستجویی انجام دهید و از مکان‌های تفریحی، گردشگری، هتل‌ها، رستوران‌ها و موارد دیگری از این قبیل اطلاعاتی به دست بیاورید. این کار باعث می‌شود انتخاب برای شما راحت‌تر شود و هنگام سفر دچار مشکل نشوید.

دبی جزو شهرهای لاکچری و گران محسوب می‌شود و امکانات بسیار زیادی هم در خود جای داده که بهره گرفتن از آنها برای هر کسی خوشایند است. البته  سفر در زمان مناسب باعث می‌شود که ارزش این امکانات رفاهی بیشتر برایتان نمایان شود. در سفر به دبی شما نیاز به گرفتن ویزای دبی خواهید داشت و بهتر است که نکات مربوط به آن را نیز کامل رعایت کنید تا به مشکلی برنخورید.

 اگر کارهای سفر خود را به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی پیش ببرید، بی‌شک سفر به دبی جزو خاطره‌انگیزترین سفرهایتان خواهد شد.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید