ورود به حساب کاربری
تفریح گردی در دبی

حتما شما هم درباره دبی مدرنیزه‌شده بسیار شنیده‌اید. شهری که به واسطه درایت و هوشمندی حاکمان وقت که ثروت را در خدمت تکونولوژی قرار دادند با پیشرفتی چشم‌گیر مواجه شد تا جایی که امروز استقبال بی‌نظیر گردشگران جهت گرفتن ویزای دبی از سراسر دنیا و سفر به این کشور را مشاهده می‌کنیم. این شهر پر زرق و برق برای همه اقشار در سنین مختلف با بوجه‌های متفاوت سرگرمی و دیدنی‌های رنگارنگ دارد به گونه‌ای که هرگز از سفر خود به این کشور پشیمان نخواهید شد. از این رو ما  در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین و لاکچری‌ترین مکان‌های تفریحی  دبی آشنا کنیم. 

 

پارک آبی آکواونچر و دلفیناریوم آتلانتیس پالم دبی 

پارک‌ آبی آکواونچر یا همان دلفیناریوم آتلانتیس پالم ۱۷ هکتاری، بزرگ‌ترین آکواریوم دبی را در خود جای داده‌است. این آکواریوم دارای ۶۵۰۰۰ موجود دریایی بی‌نظیر است که جذاب‌ترین آن‌ها دلفین‌ها هستند. در واقع دلفیناریوم آتلانتیس یک پارک آبی با تعداد زیادی سرسره مارپیچ و صاف است  که با ورود به بخش دلفیناریوم آن می‌توانید با دلفین‌ها در بخش‌های مختلف بازی کنید مثلا در بخش دلفین ادونچر به افراد بالای هشت سال اجازه داده‌می‌شود که در سانس‌های شش نفره وارد استخری به عمق سه متر شوند و همراه با دلفین‌ها بازی کنند و حتی می‌توانند آن‌‌ها را در آغوش بگیرند و ببوسند. در بخش رویال این پارک نیز افراد بالای دوازده سال می‌توانند در کنار دلفین‌ها شنایی لذت‌بخش را تجربه کنند. غواصی با دلفین‌ها هم از دیگر بخش‌های جذاب این مجموعه است. بخش عکاسی نیز جایی ‌است که  خاطره بازی با  دلفین‌ها را برای شما ثبت و ماندگار می‌کند. 

جذابیت‌های این پارک تنها به بازی با دلفین‌ها ختم نمی‌شود بلکه در این مرکز تفریحی شیر‌های دریایی نیز وجود دارند. در این بخش هم بازدیدکنندگان می‌توانند دو نوع بلیط بخرند، یک نوع بلیط که صرفا برای عکاسی با شیرهای دریایی ارائه می‌شود و بلیط  دیگر که مخصوص بازی با  شیرهای دریایی است. این بخش نیز مانند بخش دلفیناریوم برای همگان به خصوص کودکان بسیار جذاب و دیدنی است. در قسمت دیگری از این پارک شما شاهد آکواریوم و استخری مملو از سفره‌ماهی‌هایی زیبا خواهید بود که می‌توانید به راحتی  آنها را لمس کنید و برایشان غذا بریزید. نکته جالب دیگر درباره دلفیناریوم آتلانتیس این است که در این مرکز تفریحی یک هتل پنج ستاره و حدود ۲۱ کافه و رستوران، فروشگاه و ... وجود دارد تا هر زمان که نیاز به استراحت و تجدید قوا داشتید به این مکان‌ها مراجعه کنید و در کنار لذت‌ بردن از محیط پارک ، در صورت لزوم  استراحت‌کرده و یا یک وعده غذایی هیجان‌انگیز را میل کنید. این دلفیناریوم که در جاده کریسنت، جزیره پالم آتلانتیس واقع شده‌است دارای قوانین خاصی از جمله محدودیت سنی، ممنوعیت همراه داشتن دوربین عکاسی، پوشیدن مایو و لباس شنا مناسب و ... است که بهتر است قبل از رفتن به این مکان از وجود آن‌ها مطلع شوید تا به مشکلی برنخورید. 

 

تور مهیج سافاری دبی 

سافاری صحرایی یکی از مهیج‌ترین تفریحات دبی است که با جاذبه‌های متنوع توانسته‌است گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. اسکی روی شن، موتورسواری، آشنایی با بادیه نشینی، رقص های سنتی ، صحرا نوردی و شتر سواری از جمله برنامه‌های مفرحی است که در تورهای سافاری تجربه خواهید کرد، اما در میان تمام این برنامه‌ها لندکروز سواری روی شن بیش از بقیه مورد استقبال قرار گرفته‌است. دلیل این استقبال هیجان بالایی است که در این بخش تجربه می‌کنید چرا که رانندگی بر روی تپه ها به مهارت خاصی نیاز دارد که کار هر کسی نیست و برای این کار معمولا باید از ماشین ‌های شاسی بلند مانند تویوتا لندکروز استفاده کرد بنابراین با اجاره این ماشین‌ها می‌توانید دقایقی سرشار از هیجان و آدرنالین را برای خود به ارمغان بیاوردید. البته اگر خوش ‌شانس باشید امکان دارد راننده ماشین به شما هم اجازه دهد که فرمان را به دست بگیرید و خودتان برانید و لذت بیشتری ببرید. از دیگر بخش‌های جذاب این تور به خصوص برای بانوان نقش حنا بر روی پوست است. این هنر قدمتی هزارساله در بین اهالی امارات دارد. اگر قصد دارید که این تفریح را در برنامه‌های سفر خود بگنجانید حتما کرم ضد آفتاب، کلاه آفتابی، عینک دودی، پماد دفع حشرات، دوربین دو چشمی، قمقمه، لباس مناسب، چند بسته شکلات و مواردی از این قبیل را همراه خود داشته باشید.

 

 

فلای بورد دبی

فلای بورد تفریحی نسبتا جدید است که از سال 2011 توسط جت اسکی سوار معروف فرنکی زاپاتا طراحی و ساخته شد و به مرور  مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به تفریحات آبی قرار گرفت. اولین جایی که برای تجربه این تفریح در دبی به شما پیشنهاد می‌کنیم بندر جمیرا است.  در واقع در این بندر انواع بازی‌های آبی وجود دارد که فلای بورد یکی از آن‌ها است‌. بازدیدکنندگان برای انجام این بازی ابتدا باید جلیقه نجات بپوشند و کلاه ایمنی بر سر بگذارند سپس  به وسیله یک قایق بادی به میانه های دریا برده می‌شوند و با قرار گرفتن  روی سطح جت به وسیله چکمه های متصل به پاها به سمت بالا می‌روید و با معلق شدن بر روی آب می‌توانید به خواست خود حرکت کنید. شما در این ارتفاع با حرکت‌های مواج خود کلی هیجان و لذت را تجربه خواهید کرد که گاهی با هجوم امواج این لذت چندین برابر می‌شود که این خود یکی از جذابیت‌های فلای بورد به حساب می‌آید. در هنگام انجام این تفریح ده تا پانزده دقیقه توسط مربیان آموزش می‌بینید و به خاطر داشته باشید که از خم شدن به سمت جلو اجتناب کنید. این بازی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است پس اگر ویزای دبی را در دست دارید حتما برای امتحان کردن آن پیش‌قدم شوید.  

 

اسکای دایوینگ دبی

اگر اهل بازی‌های استرس‌زا و بسیار مهیج هستید حتما بازی اسکای دایوینگ یا همان چتربازی را در اسکای دایو دبی که یکی از بزرگ‌ترین مدارس آموزش چتربازی در جهان است امتحان کنید. شما در این بازی از هواپیما سقوط آزادی امن و دلچسب را تجربه خواهید کرد. در دبی این پرش‌ها در دو مکان به نام‌های دراپ زون صحرا و دراپ زون پالم انجام می‌گیرد. دراپ زون صحرایی در بیرون از شهر قرار دارد و در مسیر بزرگراه دبی به العین قرار گرفته‌است. این مکان  مدرسه ای برای آموزش تازه کارها دارد تا هنرجوها بتوانند به یک اسکای دایور حرفه ای تبدیل شوند. دراپ زون پالم نیز دیگر مکان پرش و انجام دایوینگ در دبی است که شما بعد از پریدن از آسمان این مکان می توانید از تماشای مناظر بی نظیر جزیره پالم و شهر دبی نهایت  لذت را ببرید. البته کسانی که هیچگونه آموزش قبلی ندارند می‌توانند به کمک مربی این بازی فوق‌العاده را انجام دهند.

 

پرواز با بالن در آسمان دبی

بالن سواری در دبی یکی از آن تفریحات ماجراجویانه است که خاطره‌ای ماندگار را در ذهن شما ثبت خواهد کرد. شما در این تفریح سوار بر بالن‌هایی زیبا می‌شوید و از آن بالا می‌توانید نمایی زیبا از صحرا را تماشا کنید.  صرف صبحانه در ارتفاع و بر فراز آسمان از امکانات جذاب بالن سواری در دبی است که به ندرت در جای دیگری انتظارتان را می‌کشد. در این تفریح بعد از تهیه بلیط ماجراجویی آغاز می‌شود، بنابراین باید حدود ساعت ۵ صبح  خود را به نزدکی محل قرار برسانید تا سرویس شرکت به سراغتان بیاید و شما را به محل پرواز برساند. پس از حدود ۴۵ دقیقه به محل پرواز می‌رسید. خدمه پرواز پس از پر کردن بالن از هوای گرم دستورالعمل‌های لازم را به شما گوشزد می‌کنند و در نهایت بعد از اینکه سوار بالن شدید و همه چیز آماده پرواز شد، بالن آرام آرام از زمین فاصله می‌گیرد. دلیل اینکه برای انجام این تفریح باید صبح زود حرکت کنید این است که بتوانید قبل از طلوع خورشید در آسمان معلق باشید تا شاهد لحظه زیبای طلوع آفتاب باشید. ظرفیت بالن‌ها ۲۰ نفر است و هربار مسائل ایمنی  قبل از انجام پرواز چک‌ می‌شوند، پس اگر از ارتفاع نمی‌ترسید با خیال راحت این تفریح را در برنامه سفر خود بگنجانید.

 

تور کشتی و جت اسکی سواری در دبی 

تور کشتی سواری دبی و تماشای زیبایی های این شهر  از روی آب های نیلگون خلیج فارس از جمله تفریحات جذاب دیگری است که با سفر به دبی می‌توانید آن را تجربه کنید. در این تور آرام و مفرح بین 75 تا ۹۰ دقیقه بر روی آب خواهید بود و از دریا، معماری چشم‌نواز جزیره نخل جمیرا، برج العربیه، هتل آتلانتیس و جزیره آب آبی را تماشا خواهید کرد و امکان گرفتن عکس هایی با مناظر بی‌بدیل و البته سلفی‌های جالب را خواهید داشت. این تورها در ساعات مختلف روز انجام می‌گیرند که طبیعتا شب هنگام نمایی جذابتر از چراغانی شهر را مشاهده خواهید کرد. همه افراد به جز زنان باردار و کودکان با وزن کمتر از پانزده کیلو می‌توانند از این تفریح بهره‌مند شوند. 

جت اسکی نیز از جمله بازی‌های لوکسی است که می‌توانید آن را به صورت تک نفره و یا دونفره انجام دهید. در این بازی با سوار شدن بر روی قایق‌های تندرو یا همان جت اسکی با سرعت سطح آب را بشکافید و پیش روید. هتل آتلانتیس از جمله مکان‌هایی است که بهترین امکانات جهت انجام این بازی را برای گردشگران خود فراهم کرده‌است.

 

پیست اسکی دبی

شاید شما از شنیدن بازی اسکی رو یخ آن هم در کشوری با موقعیت صحرایی به شدت تعجب کنید اما باید بدانید که دبی دارای بزرگ‌ترین پیست اسکی سرپوشیده مدرن جهان است که قطعا با دیدن کوه‌ ۸۵ متری پوشیده از برف آن هوش از سرتان می‌پرد. این مجموعه در بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا یعنی امارات مال قرار دارد و دارای چهار سراشیبی با شیب‌های گوناگون است. هم چنین در این پیست یک مسیر 400 متری ، یک مسیر 90 متری و دو بالابر چهار قلوی رفت و برگشتی برای بالا بردن علاقه مندان به اسکی در نظر گرفته شده‌است. در کنار کوه برفی این مجموعه  نیز پارک برفی‌ای  قرار دارد که دارای محوطه بازی به مساحت 3000 هزار متر مربع می باشد. برج‌های مخصوص بالا رفتن ، سورتمه و سرسره و اسنوبال شوتینگ، تئاتر سه بعدی و ... از دیگر تفریحات مهیج این پیست جذاب هستند که هر کدام می‌توانند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کنند.

 

تله کابین دبی

تله کابین از جمله تفریح‌هایی است که علاقه‌مندان خاص خود را دارد. شما این تفریح مهیج را می‌توانید در کریک پارک دبی تجربه کنید. تله کابین این پارک مسافت هیجان‌انگیز ۲.۳ کیلومتر را ظرف سی دقیقه طی می‌کند و شما در این مدت از فاصله سی متری زمین فرصت دارید تا به اندازه کافی از مناظر پیش‌رو لذت ببرید و عکس و سلفی‌های جذاب بگیرید. برای ورود به تله کابین کریک پارک بهترین راه  رفتن به پل قرهود است اما اگر میخواهید از محوطه کریک پارک نیز دیدن کنید می‌توانید از ورودی شماره یک وارد محوطه شوید و بعد از چند دقیقه پیاده روی در کنار نهر خور دبی به تله کابین برسید. جالب است بدانید که در روزهای چهارشنبه فصل زمستان فقط بانوان می‌توانند از این تله کابین استفاده کنند.

 

ساحل گردی در دبی 

اگر عاشق آرامش و فراغت هستید گردش در سواحل بی‌نظیر دبی می‌تواند روح شما را به چالش بکشد. ساحل جمیرا از جمله سواحل معروف دبی است که چه هنگام روز و چه در شب جذابیت‌های منحصربه‌فرد خود را دارد.  در واقع این ساحل محلی ایده‌آل برای پیک‌نیک‌های خانوادگی و تفریح است. جمیرا بیچ دارای امکانات متنوعی مانند خدمات غریق نجات و تفریحات ورزشی است. هم چنین این ساحل کتابخانه‌ای مدرن دارد که به صورت رایگان می‌توانید کتاب قرض بگیرید و در کمال آرامش آن را مطالعه کنید. پارک ساحلی الممزار با ۱۰۶ متر مساحت دیگر ساحل دیدنی دبی است که دارای محوطه چمن بسیار وسیع مختص پیک نیک، محوطه مخصوص باربیکیو و غذا، آمفی تئاتر، استخر، محوطه بازی کودکان، دوچرخه، تالاب‌ و ... است بنابراین با رفتن به این ساحل می‌توانید لحظاتی مفرح را تجربه کنید. ساحل لامر، مارینا، أم سقیم، وولونگونگ، الصفوح و... از دیگر سواحل بسیار دیدنی دبی هستند که هر یک جذابیت‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید با توجه به موقعیت مکانی خود به نزدیک‌ترین آن‌ها بروید و تفریح کنید.

 

نتیجه‌ گیری

دبی به عنوان شهری لوکس و مدرن تفریحات بی‌شماری را برای گردشگران تدارک دیده‌است که ما در این مطلب تنها به بخش کوچکی از آن‌ها اشاره کردیم. شما می‌توانید برای آشنایی و دیدن تک تک این تفریحات از طریق ویزای دبی به این شهر جادویی سفر کنید و در کنار انجام کار و ... نهایت لذت را از سفر خود ببرید. 

 

 

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید