ورود به حساب کاربری
هر آنچه باید در رابطه ‌با چرخ و فلک عین دبی بدانید

 بازدید از دبی به‌خاطر جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی بی نظیری که در آن فراهم شده است، تجربه ای خاص برای هر گردشگر محسوب می شود. یکی از این امکانات تفریحی، چرخ و فلک عین دبی است که قصد داریم در ادامه راجع‌به آن توضیح دهیم. تا پایان صفحه با ما همراه باشید.

چرخ و فلک عین دبی (َAin Dubai)؛ بزرگترین در دنیا

 در شهرهای بزرگ و پیشرفته مثل لندن، ملبورن، نیویورک، نان چانگ و لاس‌وگاس چرخ‌وفلک‌های بسیار بزرگی در زمان‌های مختلف به وجود آمده است. اما حس بزنید در حال حاضر بزرگ‌ترین این چرخ‌وفلک‌ها در کدام شهر قرار دارد؟

 چرخ و فلک عین دبی در حال حاضر بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک دنیا ازنظر ارتفاع و اندازه محسوب می‌شود. این چرخ‌وفلک با ارتفاع 250 متر، بلندترین چرخ‌وفلک دنیا محسوب می‌شود. پیش از استارت این پروژه، چرخ‌وفلک‌هایرولر در لاس‌وگاس با ارتفاع 167.6 متر بلندترین در دنیا محسوب می‌شد.

 این چرخ‌وفلک توانایی جابه‌جایی 1400 مسافر را در 48 کپسول دارد. همچنین روی آن یک LED نصب شده که از آن برای پخش تبلیغات و اطلاعاتی جالب درباره شهر دبی و چرخ و فلک عین دبی استفاده می‌شود. ارتفاع بلند این چرخ‌وفلک جلوه‌ای زیبا ایجاد کرده که نظر هر مسافری را به خود جلب می‌کند

چرخ و فلک عین دبی روی نقشه کجاست؟ 

 پیش از هر چیز لازم است که بدانیم موقعیت مکانی چرخ و فلک عین دبی کجا قرار دارد. این چرخ‌وفلک بر روی نقشه در ضلع شرقی جزیره بلو واترز و در جنوب مرکز خرید مادام توسادس دبی قرار گرفته است.

 شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید از روی چرخ‌وفلک عین دبی می‌توان دبی ماریانا، برج العرب، نخل حمیرا و برج خلیفه را مشاهده کرد. افق پیشروی این چرخ‌وفلک همچنین دریای نیلگون خلیج‌فارس است که چشمان هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

مراسم افتتاح بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا در دبی چگونه بود؟ 

 در 21 اکتبر سال 2021، چرخ و فلک عین دبی بعد از 8 سال از استارت پروژه توسط شرکت‌های ساخت‌وساز هیوندای و مهندسی استارنث افتتاح شد. مراسم افتتاح این سازه زیبا در دبی بسیار شورانگیز برگزار شد و تعداد زیادی از مسافران از سراسر دنیا در آن شرکت کردند.

 جزیره مصنوعی بلو واترز که یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی دبی محسوب می‌شود، بعد از افتتاح عین دبی به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی دنیا تبدیل شده است. به همین دلیل مراسم افتتاح این چرخ‌وفلک بسیار باشکوه برگزار شد تا خبر آن در دنیا پخش شود.

مهم‌ترین ویژگی چرخ و فلک عین دبی چیست؟ 

 در نگاه اول ارتفاع بسیار زیاد این چرخ‌وفلک است که مهم‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود. اما ویژگی‌های دیگری هم در این سازه وجود دارد که باعث شده آن را از سایر چرخ‌وفلک‌های دنیا متمایز بدانیم. ویژگی اول چشم‌انداز بی‌نظیری است که پیشِ چشم مسافران آن قرار دارد. منظره 360 درجه پیشروی این چرخ‌وفلک، تماماً از سازه‌ها و نماهای زیبا و مشهور دبی شکل‌گرفته است.

 در ساخت این چرخ‌وفلک چیزی حدود 11200 تن آهن استفاده شده است که در مقایسه با چشم لندن، حجم عظیمی از آهن در تولید یک چرخ‌وفلک محسوب می‌شود. همچنین جالب است بدانید بسیاری از افراد برای اینکه مراسم خواستگاری یا جشن‌های خود را به لحظاتی بی‌نظیر تبدیل کنند، از این سازه زیبا استفاده می‌کنند.

قیمت چرخ و فلک دبی چقدر است؟

 برای اطلاع از قیمت چرخ و فلک دبی در هر لحظه، تنها کافی است به سایت دبی دیسکانت یا لست سکند مراجعه کنید و از قیمت بلیت هر کابین و شرایط آن باخبر شوید. هم اکنون پایین‌ترین قیمت بلیت کابین‌های این چرخ‌وفلک از 35 دلار آغاز و بسته به شرایط بیشتر هم می‌شود.

 قیمت کابین‌های عین دبی بر اساس نوع آن‌ها

 در کل 3 نوع کابین در این چرخ‌وفلک وجود دارد که قیمت آنها با هم تفاوت دارد. کابین مشاهده دارای ارزان‌ترین بلیت بوده و برای مشاهده مناظر استفاده می‌شود. کابین دورهمی قیمت بیشتری داشته و در آن انواع پذیرایی و نوشیدنی سرو می‌شود. کف قیمت بلیت این کابین‌ها 47 دلار است.

 کابین خصوصی نیز وجود دارد که در آن خدمات VIP به مسافران داده می‌شود و قیمت آن از 1200 دلار آغاز می‌شود. این کابین‌ها دارای کپسول‌های خصوصی هستند که عموماً خانواده‌ها یا زوج‌ها آن را کرایه کرده و بهترین خدمات را دریافت می‌کنند.

حقایقی جالب از چرخ و فلک عین دبی بدانید

 2400 کیلومتر کابل در ساخت عین دبی به‌کاررفته است. این عدد برابر فاصله میان قاهره تا دبی است. مقدار فلزی که در تولید این چرخ‌وفلک بکار رفته است، 33 درصد بیشتر از برج ایفل است که تماماً فلزی است. 900000 ساعت کار برای ساخت این چرخ‌وفلک انجام شده است.

 ازنظر وزن، این سازه یکی از سنگین‌ترین سازه‌های تفریحی ساخته شده در دنیا محسوب می‌شود. هر پره چرخ آن 5 تن وزن داشته و هسته مرکزی آن وزنی برابر با 13 عدد هواپیمای غول‌پیکر airbus a380s دارد که تصور آن برای ذهن ما بسیار دشوار است.

نحوه ساخت چرخ و فلک عین دبی چه مراحلی داشته است؟ 

 درگذشته یک سازه معماری مثل برج ایفل با همکاری چند شرکت و مهندس ساخته می‌شد اما امروزه دیگر نمی‌توان سازه‌های عظیمی مثل عین دبی یا برج خلیفه را تنها با استفاده از یک یا دو شرکت و چندین مهندس و کارگر ساخت. این موضوع در تجربه ساخت چرخ‌وفلک عین دبی کاملاً مشهود است.

 کشورهای انگلستان، کره جنوبی، آلمان، فرانسه و هلند در ساخت این سازه عظیم مشارکت داشته‌اند. قطعات این چرخ‌وفلک در امارات ساخته شده و بعد به جزیره منتقل شده است. برای ساخت قسمت مرکزی چرخ‌وفلک که قطری حدود 6.5 متر دارد از تکنولوژی‌های هسته‌ای در اروپا استفاده شده است. علت آن هم داشتن فولادی با توان بالا و وزن کم است که تنها در این صنایع مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چگونه به چرخ و فلک عین دبی برویم؟

 جزیره بلو واترز که در قسمت مارینای دبی قرار دارد، مقصد شما برای رسیدن به چرخ‌وفلک عین دبی محسوب می‌شود. برای رسیدن به این مقصد، باید از خیابان شیخ زاید دبی مسیر خود را آغاز کرده و سپس با تابلوهای راهنما، وارد خیابان D59 السبخا شوید. این خیابان که خروجی 29 شیخ زاید است شما را به جزیره بلو واترز که جایگاه عین دبی است می‌رساند.

 اگر هم قصد ندارید با خودروی شخصی خود به عین دبی بروید و استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهید، باید در ایستگاه مترو ماریانا دبی پیاده شوید که نزدیک‌ترین ایستگاه به چرخ و فلک عین دبی محسوب می‌شود.

قوانین استفاده از چرخ و فلک عین دبی کدام است؟ 

 دبی شهری است که در آن قوانین سخت‌گیرانه بسیار زیادی دررابطه‌با استفاده از اماکن تفریحی و توریستی وضع شده است. برای استفاده از چرخ‌وفلک عین دبی نیز قوانینی وجود دارد که باید پیش از سوارشدن از آنها اطلاع داشته باشید. این قوانین عبارت‌اند از: 

 لباس شما باید مناسب باشد و همراه خود کیف و کوله بزرگ نیاورده باشید. نمی‌توانید از بیرون چرخ‌وفلک نوشیدنی یا خوراکی تهیه کرده و با آن داخل کابین‌ها شوید. ورود حیوانات خانگی و استعمال دخانیات کاملاً ممنوع است.

 ایجاد سروصدا و تنش در کابین‌ها مطلقاً ممنوع است. اگر چنانچه شرایط آب‌وهوایی مساعد نباشد، باید فوراً از چرخ‌وفلک پیاده شوید. ورود ابزار نوک‌تیز کاملاً ممنوع است. افراد زیر 12 سال تنها می‌توانند با همراهی افراد بالغ بالای 21 سال وارد چرخ‌وفلک شوند.

ساعت کاری چرخ‌وفلک عین دبی چگونه است؟ 

 این سازه از 12 ظهر تا 10 شب باز بوده و می‌توانید از آن استفاده کنید. هر چرخش آن نیز چیزی حدود 38 دقیقه طول می‌کشد. در بعضی از اوقات سال مثل ماه رمضان این ساعت کاری ممکن است متفاوت شود.

هتل‌های نزدیک عین دبی کدام‌اند؟ 

 در نزدیکی چرخ‌وفلک عین دبی هتل‌هایی بسیار لوکس و البته با قیمت مناسب وجود دارند تا مسافران بتوانند در کمال آرامش و با خیالی راحت در آنها استراحت کرده و هر زمان که دوست داشتند به بازدید از این چرخ‌وفلک بپردازند.

 تعدادی از این هتل‌ها عبارت‌اند از: هتل کاسارز پالاس دبی، هتل رودا امواج سوئیت، شرایتون جمیرا بیچ ریزورت، هتل جا اوشن ویو، هتل مارینا ویندهام دبی و هتل روو دی ماریانا. هرکدام از این هتل‌ها شرایط و امکانات ویژه‌ای دارد که می‌توانید بسته به شرایط خود یکی را انتخاب کنید.

 حرف آخر

 در این صفحه سعی کردیم چرخ و فلک عین دبی را با تمام ویژگی‌ها و نکات جالبی که درباره آن وجود دارد بررسی کنیم. چرخ‌وفلک عین دبی چه زمانی ساخته شده و آیا بزرگ‌ترین در دنیا محسوب می‌شود را بررسی کردیم، ویژگی‌های جالب آن را بازگو کردیم و نکاتی که شاید کمتر با آن‌ها آشنایی داشتید را بیان کردیم .

 برای استفاده از عین دبی لازم است ازقبل ویژگی‌های کلی و راه‌های دسترسی و قیمت بلیت‌های آن را بدانید. با بررسی این موارد امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کاملی درباره عین دبی در اختیار شما قرار داده و تجربه‌ای بی‌نظیر در بازدید از این سازه کسب کنید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید