ورود به حساب کاربری
آشنایی با بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل

پیش از آشنایی با بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل، لازم است بدانید این کشور یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان ایرانی به حساب می‌آید. سالیانه تعداد قابل توجهی از جوانان ایرانی برای تکمیل دوره‌های آموزشی و اخذ مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به امارات سفر می‌کنند. بهره‌مندی از امکانات ویژه آموزشی این دانشگاه‌ها از بزرگ‌ترین اهداف بسیاری از جوانان به حساب می‌آید. 

 

کشور امارات با وجود ابعاد کوچک، تاثیر عمیقی بر اقتصاد جهان دارد. در زمینه معماری و مهندسی، این کشور به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین نقاط جهان شناخته می‌شود. در حال حاضر، تعداد بسیار زیادی از دانشجویان بین‌المللی بیش از 110 کشور جهان در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل هستند. در این مطلب، قصد داریم برخی از معتبرترین دانشگاه‌های امارات را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

فهرست بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل

فهرست بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل عبارت است از:

  • دانشگاه امارات متحده عربی (UAEU)
    این دانشگاه یکی از بهترین ومعتبرترین مراکز آموزش عالی امارات برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید. دانشگاه UAEU در شهر العین قرار داشته و از امنیت بسیار زیادی برخوردار است. از اصلی‌ترین رشته‌های تحصیلی این دانشگاه می‌توان به مدیریت کسب‌وکار، اقتصاد، مهندسی، کشاورزی، مواد غذایی، IT، حقوق، علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی، علوم پایه و علوم بهداشتی اشاره کرد. دانشگاه امارات متحده عربی، خصوصا در زمینه کارهای تحقیقاتی و آموزش مفاد تجاری یکی از برترین مراکز تحصیلی جهان به حساب می‌آید. در این دانشگاه، کلیه واحدهای درسی به زبان‌های انگلیسی و عربی آموزش داده می‌شوند.
  • دانشگاه خلیفه (KU)
    دانشگاه خلیفه یکی از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در رشته‌های فنی و تحقیقاتی به حساب می‌آید. این دانشگاه با تاسیس پردیس‌های آموزشی در شهرهای شارجه و ابوظبی در زمینه حمایت و پشتیبانی از اقتصاد دانش بنیان فعالیت می‌کند. از اصلی‌ترین رشته‌های تحصیلی KU می‌توان به کلیه رشته‌های موجود در حوزه هنر، علوم، مهندسی و پزشکی اشاره کرد.
  • دانشگاه شارجه (UOS)
    دانشگاه شارجه با ارائه معتبرترین برنامه‌های آموزشی در رشته‌های علوم، تجارت، مهندسی و ارتباطات یکی از بهترین مراکز آموزش خصوصی در کشور امارات متحده عربی برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید. این جامعه چند فرهنگی با بیش از 17000 دانشجو و 668 نفر از اعضا هیئت علمی در شهر شارجه قرار داشته و امکانات بی‌نظیری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.
  • دانشگاه آمریکایی شارجه (AUS)
    این مرکز خصوصی، عنوان یکی از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل در رشته‌های علوم، مهندسی، مدیریت، بازارگانی، معماری، هنر و طراحی را به خود اختصاص داده است. مفاد آموزشی این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و براساس الگوهای آمریکایی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند. برای دو سال متوالی، AUS با بیش‌ترین تعداد دانشجویان بین‌المللی در میان همه دانشگاه‌های عربی صدرنشین بوده است. در این دانشگاه، کلیه واحدها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.
  • دانشگاه زاید (ZU)
    دانشگاه زاید یک موسسه آموزش عالی دولتی است که به‌عنوان نخستین دانشگاه فدرال معتبر بین‌المللی در امارات شناخته می‌شود. امروزه، این مرکز با ارائه رشته‌های مختلف در زمینه‌های علوم آموزشی، علوم طبیعی، علوم انسانی، هنر و فناوری در پردیس‌های مستقر در دبی و ابوظبی به جذب دانشجویان بین‌المللی از سراسر جهان می‌پردازد. 
  • دانشگاه آمریکایی دبی (AUD)
    دانشگاه آمریکایی دبی یکی از مراکز خصوصی آموزش عالی امارات است که سالیانه بیش از 2500 نفر از دانشجویان بین‌المللی را ثبت‌نام می‌کند. دوره‌های آموزشی این دانشگاه منطبق بر برنامه‌ مدون و سیستم تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا، انگلیس و کانادا است. دانشجویان این مرکز در صورت تمایل می‌توانند واحدهای تحصیلی خود را به کشورهای یاد شده انتقال داده و تحصیلات تکمیلی خویش را در این کشورها ادامه دهند. 
  • کالج عالی فناوری دبی (HCT)
    کالج عالی فناوری دبی با 17 پردیس آموزشی در کل امارات متحده عربی یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل به حساب می‌آید. این دانشگاه مفاد آموزشی خود را در زمینه‌های بازرگانی، فناوری مهندسی، کامپیوتر و علوم ارتباطات و علوم پزشکی به زبان انگلیسی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.
  • دانشگاه جمیرا دبی
    دانشگاه جمیرا واقع در شهر دبی یکی از جدیدترین و در عین حال، معتبرترین دانشگاه‌های امارات به حساب می‌آید. سالیانه بیش از 4000 دانشجو از سراسر جهان در مقاطع مختلف رشته‌های علوم بهداشتی و درمانی، علوم دارویی، علوم مدیریت، علوم بازرگانی و کسب‌وکار جذب این دانشگاه می‌شوند. کلیه مطالب آموزشی این مرکز به زبان انگیسی با دانشجویان به‌اشتراک گذاشته می‌شود.
  • مدرسه عالی خلبانی امارات
    مدرسه عالی خلبانی امارات واقع در شهر دبی را می‌توان نخستین مرکزی در حوزه خلیج فارس دانست که موفق به اخذ گواهینامه سازمان هوانوردی شده است. دوره‌های آموزشی این مرکز تحت نظر مجرب‌ترین اساتید این رشته برگزار شده و براساس ساختارها و الگوهای شش‌گانه پروازی آمریکا برای هواپیماهای تک‌موتوره و چهار سرنشینه پایه‌ریزی شده‌اند. مفاد آموزشی این مرکز تماما به زبان انگلیسی با داوطلبان به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • دانشگاه هوانوردی امارات
    دانشگاه هوانوردی امارات، يكي از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل و یکی از معتبرترین مراكز آموزش عالی آسيا و خاورميانه به حساب می‌آید. دوره‌های آموزشی این دانشگاه در رشته‌های مهندسی كامپيوتر، مهندسي مخابرات، مهندسی هوافضا، مهندسی تعمیرات و نگه‌داری هواپيما و كليه رشته‌های وابسته به هوانوردي برگزار شده و مفاد آن‌ها به زبان انگلیسی با متقاضیان به‌اشتراک گذاشته می‌شود. اساتيد این دانشگاه از میان برجسته‌ترین مهندسان و صاحب‌نظران دانشگاه‌هاي انگليس، استراليا، آمريكا و كانادا انتخاب شده‌اند. برای شرکت در دوره‌های آموزشی این مرکز، متقاضیان باید در آزمون ورودی حضور داشته و در زمینه زبان انگلیسی، رياضيات و فيزيك نمره قبولی را کسب کنند.
  • دانشگاه عجمان
    دانشگاه عجمان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور امارات در حوزه‌های مختلف به حساب می‌آید. مفاد آموزشی این مرکز در مقاطع گوناگون رشته‌های مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات، مهندسی پزشکی، مهندسی معماری، علوم کامپیوتر، علوم مدیریت، زبان‌های خارجی و مترجمی، علوم ارتباطات، علوم آموزشی، داروسازی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی با متقاضیان به‌اشتراک گذاشته می‌شود. 

 

دلایل محبوبیت بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل

از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت دانشگاه‌های امارات در بین دانشجویان می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • موقعیت جغرافیایی امارات و نزدیک بودن آن به ایران
  • امنیت بسیار بالای این کشور
  • تدریس مفاد آموزشی به زبان انگلیسی
  • استفاده از دانش و مهارت برجسته‌ترین اساتید از سراسر جهان
  • اقتصاد قوی امارات و اطمینان از تغییر نکردن هزینه‌های تحصیلی
  • دسترسی به بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های بین‌المللی
  • امکان درخواست ادامه تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و استرالیا و انتقال واحدهای درسی از دانشگاه‌های امارات به مراکز آموزشی کشورهای یاد شده
  • امکان بهره‌مندی از بورسیه تحصیلی
  • سرمایه‌گذاری قابل توجه این کشور در زمینه آموزش عالی

 

آیا دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌های امارات در حین تحصیل اجازه کار دارند؟

براساس قوانین تنظیم شده توسط وزارت منابع انسانی کشور امارات، دانشجویان بومی و بین‌المللی در گروه‌های سنی بالاتر از 18 سال با در دست داشتن اجازه کار و اقامت تحصیلی در این کشور می‌توانند در کنار آموزش به‌صورت نیمه وقت مشغول به کار شوند. با توجه به این قوانین، دانشجویان طی تحصیل در این کشور تا 15 ساعت در هفته اجازه کار دارند. با این حال، در طول تعطیلات تابستانی هیچ‌گونه محدودیتی وجود نداشته و این افراد در صورت تمایل می‌توانند در مشاغل تمام وقت فعالیت کنند.

سخن آخر

در این مطلب، تنها به چند نمونه از بهترین دانشگاه های امارات برای تحصیل اشاره کردیم. تمرکز این کشور بر ارتقا سطح آموزش عالی و سرمایه‌گذاری‌های کلانی که در این حوزه انجام می‌دهد موجب تاسیس و راه‌اندازی تعداد بسیار زیادی از مراکز آموزشی معتبر در این کشور شده است. اگر شما هم به اخذ ویزای تحصیلی امارات علاقه دارید، بهتر است همین امروز اقدام کرده و مناسب‌ترین دانشگاه منطبق با رشته مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید