ورود به حساب کاربری
باغ وحش جدید دبی

دبی یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است و باغ وحش جدید سافاری دبی یکی از معروف‌ترین  جاذبه‌های گردشگری دبی و یکی از ده باغ وحش برتر جهان است و به دلیل مراقبت‌های ویژه‌ای که از آن به عمل می‌آید مورد تحسین بین‌المللی قرارگرفته است.  شما نیز می‌توانید با گرفتن ویزای دبی و سفر به این شهر از زیبایی‌های این باغ وحش لذت ببرید. نگهداری حیوانات در این پارک از نظر بهداشت، غذا و مراقبت و با حفظ چارچوب محیطی و حیات وحش و درعین‌حال ارائه سرگرمی به شیوه‌ای جدید، هدفمند و آموزشی یکی از اهداف باغ وحش دبی است.

 

باغ وحش جدید دبی ( یا : Dubai Safari Park) یک پارک سافاری دوستدار محیط‌زیست است که منبع اصلی انرژی در این باغ وحش، از انرژی خورشیدی است . این پارک در Al Warqa'a 5 در جاده Hatta واقع شده است. این پارک 2500 حیوان از بیش از 250 گونه را در خود جای داده است. این باغ وحش در پنجاهمین سالگرد تأسیس باغ وحش دبی جایگزین شد.

 

باغ وحش جدید دبی، واقع در الورقاعه 5، روبروی دراگون مارت، با هزینه‌ای حدود یک میلیارد درهم تأسیس شده است و در مساحتی به وسعت 12.8 میلیون مترمربع وسعت دارد و به آن اجازه می‌دهد تا حدود 10000 بازدیدکننده در هر سال داشته باشد. این باغ وحش دارای تعدادی دریاچه و طبیعت سبز با طراوت، علاوه بر سنگ‌های صنعتی عظیم پراکنده در آن و همچنین آبشارهایی است که زیبایی خیره‌کننده‌ای به این بنای عظیم و جدید می‌بخشد.

 

تاریخچه:

باغ وحش قدیمی دبی که تنها 1000 حیوان را در خود جای داده بود، با پارک سافاری دبی جدید جایگزین شد. این پارک از 12.8 میلیون فوت مربع فضا تشکیل شده است. شهرداری تصمیم به افزایش و اصلاح باغ وحش دبی گرفته است، و حدود 40.8 میلیون دلار به این پروژه اختصاص داد. این پروژه به شرکت اماراتی Meraas واگذار شد. این پارک در 12 دسامبر 2017 افتتاح شد، اما در ماه مه 2018 به دلیل بازسازی و بهبود بسته شد. 

پارک سافاری دبی در 5 اکتبر 2020 بازگشایی شد. با فعالیت‌های جدیدی مانند برنامه‌های آگاهی‌بخشی، تغذیه حیوانات و رویدادهای فصلی که به جاذبه‌های هیجان‌انگیز اضافه شده است، بازدید از پارک سافاری دبی اکنون بهتر از همیشه شده است. شما نیز با گرفتن ویزای دبی و سفر به این شهر حتما از این باغ وحش دیدن نمایید.

 

دهکده‌ها:

این باغ وحش شامل پنج منطقه اصلی به نام‌های دهکده سافاری، روستای عرب، دهکده آسیایی، دهکده آفریقایی و دهکده وادی است.

 

دهکده سافاری

دهکده سافاری یک منطقه باز است که بازدیدکنندگان می‌توانند با اتوبوس به آنجا بروند و با حیواناتی از جمله زرافه، شیر، ببر و پلنگ از نزدیک ملاقات کنند و دارای حیوانات زیادی است تا بازدیدکننده احساس کند در یک سفر کامل سافاری است.

 

دهکده عرب

این دهکده عرب وسعتی به وسعت 130000 مترمربع دارد و به مشاهده و شناسایی حیات وحش محلی مانند اورایکس عربی و گرگ اختصاص دارد. این منطقه به‌گونه‌ای طراحی شده است که محیط بیابانی، محیط کوهستانی، محیط دشتی، کوهستانی و بیابانی را در خود جای دهد که هر محیطی شامل حیوانات خاص خود مانند شترمرغ، اویکس عربی، گرگ کوهی و کاریبو است.

 

دهکده آسیایی

دهکده آسیایی یکی از مهم‌ترین روستاهای پارک سافاری دبی از نظر فضا و فعالیت‌های مختلف است که در مساحتی بالغ بر 105000 مترمربع وسعت دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که زندگی و طبیعت آسیایی را با تمام جزئیات آن منعکس می‌کند. به‌منظور ایجاد حسی که در قلب قاره آسیا به بازدیدکنندگان ایجاد می‌شود و شامل حیوانات زیادی مانند یونجه کومودو و فیل ببر هندی و آسیایی و پلنگ نیز می‌شود.

 

دهکده آفریقایی

دهکده آفریقایی یکی از مهم‌ترین روستاهای پارک سافاری دبی از نظر فضا و فعالیت‌های مختلف است که در مساحتی بالغ بر 115 هزار مترمربع وسعت دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که زندگی و طبیعت آفریقا را در تمام آن منعکس کند. جزئیات آن به گونه است که بازدیدکنندگان احساس می‌کنند که در قلب قاره آفریقا هستند. این دهکده به دو منطقه تقسیم می‌شود: ساوانای آفریقا و جنگل‌های بارانی و همچنین میدان اصلی که شامل مجموعه‌ای از امکانات و رستوران‌های دهکده می‌شود.

این دهکده همچنین شامل 20 نمایشگاه از حیوانات مختلف است: اسب آبی، گوریل، شامپانزه، شیر آفریقایی، فلامینگوی صورتی و بسیاری دیگر. در اینجا شیر سفید و سگ وحشی آفریقایی نیز نگهداری می‌شود.

 

دهکده الوادی

این دهکده یک منطقه استراحت است. این منطقه پس از یک بازدید طولانی سافاری برای استراحت ایجاد شد. این دهکده دارای زمین سرسبز است درحالی‌که حوضچه‌های ماهی وجود دارد که می‌توانید ماهی یا آبشار را تماشا کنید.

 

مناطق تفریحی

تئاتر بزرگ

این مکان شامل یک مرکز آموزشی است که به افراد این امکان را می‌دهد تا با حیات وحش با رفتارها و طبیعت آن آشنا شوند و با حقایق جالب آن آشنا شوند.

 

تئاتر کوچک

به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا در مورد بسیاری از انواع پرندگان بیاموزند. از کلاغ تا جغد و بسیاری از پرندگان دیگر که از جنگل‌های آفریقا می‌آیند.

 

مزرعه بچه‌ها

باغ کودکان فضای امنی را برای بازی کودکان در فضای باز فراهم می‌کند و دانش و نحوه برخورد آن‌ها با برخی از انواع حیوانات مانند مرغ، گاو، بز و اردک را افزایش می‌دهد، جایی که آن‌ها این فرصت را خواهند داشت تا یاد بگیرند و از ارتباط با طبیعت و یادگیری نحوه سوار شدن اسبی ، جمع‌آوری تخم‌مرغ و حتی گاوهای شیرده لذت خواهند برد.

 

قیمت بلیت سافاری دبی

باغ وحش پارک سافاری دبی در بین بسیاری از بازدیدکنندگان بسیار محبوب است زیرا دارای انواع مختلفی از حیوانات است همچنین دارای مناظر متعددی است که بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را به فکر بازدید دوباره از این باغ وحش می‌اندازد.

 

در مورد قیمت بلیت‌های دبی سافاری 2022، آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • قیمت بلیت باغ وحش دبی برای بزرگسالان 50 درهم است
  • قیمت بلیت سافاری دبی برای کودکان 20 درهم
  • دسته دیگر بلیت همه‌جانبه است که برای بزرگسالان 85 درهم و برای کودکان 30 درهم است.

 

در مورد بلیت پارکینگ VIP هزینه 50 درهم بدون احتساب هزینه ورودی اصلی است و می‌توانید بلیت را از درب اصلی پارک سافاری دبی تهیه کنید.

 

زمان بازدید از پارک سافاری دبی

در مورد زمان‌های سافاری پارک دبی، این ساعت‌ها هفت روز در هفته، از جمله تعطیلات رسمی، برای پذیرایی و پذیرایی از بازدیدکنندگان از نه صبح تا پنج بعدازظهر هر روز باز هستند.

 

معروف‌ترین حیوانات سافاری دبی

باغ وحش پارک سافاری دبی شامل گروه شگفت‌انگیزی از حیوانات کمیاب در سراسر جهان و معروف‌ترین و زیباترین حیوانات سافاری است که شامل حدود 2500 گونه از حیوانات کمیاب است که از سراسر جهان انتخاب شده‌اند و از آن‌ها مراقبت می‌کنند و آن‌ها را در آب‌وهوای مناسب برای زندگی سالم با تهیه غذای مناسب برای آن‌ها. بعضی از مهم‌ترین حیوانات این پارک شامل:

 

شامپانزه

پستانداری است و از گوشت و میوه و حشرات تغذیه می‌کند زیستگاه اصلی آن آفریقا است و از جانوران در خطر انقراض محسوب می‌شود و سن آن بین 35 تا 40 سال متغیر است.

 

 

ویکتوریا کبوتر تاج‌دار

نوعی کبوتر است که از دانه‌ها و میوه‌ها تغذیه می‌کند و بومی گینه‌نو است و عمر آن تا 25 سال می‌رسد.

 

فلامینگوی بزرگ 

از خانواده سنبل‌ها بوده و از میگو تغذیه می‌کند، زادگاه اصلی آن هند، اروپا و خاورمیانه و سن آن حدود 50 سال است.

 

اژدهای کومودو

از خانواده خزندگان است و زیستگاه اصلی آن در اندونزی است و از راسته Squamousidae و حدود 30 سال سن دارد.

 

کفتار خالدار

از دسته پستاندارانی که از گوشت تغذیه می‌کنند، بومی جنوب صحرای آفریقا و 13 سال سن دارند.

 

آفتاب‌پرست 

عضوی از خانواده خزنده‌ها و راسته Squamata که از حشرات تغذیه می‌کند و بیش از 5 سال سن دارد.

 

لاک‌پشت آفریقایی

دسته‌ای از خزندگان است که از گیاهان و میوه‌ها تغذیه می‌کنند و زیستگاه اصلی آن در آفریقا است و سن آن بین 70 تا 80 سال است.

و ....

 

چگونه به پارک سافاری دبی برویم؟

بهترین راه برای رفتن به پارک سافاری دبی با ماشین است. برای کسانی که ماشین ندارند، ساده‌ترین راه برای رسیدن به پارک سافاری با وسایل حمل‌ونقل عمومی این است که با مترو به ایستگاه مترو الخور در خط سبز بروید. از آنجا باید تاکسی بگیرید. از ایستگاه مترو الخور تا باغ وحش سافاری دبی با تاکسی حدود 16 دقیقه طول می‌کشد.

 

در پایان امیدواریم با گرفتن ویزای دبی و سفر به این شهر از امکانات باغ وحش جدید یا پارک سافاری آن لذت ببرید.

 

برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید