ورود به حساب کاربری
بانجی جامپینگ دبی (Bungee Jumping)

بانجی جامپینگ دبی در شهری که پر از آسمان خراش است، یکی از اولین تجربیات پس از گرفتن ویزا دبی برای هر گردشگری است مخصوصا که شهروندان دبی نیز به پریدن از ارتفاع بلند در مکان‌های مختلف شهر علاقه زیادی دارند. بانجی جامپینگ برخلاف پریدن از هواپیما که در کنار مربی و یک چتر انجام می‌دهید بسیار متفاوت است و حتی برخی افراد از این کار بیشتر می‌ترسند. در بانجی جامپینگ دبی فقط یک طناب بلند انعطاف پذیر به شما وصل می‌کنند و با نظارت یک فرد حرفه‌ای از ارتفاع بسیار بلند مثلا 50 متری به سمت زمین سقوط می‌کنید!! به همین دلیل بانجی جامپینگ دبی برای همه افراد مناسب نیست و حتی اگر شرایط بدنی مناسبی هم داشته باشند یا از ترس زیاد امتحان نکنند. اما اگر عاشق هیجان و فعالیت‌هایی هستید که آدرنالین خونتان را به سقف می‌رساند در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد شرایط استفاده، دستورالعمل‌ها و نکات و هزینه بلیط صحبت کنیم.

شرایط بانجی جامپینگ دبی چیست؟

بانجی جامپینگ فعالیت سراسر هیجان و ترسی است که همه افراد حتی با وجود علاقه زیاد هم نمی‌توانند تجربه کنند. کسانی که می‌خواهند بلیط این تفریح دبی را رزرو کنند باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • هیچ گونه آسیب دیدگی یا مشکل سلامتی نداشته باشند. کسانی که مشکل سلامتی دارند نباید این ورزش را انجام دهند. شرکت‌های برگزار کننده بانجی جامپینگ دبی لیستی از شرایط بالینی ممنوعه را به شما نشان خواهند داد در صورتی که چنین شرایطی داشته باشید و باز هم تمایل به انجام آن داشته باشید باید حتما مجوز از سمت پزشک خود به همراه بیاورید.
  • خانم‌های بارداری و افرادی که مشکل آسم دارند مجاز نیستند
  • کسانی که بالای 50 سال دارند باید از پزشک خود مجوز بگیرند
  • برای پرش‌های تک نفره حداکثر وزن مجاز 120 کیلوگرم و برای پرش‌های دو نفره حداکثر وزن مجاز 217 کیلوگرم است
  • به هیچ وجه قبل از بانجی جامپینگ نوشیدنی الکلی یا دارو مصرف نکنید
  • کسانی که بین 14 تا 16 سال سن دارند باید حتما همراه با والدین یا قیم قانونی خودشان باشند
  • امکان عینک زدن یا استفاده از لنزهای تماسی منعی ندارد
  • چکمه و کفش را باید در بیاورید

نکات و دستورالعمل‌های کلی بانجی جامپینگ دبی

موقع انتخاب این ورزش هیجان انگیز و خارق العاده باید به یکسری نکات و دستورالعمل‌های کلی هم دقت کنید که توجه کردن به آنها لذت آن را چندین برابر خواهد کرد:

  • به هیچ وجه موقع انتخاب چنین فعالیت‌های هیجانی و البته خطرناک تحت تأثیر یا تحریک دیگران اقدام نکنید و خودتان در این مورد به تصمیم قاطع و قطعی برسید؛
  • مهم‌ترین چیزی که باید در مورد بانجی جامپینگ چک کنید این است که اپراتور تور کیست و چقدر از لحاظ امنیت، فعالیت حرفه‌ای و ایجاد حس آرامش و راحتی در شما تجربه و سابقه موفق دارند؛
  • لباس‌های راحت و ترجیحا سبک بپوشید. از پوشیدن دامن و لباس‌هایی که موقع سقوط به شکل چتر باز می‌شوند خودداری کنید؛
  • به هیچ وجه وسایل گران قیمت، جواهرآلات و زیورآلات را با خودتان نبرید و قبل از پرش آنها را به همراه خود بسپارید یا در هتل به بخش صندوق امانات تحویل دهید؛
  • به هیچ وجه قبل از بانجی جامپینگ دبی پرخوری نکنید. وعده غذایی شما باید با آب و میوه باشد. محصولات لبنی هم مصرف نکنید. اگر این موارد را رعایت نکنید مشکل و ناراحتی‌های زیادی در معده و روده خود احساس خواهید کرد.
  • طبق نظر افراد حرفه‌ای در این زمینه، قبل از پرش اصلا به پایین نگاه نکنید. بهترین کار این است که مستقیم به جلو نگاه کنید یا چشمانتان را ببندید و از دستورات مربی خود پیروی کنید. قبل از پرش هم به حالت‌های مختلفی که ممکن است اتفاق بیفتد فکر نکنید چرا که باید با ذهن باز بپرید و تجربه خودتان را خراب نکنید.

فقط به این فکر کنید که یکی از اهداف اصلی شما از گرفتن ویزا دبی، تجربه بانجی جامپینگ در بلندترین ارتفاعات بوده و اکنون زمان آن به بهترین شکل فراهم شده است.

ویژگی‌های مهم بانجی جامپینگ دبی

بانجی جامپینگ هیجان بسیار زیادی دارد و از زمانی که این کار اولین بار در سال 1979 از روی پل معلق کلیفتون در بریستول انگلستان توسط اعضای باشگاه ورزش‌های خطرناک دانشگاه آکسفورد انجام شد محبوبیت روزافزون پیدا کرد. به واسطه همین ویژگی، مسئولین شهر دبی در سال 2012 با کمک Ramez Shawky منطقه گراویتی زون (منطقه گرانش) را در منطقه القوز (Al Quoz) افتتاح کردند که اولین مکان دائمی برای بانجی جامپینگ است.

ویژگی بعد بانجی جامپینگ دبی محل انجام این فعالیت است به نحوی که هنگامی که در ارتفاع هستید زیباترین مناطق و جاذبه‌های دیدنی مثل برج خلیفه، آبشار دبی و منطقه پالم را در اطراف خود می‌بینید. ارتفاع این منطقه 50 متر است هر چند بخش‌های دیگری هم هستند که ارتفاع متفاوتی دارند.

قیمت بلیط و زمان بازدید

این تفریح هیجان انگیز فقط در روزهای جمعه و شنبه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر قابل استفاده است. قیمت بلیط بانجی جامپینگ دبی بسته به شرایط متفاوت است. در پرش تک نفره هزینه پرداختی 290 درهم و پرش دو نفره 490 درهم و در پرش به شکل FAB نیز هزینه 490 درهم است. برای خرید بلیط نیز باید از طریق ایمیل info@gravityzone.co اقدام کنید.

شرایط رزرو و کنسلی بلیط

شرایط کنسلی و بازگشت وجه به شرح زیر هستند:

  • اگر کنسلی بلیط تا 15 روز قبل از شروع تور باشد، 25% کل هزینه بابت کنسل شدن بلیط دریافت خواهد شد؛
  • در صورتی که 7 تا 15 روز قبل از تاریخ رزرو شده کنسل کنید، نصف هزینه از شما دریافت خواهد شد؛
  • اگر تا 7 روز قبل از تاریخ رزرو، بلیط خود را کنسل کنید هزینه‌ای به شما عودت داده نخواهد شد
  • در صورتی که به دلیل شرایط آب و هوایی یا محدودیت‌های دولت، امکان انجام بانجی جامپینگ نباشد، برگزار کننده تور، شرایط جایگزین برای شما ایجاد خواهد کرد اما امکان بازگشت هزینه وجود ندارد.

بازگشت پول طبق شرایط گفته شده در طی 10 روز کاری انجام می‌شوند.

بعد از خرید بلیط، ووچر تأییدیه در طی 24 ساعت از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. در صورتی که برای تاریخ مدنظر برنامه‌ای وجود نداشته باشد، برنامه جایگزین ارائه شده و ووچر تأییدیه جداگانه ارسال خواهد شد. تا قبل از دریافت تأییدیه ایمیلی امکان کنسلی رزرو و دریافت کامل وجه پرداختی وجود دارد.

جاهای دیدنی نزدیک بانجی جامپینگ دبی

بعد از یک تجربه هیجان انگیز مثل بانجی جامپینگ حتما توصیه می‌کنیم که چند دقیقه‌ای استراحت کنید. پس از اینکه استراحت کردید و ضربان قلب به حالت عادی برگشت نوبت به گشت و گذار در اطراف منطقه گرانش می‌رسد.

جاهای دیدنی نزدیک این منطقه زیاد هستند که مهم‌ترین آنها چشمه‌های دبی، برج خلیفه، آبشار دبی، باغ وحش زیر آب و آکواریوم دبی، موزه سلفی دبی، سیاره سبز دبی، شهربازی مینی ماینستر مخصوص کودکان، سالن اپرا مجلل‌ترین مرکز هنری قاره آسیا و مدرسه کایتینگ اشاره کرد. با دریافت ویزا دبی جاهای دیدنی زیادی وجود دارند اما نمی‌توان قید تفریحات هیجان انگیز این شهر توریستی را زد. پس در لیست کارهای واجب در دبی (Things to Do) بگذارید.

منابع:

https://traveltriangle.com/blog/bungee-jumping-in-dubai/

https://pickyourtrail.com/blog/bungee-jump-in-dubai/

https://www.trip.com/blog/fantastic-adventure-things-to-do-in-dubai/#174980231

https://www.holidify.com/places/dubai/bungee-jumping-sightseeing-122159.html#:~:text=Bungee%20Jumping%2C%20Dubai%20Overview,where%20you%20will%20free%20fall!

https://www.thrillophilia.com/tours/bungee-jump-single

https://www.dubai-marina.com/gravity-zone/ 

 

 

 

 

 

 

 
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید