ورود به حساب کاربری
مکان های دیدنی شارجه

مکان‌های دیدنی شارجه بسیار متعدد هستند به طوری که برای دیدن همه آنها که برخی در سطح جهانی هم شهرت دارند باید چند روز اقامت داشته باشید. جالب اینجاست که شهر شارجه امارات به عنوان سومین شهر بزرگ امارات، به دلیل فعالیت‌های گسترده در جهت حفظ تاریخ و فرهنگ منطقه، توسط یونسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان عرب در سال 1998 معرفی شد. پس قبل از اینکه با تهیه ویزای دبی و خرید بلیط هواپیما عازم این شهر تاریخی و بسیار زیبا شوید، ابتدا شما را با جاذبه‌های دیدنی این شهر آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

با جذاب‌ترین مکان های دیدنی شارجه با شهرت جهانی آشنا شوید!

مناطق دیدنی شارجه بسیار زیاد هستند و موضوع آنها برخلاف سایر شهرهای امارات که بسته به فصل توریسم یا خرید تغییر می‌کند همگی مرتبط با تاریخ و فرهنگ بوده و شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که برای گردشگران سراسر دنیا بسیار محبوب هستند و به نوعی شهرت جهانی دارند.

آکواریوم و موزه دریای شارجه (Sharjah Maritime Museum):

هدف از این موزه این است که با نمایشگاه‌های مروارید و ماهیگیری به شکل ماکت‌های گوناگون، اهمیت دریا را در رشد و اقتصاد این ناحیه در گذشته، حال و آینده به نمایش بگذارد. در آکواریوم دبی هم بیش از 150 گونه دریایی نگهداری می‌شوند. شاید جذاب‌ترین بخش این موزه، چندین مروارید درخشان و کشتی چوبی بزرگ بیرون از مجموعه باشد. طبق گفته مسئولین موزه، مرواریدهایی که در آن نگهداری می‌شوند، قدیمی‌ترین مرواریدهای جهان هستند.

موزه تمدن اسلامی شارجه (Sharjah Museum of Islamic Civilization):

اگر دوست دارید با اساس و منطق فرهنگ اسلامی و عربی آشنا شوید و ناگفته‌های بسیاری را ببینید که بسیاری از آنها دست نوشته‌های علمی و دینی باستانی هستند، موزه تمدن اسلامی از دست ندهید که یقینا یکی از بهترین مکان های دیدنی شارجه است. قدمت این دست نوشته‌ها به قرن 7 میلادی هم می‌رسد. آثاری هم که نگهداری می‌شوند از جنس فلزات گرانبهای طلا، نقره، برنز، سکه و اشیای بسیار قدیمی هستند.

موزه علم شارجه (Sharjah Science Museum):

اگر به یادگیری اصولی و پایه‌ای کودکان علاقه دارید و دوست دارید از سنین کودکی آنها را به یادگیری علاقه‌مند کنید، موزه علم، که از زیباترین دیدنی‌های شارجه است فراموش نکنید. نکته بسیار هیجان انگیز این موزه تعاملی بودن بخش‌های مختلف است. شما می‌توانید پازل‌های مختلف حل کنید، فیلم کارتونی و بسیاری از کارهای دیگر را انجام دهید.

موزه هنر شارجه (Sharjah Art Museum):

یکی از زیباترین مکان های دیدنی شارجه همین موزه هنر است چرا؟ چون در این موزه اشیای مختلف در 72 گالری متنوع با موضوعات هنری، تاریخی، فرهنگی و غیره در دو بخش موقتی و دائمی به نمایش در آمده‌اند. طبق گفته مسئولین موزه، در حال حاضر بیش از 300 مدل اثر هنری و دیدنی در آن نگهداری می‌شود.

موزه خودروهای کلاسیک (Sharjah Classic Cars Museum):

این موزه با اینکه طرفداران خاص خود را دارد (علاقه مندان به حوزه خودرو) اما ایده بسیار جذابی دارد. در این موزه خودروهای بسیار قدیمی با قدمت بیشتر از 100 سال و همچنین لیموزین قدیمی متعلق به حاکم فعلی شارجه در آن نگهداری می‌شوند. 

منطقه میراث شارجه (Sharjah Heritage Area):

از دیگر مکان های دیدنی شارجه می‌توان به منطقه میراث اشاره کرد که به زیبایی سیر تحول تمدن امارات را در قالب 5 موزه به عرصه نمایش گذاشته است. البته در کنار موزه‌های مختلف، بازارچه، حیاط و مغازه، آثار صنایع دستی مختلف و غیره نیز در نظر گرفته شده تا فول امکانات به نظر برسد.

موزه باستان شناسی شارجه (Sharjah Archaeology Museum):

این موزه نه تنها برای باستان شناسان و تاریخ نگاران بلکه برای همه کسانی که به اشیای تاریخی و کهن علاقه دارند جذابیت فراوانی خواهد داشت. در این موزه از ابزارآلات عصر سنگی تا اشیای قیمتی عصر آهن و برنز به زیبایی و دقت هر چه تمام‌تر نگهداری شده‌اند. در طی سالیان اخیر تمهیداتی اندیشیده شد تا کودکان هم امکان بازدید داشته باشند و به عبارتی خانواده‌ها هم بتوانند از آن لذت ببرند. بنابراین یکی از مکان های دیدنی شارجه برای خانواده‌هاست.

قلعه شارجه (Sharjah Fort Museum):

منطقه‌ای متمایز در این شهر با قدمتی 200 ساله که در کنار منطقه میراث عرض اندام کرده است. کاربرد این قلعه در قرون گذشته، حفاظت از شهر و پناهگاه فرمانداران و فرماندهان بوده است. امکان بالا رفتن از قلعه و دیدن تمامی شهر و دریا هم وجود دارد که برای عکاسان سوژه‌های عکاسی بی‌نظیری خواهد داشت.

پارک آبی و شهربازی المنتزه (Al Montazah Island):

در بین بازدید از مکان‌های تاریخی، فرهنگی و علمی، کمی تفریح و خوش‌گذرانی در یکی از بهترین پارک‌ها و شهربازی‌های جهان قطعا خالی از لطف نخواهد بود. یکی از بهانه‌های اصلی کسانی که به فکر تهیه ویزای دبی و سفر به شهر شارجه امارات، استفاده از تفریحات و امکانات این شهربازی و پارک هیجان انگیز آن است.

جزیره النور شارجه (Sharjah Al Noor Island):

این پارک عمومی یکی از آرام‌ترین و بهترین مکان های دیدنی شارجه است. در این پارک می‌توانید به تماشای باغ‌ها و مجسمه‌های ساخته شده توسط بهترین هنرمندان از نقاط مختلف جهان و موزه پروانه‌ها (بیش از 500 گونه پروانه) بنشینید و لذت ببرید.

بازار مرکزی (Central Market یا Blue Souk):

بازار مرکزی شارجه اگر مهم‌ترین و محبوب‌ترین مکان دیدنی شارجه نباشد، قطعا جزو برترین‌ها قرار می‌گیرد. از فاصله بسیار دور می‌توانید با کاشی‌های آبی رنگ نمای ساختمان قابل تشخیص است. در این بازار به معنای واقعی کلمه از گوشت مرغ تا جون آدمیزاد پیدا می‌شود. حتی می‌توانید از کافی شاپ‌های حرفه‌ای با دکوراسیون‌های حیرت انگیز آن هم استفاده کنید و لحظات رؤیایی بسازید. یقینا یکی از اماکن دیدنی شارجه است که اصلا نباید از دست بدهید مخصوصا اگر به قصد خرید، قصد سفر داشته‌اید.

البته سوق الجبیل هم یکی از مراکز خرید جذاب این شهر است که بخش‌های مختلفی مثل سوق میوه، ماهی و سبزیجات دارد.

روستای کالبا (Sharjah Kalba Island):

بعد از معرفی چند مرکز خرید و تفریحی دوباره نوبت بررسی جاذبه‌ها و مکان های دیدنی شارجه با موضوع تاریخی و گردشگری است. روستای کالبا بیش از 100 کیلومتر با شهر فاصله دارد اما با تورهای گردشگری می‌توانید به راحتی و با امکانات عالی از آن بازدید کنید. در این تورها لذت ماهیگیری، قایق سواری و اجاره کلک را تجربه خواهید کرد و می‌توانید از چند موزه و خانه قدیمی هم دیدن کنید. علاوه بر این در قسمت جنوبی روستا، منطقه خورکلبا و در قسمت شمالی آن جنگل‌های حرا هستند. ضمنا کسانی که دوست دارند مهاجرت پرنده‌ها را در فصول پاییز و زمستان ببینند، این منطقه بهترین نقطه است.

منطقه القسبه (Al Qasba):

به شما قول می‌دهیم که با خواندن توضیحات این مکان دیدنی عاشق آن خواهید شد و به صدر لیست جاذبه‌ها و مکان های دیدنی شارجه خواهد رفت. منطقه القسبه به پاتوق زوج‌های جوان برای لذت بردن از شب‌های رویایی است. کانال آبی این منطقه امکان قایق سواری هم دارد. آرامش و امکانات رفاهی این منطقه در کل امارات بی‌نظیر است.

مسجد النور (Al Noor Mosque):

تنها مسجد تاریخی شارجه (از بین 600 مسجد مختلف) که بازدید از آن برای تمامی افراد، صرف نظر از هر نوع دین و مذهب باز است، مسجد النور شارجه است. ظاهر مدرن ولی تلفیق شده با المان‌ها و فضای کاملا سنتی در باطن آن، جذابیت گردشگری این مسجد را چندین برابر کرده است. سبک معماری مسجد النور، سبک عثمانی است و نمایانگر، تاریخ، مذهب و فرهنگی مردمان این شهر است.

منطقه خور فکان (Khor Fakkan):

بخش بندری شهر شارجه که بعد از طی مسافت 90 دقیقه‌ای به آن خواهید رسید. از جمله مکان های دیدنی شارجه با امکان غواصی در جزیره کوسه، لذت بردن از امکانات مختلف سرگرمی و رفاهی، همین منطقه خور فکان است. پس مطمئن باشید که کاملا این منطقه ارزش رفتن و بازدید را دارد.

آب نمای مجاز (Al Majaz Waterfront):

از جاهای دیدنی شارجه دبی که بخش پایینی تالاب خالد قرار گرفته و باید موقع شب از آن دیدن کنید. در شب، ستون‌های آب با لیزر، چراغ و موسیقی نمایش هیجان انگیزی دارند که برای ثبت خاطرات فوق العاده است. در کنار این موارد، حتما کافی شاپ یا فست فودهای آن را تست کنید و برای تفریح کردن هم، مینی گلف و پارک آبی را فراموش نکنید.

موزه میراث (Sharjah Heritage Museum):

از مکان های دیدنی شارجه که ترکیبی از 5 گالری است. موضوعات این گالری‌ها پیرامون، زندگی محلی، زندگی صحرایی، تولد و تدفین، مراسمات مختلف عروسی و ازدواج و همچنین ارزش‌های مذهبی است.

پارک صحرا شارجه (Sharjah Desert Park):

در این پارک صحرایی، موزه‌های مختلف با موضوع گیاه، مزرعه کودکان و تاریخ طبیعی گنجانده شده و کودکان می‌توانند شتر، بز و اردک را لمس کرده و به آنها غذا بدهند. امکان اسب سواری و شترسواری هم وجود دارد و در باغ وحش آن انواع حیوانات نگهداری می‌شوند.

بیت النبوده (Bait Al Naboodah):

این خانه مربوط به یک تاجر مروارید بوده که قدمت آن به سال 1845 میلادی باز می‌گردد. ورودی بزرگ، دکوراسیون خارق العاده و حکاکی شده و حیاطی بسیار بزرگ از زیبایی‌های این خانه تاریخی است. بیت النبوده از مکان های دیدنی شارجه است که بسیاری از افراد ثروتمند به بازدید آن می‌پردازند.

شهر شارجه یکی از بهترین شهرهای توریستی و گردشگری جهان است که هر ساله پذیرای میلیون‌ها توریست از سرتاسر جهان است. ایرانیان عزیز هم می‌توانند با تهیه ویزای دبی و سپس رزرو بلیط هواپیما برای گردش، تفریح، خرید و بازدید از مکان ‌های دیدنی شارجه، رهسپار این شهر مدرن دیار امارات شوند. توجه داشته باشید که برای بازدید از تمامی جاذبه‌های این شهر باید اقامت چندین روزه داشته باشید تا بتوانید سر فرصت از هر کدام از جاذبه‌های دیدنی لذت ببرید.

منابع:

  1. https://www.edarabia.com/top-10-things-to-do-in-sharjah/
  2. https://www.planetware.com/tourist-attractions-/sharjah-city-uae-sha-sharj.htm
  3. https://www.bayut.com/mybayut/free-things-to-do-sharjah/
  4. https://www.klook.com/city/426-sharjah-things-to-do/
  5. https://www.citytourindubai.com/places-to-visit-in-sharjah-for-free/
  6. https://www.dayoutdubai.ae/blog/city-sightseeing/places-to-visit-in-sharjah/  
برای ثبت درخواست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید